تجزیه و تحلیل فنی: درک MACD | فارکسلایو

[ad_1] میانگین متحرک همگرایی/واگرایی (MACD) یک شاخص فنی است که برای اندازه گیری حرکت و روند قیمت استفاده می شود. MACD از سه نشانگر تشکیل شده است: خط MACD، خط سیگنال و هیستوگرام. خط MACD با کم کردن میانگین متحرک نمایی 26 دوره ای (EMA) از EMA 12 دوره ای محاسبه می شود. خط سیگنال

کد خبر : 199045
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
تجزیه و تحلیل فنی: درک MACD |  فارکسلایو

[ad_1]

میانگین متحرک همگرایی/واگرایی (MACD) یک شاخص فنی است که برای اندازه گیری حرکت و روند قیمت استفاده می شود. MACD از سه نشانگر تشکیل شده است: خط MACD، خط سیگنال و هیستوگرام. خط MACD با کم کردن میانگین متحرک نمایی 26 دوره ای (EMA) از EMA 12 دوره ای محاسبه می شود.

خط سیگنال یک EMA 9 دوره ای از خط MACD است و با MACD برای اندازه گیری جهت روند زمانی که دو خط به سمت بالا یا نزول عبور می کنند استفاده می شود. هیستوگرام به صورت بصری بزرگی فاصله بین خط MACD و خط سیگنال را نشان می‌دهد و زمانی که خطوط به سمت بالا می‌روند، بالای یک خط پایه و زمانی که خطوط به سمت پایین می‌روند، زیر خط مبنا قرار دارد.

تا

اندیکاتور MACD کاربردهای زیادی دارد که اصلی ترین آن به عنوان اندیکاتور روند است. هنگامی که خط MACD از خط سیگنال به سمت صعودی عبور می کند، می تواند شروع حرکت روند صعودی را نشان دهد و هنگامی که از خط سیگنال به سمت نزولی عبور می کند، ممکن است شروع حرکت روند نزولی را نشان دهد. چند نمونه را در نمودار زیر ببینید.

تا

کاربرد دیگری که می توانید در نمودار بالا متوجه شوید این است که چگونه هیستوگرام می تواند شرایط خرید یا فروش بیش از حد را در زمانی که دو خط بیش از حد واگرا می شوند، سیگنال دهد. هنگامی که هیستوگرام بسیار بالاتر از خط پایه افزایش می یابد، حرکت قیمت ممکن است کمی محو شود زیرا بیش از حد کشیده شده و مستعد عقب نشینی است. هنگامی که هیستوگرام بسیار پایین تر از خط پایه قرار می گیرد، همین اتفاق می افتد.

مانند هر اندیکاتور دیگری، بهتر است MACD را با مفاهیم یا اندیکاتورهای فنی دیگر تکمیل کنید تا ساختار بیشتری به شما بدهد و از سیگنال های نادرست، به خصوص در بازارهای محدوده محدوده جلوگیری کنید. به عنوان مثال، با گرفتن نمودار قبلی، برای یک معامله طولانی، می توانید از سطح نوسان قبلی که به عنوان پشتیبان عمل می کند با سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% به عنوان تلاقی استفاده کنید. سپس، یا صبر کنید تا MACD پایان عقب نشینی را تأیید کند و وارد شوید یا می توانید بیشتر صبر کنید و در شکست مقاومت بعدی وارد شوید.

تا

این مقاله توسط جوزپه دلاموتا نوشته شده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.