تجزیه و تحلیل – غول خرده فروشی Aeon که در ژاپن فعالیت می کند فهرست های بحث برانگیز را از بین می برد

[ad_1] Aeon Co Ltd، که 15 شرکت تابعه فهرست شده آن شامل سوپرمارکت ها و داروخانه ها می شود، گفت که فهرست های به اصطلاح والدین-فرزند، به جای اینکه مانع از حکومت شوند، بهبود می بخشد. تسوکاسا اوجیما، مدیر اجرایی در مصاحبه اخیر با رویترز گفت: “این مقرون به صرفه ترین راه برای تقویت مدیریت

کد خبر : 252921
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
تجزیه و تحلیل – غول خرده فروشی Aeon که در ژاپن فعالیت می کند فهرست های بحث برانگیز را از بین می برد

[ad_1]

Aeon Co Ltd، که 15 شرکت تابعه فهرست شده آن شامل سوپرمارکت ها و داروخانه ها می شود، گفت که فهرست های به اصطلاح والدین-فرزند، به جای اینکه مانع از حکومت شوند، بهبود می بخشد.

تسوکاسا اوجیما، مدیر اجرایی در مصاحبه اخیر با رویترز گفت: “این مقرون به صرفه ترین راه برای تقویت مدیریت شرکت های تابعه ما است.”

اوجیما، بانکدار سابق Nomura Securities که سال گذشته به Aeon ملحق شد، گفت: شرکت های فهرست شده باید استانداردهای افشای بالاتری داشته باشند و مدیریت همیشه تحت نظارت سهامداران است و در نتیجه مدیریت کیفیت بهتری را به همراه دارد.

در زمانی که دولت و بورس اوراق بهادار توکیو (TSE) از چنین فهرست‌هایی جلوگیری می‌کنند و الزامات حاکمیتی سخت‌تری را تعیین می‌کنند، این نظرات Aeon را از بسیاری از شرکت‌های دیگر متمایز می‌کند.

فهرست کردن یک شرکت فرعی زمانی یک راه محبوب در ژاپن برای والدین ثبت شده در فهرست برای جمع آوری سرمایه و حفظ نفوذ بود. اما کارشناسان حاکمیت مدت‌هاست که این رویه را اساساً ناعادلانه برای سهامداران اقلیت می‌دانند که منافع آنها ناگزیر تابع منافع شرکت مادر است.

برخی از سرمایه‌گذاران می‌گویند که احتمال تضاد منافع، ارزش‌گذاری شرکت‌های تابعه فهرست‌شده را کسل‌کننده می‌کند، در حالی که دیگران مانند صندوق‌های پوشش ریسک، چنین شرکت‌هایی را در انتظار خرید یا فروش هدف قرار می‌دهند.

با افزایش انتقادات، به ویژه از خارج از کشور که چنین فهرست‌هایی نادر است، مقامات به تدریج این عمل را سرکوب کردند. پیچ ها در آوریل زمانی که TSE بازارهای خود را در سه سطح جدید سازماندهی مجدد کرد و شروع به الزام شرکت های تابعه فهرست شده برای تضمین استقلال بالاتر هیئت مدیره یا تشکیل یک کمیته ویژه مستقل برای باقی ماندن در رده اول کرد، سفت شد.

دوباره فکر کن

داده‌های موسسه تحقیقات بازار سرمایه Nomura نشان می‌دهد که با افزایش بررسی‌های نظارتی، تعداد شرکت‌های تابعه فهرست‌شده تقریباً به نصف در سال جاری از 417 شرکت در سال 2007 به 219 شرکت رسیده است.

در یک مثال، هیتاچی با مسئولیت محدود تقریباً تمام 22 شرکت تابعه فهرست شده خود را در دهه گذشته واگذار یا جذب کرد. نام‌های بزرگی که همچنان زیرمجموعه‌های خود را در فهرست دارند عبارتند از SoftBank Group Corp و Fujitsu Ltd.

هیروشی یاگی، مشاور در مورد استراتژی سرمایه در Mizuho Trust & Banking، گفت: شرکت‌های بیشتری احتمالاً فهرست‌های والدین-فرزند را لغو می‌کنند زیرا اصلاحات حاکمیتی باعث شده است تا در مورد پرتفوی تجاری و کارایی سرمایه تجدید نظر شود.

یاگی گفت: «بسیاری از شرکت‌ها شرکت‌های تابعه خود را برای اهداف غیرمرتبط با پرتفوی کسب‌وکارشان در فهرست نگه‌داشته‌اند، مثلاً اجازه می‌دهند واحدهایشان اعتبار وضعیت فهرست شده را داشته باشند یا استعدادهای برتر را جذب کنند».

افشای ماه گذشته که هینو موتورز با مسئولیت محدود اطلاعات آلایندگی را برای تقریبا دو دهه جعل کرده بود، آنچه را که تحلیلگران استراتژی بلاتکلیف شرکت تویوتا موتور در مورد زیرمجموعه کامیون‌ها و اتوبوس‌های فهرست شده خود نامیدند، برجسته کرد، جایی که آنها گفتند استقلال نیمه‌قلب هینو اجازه حکومت‌داری ناکارآمد را می‌دهد.

این خودروساز 50.1 درصد از هینو را در سال 2001 از زمانی که تقریباً همه روسای جمهور از تویوتا بودند، خریداری کرد.

مدیر ارشد ارتباطات تویوتا، جون ناگاتا، به خبرنگاران گفت که این خودروساز همکاری اندکی با هینو ایجاد کرده است و چند سال پیش درباره راه‌های تقویت روابط، از جمله امکان در اختیار گرفتن مالکیت کامل صحبت کرده است.

ریسک خرید

Ojima از Aeon گفت که این خرده‌فروش برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مرتبط با لیست‌های والدین و فرزندان، تدابیری را در نظر گرفته است.

هر یک از زیرمجموعه های فهرست شده آن – از جمله Aeon Mall Co Ltd، Maxvalu Tokai Co Ltd و Welcia Holdings Co Ltd – به طور مستقل توسط متخصصان در زمینه خود اداره می شود تا به رشد سود خود دست یابد، در حالی که می تواند از منابع مادر مانند داده های مشتری استفاده کند. اوجیما گفت و قدرت برند.

کازونوری سوزوکی، استاد دانشکده بازرگانی Waseda، گفت: «اگر والدین مطمئن باشند که حقوق سهامداران اقلیت شرکت‌های تابعه فهرست‌شده قربانی نمی‌شود و می‌توانند مزایای روشنی را توضیح دهند، احتمالاً چنین فهرست‌هایی نباید ممنوع شوند.

سوزوکی گفت که تاکنون هیچ مطالعه ای نشان نداده است که شرکت های تابعه فهرست شده از نظر عملکرد مالی از سایر شرکت ها عقب هستند.

اما ما در گذشته موارد بسیار مشکوکی را مشاهده کرده‌ایم که در آن والدین شرکت‌های تابعه خود را به دلیل نیاز به پول نقد فهرست می‌کردند و بعداً آنها را با قیمت‌های پایین‌تر از پیشنهاد اولیه خود دوباره جذب می‌کردند.»

گروهی از سرمایه گذاران نهادی در گزارشی در سال گذشته گفتند که سهامداران اقلیت شرکت های تابعه فهرست شده در شرایط اضطراری مانند خریدها آسیب پذیرترین هستند.

این گروه گفت: “والدین می توانند با استفاده از وضعیت سهامدار کنترل کننده، واحد فهرست شده را با تخفیف خریداری کنند.” “نگرانی در مورد چنین خطراتی را نمی توان برطرف کرد، مهم نیست که مادر با چه صدای بلندی بگوید که به استقلال شرکت فرعی احترام می گذارد.”

(گزارش توسط ماکیکو یامازاکی و ریتسوکو شیمیزو؛ گزارش اضافی توسط ساتوشی سوگیاما؛ ویرایش توسط کریستوفر کوشینگ)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.