تجزیه و تحلیل – صندوق‌های بازنشستگی DIY استرالیا میلیون‌ها دلار در شرط‌بندی‌های رمزنگاری از دست می‌دهند، اما سرمایه‌گذاران به آن فکر نمی‌کنند.

[ad_1] این شرط‌بندی‌های مخاطره‌آمیز از آنجایی امکان‌پذیر است که صندوق‌های بازنشستگی DIY یا خود مدیریت شونده (SMSF) خارج از صلاحیت تنظیم‌کننده احتیاطی است که بر وجوه حرفه‌ای مدیریت شده نظارت می‌کند و در نتیجه به آنها اجازه می‌دهد با محدودیت‌های کمتری سرمایه‌گذاری کنند. صندوق های بازنشستگی DIY یک چهارم از مجموع بازنشستگی استرالیا با 3.4

کد خبر : 327702
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
تجزیه و تحلیل – صندوق‌های بازنشستگی DIY استرالیا میلیون‌ها دلار در شرط‌بندی‌های رمزنگاری از دست می‌دهند، اما سرمایه‌گذاران به آن فکر نمی‌کنند.

[ad_1]

این شرط‌بندی‌های مخاطره‌آمیز از آنجایی امکان‌پذیر است که صندوق‌های بازنشستگی DIY یا خود مدیریت شونده (SMSF) خارج از صلاحیت تنظیم‌کننده احتیاطی است که بر وجوه حرفه‌ای مدیریت شده نظارت می‌کند و در نتیجه به آنها اجازه می‌دهد با محدودیت‌های کمتری سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق های بازنشستگی DIY یک چهارم از مجموع بازنشستگی استرالیا با 3.4 تریلیون دلار استرالیا (2.29 تریلیون دلار) را تشکیل می دهند. ده‌ها هزار نفر چنین وجوهی را در طول همه‌گیری راه‌اندازی کردند و پول‌هایی را که برای بازنشستگی کنار گذاشته شده بودند، به بازارها، از جمله ارزهای دیجیتال، ریختند. اما تنظیم کننده ها نمی توانند کاری بیشتر از هشدار در مورد خطرات انجام دهند.

پیتر 50 ساله که خود را یک “بیت کوینر” توصیف می کند از جمله کسانی است که به نادیده گرفتن هشدارها راضی است.

او تخم مرغ لانه 130000 دلار استرالیایی خود را از یک صندوق بازنشستگی استرالیا به یک SMSF منتقل کرد و آن را در بیت کوین در سال 2021 سرمایه گذاری کرد. زمانی که بیت کوین به بالاترین حد خود رسید، سرمایه او 100000 دلار استرالیا افزایش یافت، اما اکنون پس از سقوط قیمت ها در زیر آب است. .

با این حال، پیتر همچنان به خرید بیت کوین ادامه می دهد.

پیتر بدون اشاره به نام کامل خود گفت: «اعتقاد من تغییر نکرده است.

“راستش من را اذیت نمی کند. بعد از ده سال حضور در این سواری، وقتی نوبت به قیمت می‌رسد، بخشی از وجود من در داخل مرده است.»

و پیتر تنها نیست.

با توجه به اداره مالیات استرالیا، وجوه بیشتری در حال اضافه کردن ارزهای رمزنگاری شده هستند، اگرچه آنها همچنان اقلیت کوچکی هستند.

کریپتو کمک خواهد کرد

حدود 880 میلیارد دلار استرالیا در SMSFهای استرالیا وجود دارد که دارایی‌های رمزنگاری شده 1.4 میلیارد دلار از آن در سال مالی 2021 را تشکیل می‌دهند. تعداد دارایی‌های رمزنگاری احتمالاً از آن زمان افزایش یافته است.

قوانین نظارتی سرمایه گذاران را ملزم می کند که دارایی ها را برای بازنشستگی نگه دارند، حسابرسی انجام دهند و خطرات را بپذیرند، اما در مورد مناسب بودن سرمایه گذاری توسط SMSF ها چیزی نمی گویند.

این کاملاً در تضاد با اقدامات انجام شده در برخی دیگر از کشورها یا حتی نظارت استرالیا بر بخش بازنشستگی 2.3 تریلیون دلاری استرالیایی است که به طور حرفه‌ای مدیریت می‌شود، جایی که صندوق‌ها می‌توانند در صورت عملکرد ضعیف، از جذب اعضای جدید منع شوند.

اداره مالیات اطلاعاتی در مورد زیان پرتفوی ارائه نمی دهد. با این حال، قیمت بیت کوین، نزدیک به 24000 دلار در حال حاضر، 16 درصد کمتر از پایین ترین سطح سال 2021 و 60 درصد کمتر از اوج سال 2021 است.

محاسبات رویترز نشان می دهد که با فرض کاهش متوسط ​​40 درصدی، تقریباً 600 میلیون دلار استرالیا در ارزش سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال SMSF کاهش خواهد یافت.

این تخمین توسط لیام شورته، یک برنامه ریز مالی متخصص در SMSF تایید شده است.

او می‌گوید: «بیشتر افرادی که با آنها سر و کار دارم دیر آمدند.

اما وفاداران به کریپتو معتقدند که طبقه دارایی باید در طول دهه ها مورد قضاوت قرار گیرد نه چند روز.

کن، یک متخصص 47 ساله که پس از اولین بررسی با همسرش در ماه مه 2021 به ارزهای دیجیتال روی آورد، گفت: “اگر من می خواهم یک بازنشستگی پیش از موعد داشته باشم، این کمک خواهد کرد.”

او بیش از 100000 دلار استرالیا بیت کوین و اتر را از طریق SMSF خود خریداری کرد که 10 تا 20 درصد از این صندوق را تشکیل می داد.

کن، که همچنین نمی‌خواست نام کاملش فاش شود، گفت: «اگر سرمایه‌گذاری به شکل گلابی باشد، یک سال بیشتر کار می‌کنم.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.