تجزیه و تحلیل – رنو سهام نیسان را کاهش می دهد، کاهش تخفیف شرکت ممکن است سخت تر باشد

[ad_1] توافق مجدد، که جزئیات آن در یک سخنرانی در لندن در روز دوشنبه اعلام شد، باعث می شود نیسان تا 15 درصد از سهام واحد خودروهای الکتریکی جدید رنو، آمپر، سرمایه گذاری کند. رنو، همانطور که قبلا اعلام شده بود، سهام نیسان خود را از حدود 43 درصد در حال حاضر به 15 درصد

کد خبر : 316489
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
تجزیه و تحلیل – رنو سهام نیسان را کاهش می دهد، کاهش تخفیف شرکت ممکن است سخت تر باشد

[ad_1]

توافق مجدد، که جزئیات آن در یک سخنرانی در لندن در روز دوشنبه اعلام شد، باعث می شود نیسان تا 15 درصد از سهام واحد خودروهای الکتریکی جدید رنو، آمپر، سرمایه گذاری کند.

رنو، همانطور که قبلا اعلام شده بود، سهام نیسان خود را از حدود 43 درصد در حال حاضر به 15 درصد کاهش خواهد داد. نکته مهم این است که نیسان برای 15 درصد از سهام رنو خود حق رای به دست می آورد و عدم تعادلی را که مدت ها باعث نارضایتی این شرکت ژاپنی شده بود را اصلاح می کند.

لوکا دی میو، مدیرعامل نیسان در این مراسم که در کنار او، مدیر عامل نیسان، ماکوتو اوچیدا و رئیس شریک کوچک میتسوبیشی موتورز شرکت داشتند، گفت: این مجموعه جدید به رنو این امکان را می‌دهد تا مانند یک شرکت معمولی عمل کند.

در حالی که رنو بیش از دو دهه پیش نیسان را نجات داد، از نظر فروش خودروساز کوچک‌تر است. ماهیت نامطلوب این رابطه توسط سرمایه‌گذاران تخفیفی که روی سهام رنو گذاشته‌اند برجسته شده است – ارزش این گروه فرانسوی را در مواقعی حتی کمتر از سهام نیسان آن می‌دانند.

Philippe Houchois، تحلیلگر خودرو در Jefferies گفت: «در تئوری، تخفیف ارزش گذاری باید از تثبیت عملکرد عملیاتی رنو منتفع شود.

تحلیلگران مدت‌ها برای برآورد ارزش منصفانه رنو تلاش می‌کردند، با توجه به اینکه این شرکت مجموعه‌ای از دارایی‌های خودرویی و بانکی و همچنین سهام نیسان بود.

رنو با نسبت قیمت/درآمد 4.4 برابری سهام، از شاخص خودرو و قطعات اروپایی عقب است.

حدود 43 درصد از سهام نیسان حدود 6.5 میلیارد دلار ارزش دارد. بر اساس داده های Refinitiv، این مقدار کمی بیش از نیمی از ارزش بازار رنو در حدود 12.4 میلیارد دلار است.

در طول بحران مالی در سال 2008، مورگان استنلی ارزش ذاتی بازار سهام رنو – از جمله سهام آن در نیسان و دایملر – را صفر برآورد کرد. زمانی که ارزش واحد تامین مالی آن حذف شد، هر سهم ارزش منفی 17 یورو برآورد شد.

گرافیک: ارزش سهام رنو در بازار کمتر از ارزش گذاری شده است- https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/myvmokbwnvr/renault%20price.PNG

تصمیم گیری

سهام رنو، مانند نیسان، پس از برکناری بنیانگذار اتحاد، رئیس سابق کارلوس گوسن، در سال 2018 تحت فشار قرار گرفت.

نتیجه دستگیری غصن به اتهام سوء رفتار مالی – او بعداً به لبنان گریخت، جایی که هنوز در آنجا زندگی می کند و می گوید بی گناه است – ائتلاف را بیشتر تحت فشار قرار داد و تصمیم گیری را به بن بست رساند.

یک منبع نزدیک به رنو گفت: «همه ما را به خاطر داشتن مقداری پول در سیستمی که نمی‌توانستیم تصمیم بگیریم سرزنش می‌کردند.

این منبع افزود: توافق جدید در نهایت به رنو این امکان را می‌دهد تا سهام نیسان را به ارزش 3.8 میلیارد یورو (4.1 میلیارد دلار) بفروشد و در عین حال که اتحاد را ادامه می‌دهد، شاهد درآمدهای بادآورده بزرگی نیز باشد. در حال حاضر، رنو سهام را در یک تراست فرانسوی قرار داده و به سود سهام ادامه خواهد داد.

رنو همچنین قصد دارد آمپر را در سال جاری لیست کند که منابع گفته اند ممکن است تا 10 میلیارد یورو ارزش داشته باشد. اما روز دوشنبه دی میو از ارائه ارزش گذاری برای واحد خودداری کرد و گفت که این کار بر عهده بازار است.

در حالی که نیسان در سال‌های اخیر برخی از پرداخت‌های سود سهام خود را به دلیل فشار مالی خود متوقف کرده است، سود سهام آن از لحاظ تاریخی یک تقویت بزرگ برای رنو کوچک‌تر بوده است.

هیچ یک از این شرکت ها سهام برجسته ای نبوده اند. طبق گزارش Refinitiv، در طول تاریخ 24 ساله اتحاد، سهام نیسان با احتساب سود سهام 86 درصد بازدهی داشته است، در حالی که سهام رنو بیش از دو برابر شده است. با حذف سود سهام، نیسان تنها 2 درصد و رنو 14 درصد سود خواهند داشت.

برخی از تحلیلگرانی که رنو را دنبال می‌کردند، مدت‌ها از ادغام رنو و نیسان یا جدایی کامل برای شفاف‌تر کردن این رابطه حمایت می‌کردند.

آژانس رتبه‌بندی مودی گفته است که رنو با فروختن سهام نیسان خود و جذب شریک خود برای سرمایه‌گذاری در آمپر، می‌تواند ارزش قابل‌توجهی را باز کند که به آن اجازه می‌دهد بدهی خود را پرداخت کند و تخصیص سرمایه را بهبود بخشد.

طبق گزارش Refinitiv، این خودروساز فرانسوی حدود 39 میلیارد یورو بدهی خالص در ترازنامه خود دارد.

بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) که معیاری برای سودآوری است، تنها حدود 2 درصد است در مقایسه با 5 درصد برای نیسان و 11 درصد در شرکت تویوتا موتور.

اینکه آیا ROE بهبود خواهد یافت یا نه، می تواند به توانایی اتحاد برای عملکرد بهتر در آینده بستگی داشته باشد. تا اینجای کار، رکورد عالی نبوده است.

کریستوفر ریشتر، معاون تحقیقات ژاپن در کارگزاری CLSA، پیش از اعلام روز دوشنبه، گفت: “همیشه سخت بوده است که آنها را وادار به کار مشترک روی هر چیزی کنیم.”

گرافیک: ارزش بازار رنو در مقابل رقبا- https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/zdvxdnqwnvx/Renault%20market%20cap.PNG

(1 دلار = 0.9285 یورو)

(گزارش توسط ژیل گیوم، دانیل لوسینک و دیوید دولان؛ ویرایش توسط مارک پاتر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.