تجزیه و تحلیل – “جنگ قیمت” CATL قدرت آن را نشان می دهد و لبه خودروهای الکتریکی چین را نشان می دهد

[ad_1] پیشنهادهای تخفیف شامل بندی بود که صنعت خودرو را پس از یک سال افزایش قیمت ها شوکه کرد: سه نفر از افراد گفتند، یک فرض داخلی که قیمت کربنات لیتیوم، یک جزء کلیدی در باتری های خودرو، بیش از نصف خواهد شد. به گفته تحلیلگران، این اقدام مزیت هزینه CATL را از سرمایه گذاری

کد خبر : 325863
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۲۱
تجزیه و تحلیل – “جنگ قیمت” CATL قدرت آن را نشان می دهد و لبه خودروهای الکتریکی چین را نشان می دهد

[ad_1]

پیشنهادهای تخفیف شامل بندی بود که صنعت خودرو را پس از یک سال افزایش قیمت ها شوکه کرد: سه نفر از افراد گفتند، یک فرض داخلی که قیمت کربنات لیتیوم، یک جزء کلیدی در باتری های خودرو، بیش از نصف خواهد شد. به گفته تحلیلگران، این اقدام مزیت هزینه CATL را از سرمایه گذاری هایش در استخراج و پالایش لیتیوم و عزمش برای از بین بردن چالش رقبای کوچک چینی مانند CALB و EVE Energy نشان می دهد که امسال کارخانه ها را افزایش می دهند.

کاسپار راولز، مدیر ارشد داده در بنچمارک مینرال اینجنس، گفت: «این یک بازی سهم بازار است. فکر می‌کنم این تا حدی یک جنگ قیمتی است.»

پیشنهاد به خودروسازان، از جمله Nio و واحد Zeekr جیلی، که در اوایل ماه جاری توسط رویترز گزارش شده بود، با یک گیرودار همراه بود: طبق گفته سه شرکت، در ازای تخفیف، خودروسازان باید بیشتر قراردادهای تامین باتری خود را با CATL متعهد کنند. منابع آنها گفتند که در برخی موارد این سهم به 80 درصد از تجارت آنها برای CATL می رسد. افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که سازندگان EV هنوز در حال مذاکره با CATL هستند.

Contemporary Amperex Technology Co Ltd – که بیشتر با حروف اول آن شناخته می شود – تامین کننده غالب جهانی با سهم 37٪ از بازار خودروهای برقی است. این شرکت به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

نیو به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد. زیکر از اظهار نظر خودداری کرد.

CATL به دلیل تسلط بر بازار و قیمت گذاری خود با برخی فشارها از سوی خودروسازان چینی مواجه شده است. هنوز مشخص نیست که رگولاتورهای چین چگونه به پیشنهاد CATL برای قیمت‌های پایین‌تر در ازای سهم ثابتی از سفارش‌های آینده نگاه خواهند کرد.

آژانس تنظیم کننده قیمت و هزینه دولت چین روز پنجشنبه اعلام کرد مقامات این کشور در اوایل ماه جاری از CATL بازدید کردند و بدون ارائه جزئیات بیشتر، گفتند که همکاری با این شرکت را تقویت خواهد کرد.

پیشنهاد CATL به دنبال کاهش قیمت لیتیوم مرتبط با کاهش فروش خودروهای برقی در چین است که دو سوم کل خودروهای باطری فروخته شده در سال 2022 را تشکیل می داد.

برای مصرف کنندگان، این می تواند قیمت ها را پس از یک سال که تولید کنندگان با زنجیره تامین و افزایش قیمت باتری ها دست و پنجه نرم می کردند، پایین بیاورد، که بزرگترین هزینه تک خودروهای الکتریکی است.

تسلا، رهبر جهانی خودروهای برقی، قیمت‌ها را در اوایل ژانویه تا 20 درصد کاهش داد.

پایان یارانه ها

قیمت باتری بیش از یک دهه قبل از افزایش در سال 2022 کاهش یافته بود. این وضعیت در اواخر سال گذشته در چین شروع به معکوس کرد.

یک جنگ قیمتی در جریان است. ما آن را چند هفته پیش در سطح خودرو دیده ایم. اریک نوریس، رئیس ذخیره‌سازی انرژی در شرکت Albemarle Corp، بزرگترین تولیدکننده لیتیوم در جهان برای خودروهای الکتریکی، به رویترز گفت: ما اکنون آن را در سطح باتری می‌بینیم.

او گفت که CATL به دنبال تلاش برای استفاده از یکپارچگی خود “برای کاهش قیمت ها برای به دست آوردن سهم” بود.

قیمت‌های لحظه‌ای کربنات لیتیوم در چین از اوج خود در سال گذشته حدود 30 درصد کاهش یافته است، زیرا موجودی‌ها به دلیل نگرانی از پایان یارانه‌های ملی خودروهای برقی در چین کاهش رشد را کاهش می‌دهند. همانطور که پیش بینی می شد در ژانویه اتفاق افتاد.

برای CATL، این تخفیف راهی برای جلوگیری از پیشنهاد سازندگان خودروهای برقی چینی برای جستجوی جایگزین است.

Li Auto گفته است که از باتری های SVOLT در شاسی بلند جدید L7 خود استفاده خواهد کرد. Xpeng با Sunwoda یک باتری شارژ سریع توسعه داده است. این شرکت سال گذشته اعلام کرد که CATL دیگر بزرگترین تامین کننده باتری آن نیست.

رویترز روز جمعه گزارش داد که در اقدامی که وابستگی خود به CATL را کاهش می دهد، Nio در حال برنامه ریزی برای ساخت یک کارخانه باتری جدید با ظرفیت سالانه برای تولید کافی برای تامین انرژی حدود 400000 خودروی برقی دوربرد است.

رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که SVOLT، در میان رقبای کوچک‌تر CATL، تخفیف‌هایی را نیز برای تامین باتری ارائه کرده است. SVOLT از اظهار نظر خودداری کرد و رویترز نتوانست این گزارش ها را تایید کند.

تقاضای خودروهای الکتریکی در چین کاهش یافته است، به طوری که انجمن صنعت پیشرو پیش بینی کرده است که رشد 35 درصدی در سال 2023 در مقایسه با 90 درصد در سال 2022 خواهد بود.

در خارج از چین، CATL، که در حال ساخت کارخانه‌های باتری جدید در آلمان و مجارستان است، به سرعت در حال گسترش است و معاملاتی برای تامین شرکت فورد موتور و BMW دارد. باتری های CATL سری ID فولکس واگن و مدل 3 و مدل Y تسلا را که در چین ساخته شده اند، تامین می کند. نزدیک به 40 درصد از این تسلاها در سال 2022 به بازارهای خارج از کشور ارسال شد.

پرابهاکار پاتیل، مشاور صنعت باتری مستقر در دیترویت، گفت که قیمت سلول های باتری برای سازندگان خودروهای برقی در سال گذشته حدود 24 درصد افزایش یافت. بر اساس برآورد Changjiang Securities، اگر یک خودروساز از آن برای قفل کردن نیمی از خریدهای برنامه ریزی شده استفاده کند، پیشنهاد CATL حدود 6 درصد از قیمت های رایج در چین را کاهش می دهد.

جیمز فریت، مدیر گروه سرمایه گذاری خطرپذیر متمرکز بر فناوری باتری Volta Energy Technologies گفت: «کاهش هایی که CATL ارائه می دهد به صنعت خودروهای برقی چین کمک می کند. از دیدگاه چینی ها، با توجه به اینکه چین بازار خودروهای الکتریکی مسلط را دارد، آنها نمی خواهند این شتاب را از دست بدهند.

وی افزود: “اگر برخی از این خودروهای الکتریکی با باتری های تخفیف خورده به اروپا ختم شود، می تواند باعث تنش تجاری شود.”

(گزارش توسط Zhang Yan و Brenda Goh در شانگهای، Siyi Liu در پکن، Nick Carey در لندن، Ernest Scheyder در هیوستون و Paul Lienert در دیترویت؛ ویرایش توسط Kevin Krolicki و Muralikumar Anantharaman)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.