تجزیه و تحلیل بیضوی می گوید 477 میلیون دلار از FTX به سرقت رفته است، “Accounts Drainer” سی و پنجمین دارنده بزرگ ETH می شود – Bitcoin News

[ad_1] سه روز پیش، در 11 نوامبر 2022، گزارش شد که کیف پول های FTX شاهد فعالیت های غیرعادی بوده و ادمین های کانال تلگرام FTX تاکید کردند که FTX “هک شده است”. در همان روز، جان ری، مدیر عامل جدید FTX تأیید کرد که “تراکنش های غیرمجاز” وجود دارد. گزارشی توسط شرکت اطلاعاتی بلاک

کد خبر : 281313
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۳۰
تجزیه و تحلیل بیضوی می گوید 477 میلیون دلار از FTX به سرقت رفته است، “Accounts Drainer” سی و پنجمین دارنده بزرگ ETH می شود – Bitcoin News

[ad_1]

سه روز پیش، در 11 نوامبر 2022، گزارش شد که کیف پول های FTX شاهد فعالیت های غیرعادی بوده و ادمین های کانال تلگرام FTX تاکید کردند که FTX “هک شده است”. در همان روز، جان ری، مدیر عامل جدید FTX تأیید کرد که “تراکنش های غیرمجاز” وجود دارد. گزارشی توسط شرکت اطلاعاتی بلاک چین Elliptic توضیح می‌دهد که از «بیش از ۶۶۳ میلیون دلار» توکن‌های جابه‌جا شده، تخمین زده می‌شود که «مظنون به سرقت ۴۷۷ میلیون دلار است».

Elliptic می گوید بیش از 477 میلیون دلار از کیف پول FTX Exchange سیفون گرفته شده است

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین و شرکت اطلاعاتی Elliptic یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن جزئیات حدود 477 میلیون دلار از دارایی‌های رمزنگاری خاص به سرقت رفته است. Elliptic گفت که “بیش از 663 میلیون دلار” در طول رویدادی که کارکنان FTX متوجه “تراکنش‌های غیرمجاز” شدند، نقل مکان کرد. جزئیات پست وبلاگ Elliptic پس از اینکه هکر 477 میلیون دلار را جمع‌آوری کرد، “باقی مانده تصور می‌شود که توسط خود FTX به فضای ذخیره‌سازی ایمن منتقل شده است.”

Elliptic همچنین گفت که تقریباً 220 میلیون دلار با اتریوم (ETH) یا stablecoin DAI از طریق پلتفرم‌های صرافی غیرمتمرکز (dex) مبادله شده است. در پست وبلاگ Elliptic توضیح می‌دهد: «بیش از 220 میلیون دلار از توکن‌ها از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز با ETH یا DAI مبادله شده‌اند – تاکتیک رایجی که توسط سارقانی که به دنبال جلوگیری از مصادره دارایی‌های دزدیده شده هستند، استفاده می‌شود. Elliptic همچنین توضیح می دهد که وجوه باقی مانده به آدرس اتریوم (ETH) “0x97f” ارسال شده است.

این وجوه تا به امروز در آدرس باقی مانده است و وجوه عمدتاً شامل توکن های استاندارد ERC20 به ارزش 194.72 میلیون دلار است. زمانی که Elliptic در 12 نوامبر در مورد آدرس نوشت، این شرکت گفت که این انبار “186 میلیون دلار در بیش از صد توکن مختلف” ارزش دارد، زیرا نرخ مبادلات کریپتو در آن روز کمتر بود. در حالی که کارمندان FTX متوجه تراکنش‌های عجیب و غریب شده‌اند، جان ری، مدیر عامل جدید FTX تأیید کرد که در همان روز «تراکنش‌های غیرمجاز» وجود داشته است.

این کیف پول با 194 میلیون دلار دارای 45.85 میلیون FTT، 143.88 میلیون BOBA، 52.93 میلیون SRM، 3.2 میلیون LEO، 5.41 میلیون MATIC، 50.45 میلیون CRO، 9381 XAUT (طلای تتر)، 2.02 میلیون استهل ERC20، 2.02 میلیون دلار از DYDX است. توکن ها آدرس 0x97f از 12 نوامبر 2022 انجام نشده است. به دنبال گزارش Elliptic، داده های زنجیره ای که از وجوهی که با آدرس 0x97f مرتبط نیستند، نشان می دهد که پس از اختلاط stash به استیبل کوین هایی مانند DAI، اکثریت وجوه به اتریوم تبدیل شده است. ETH) در 24 ساعت گذشته. آدرس اصلی به عنوان “FTX Accounts Drainer” در block explorer etherscan.io پرچم گذاری شده است. سایر کاوشگرهای بلوک اتریوم آدرس اتریوم را با عنوان “استثمارگر FTX” برچسب گذاری کرده اند.

به نظر می‌رسد شخص یا نهادی که به عنوان «تخلیه‌کننده حساب‌های FTX» شناخته می‌شود، اکنون دارایی ۲۲۸۵۲۳.۸۳ اتر است. در ساعت 4:30 بعد از ظهر (ET)، موجودی ETH کیف پول با استفاده از نرخ‌های فعلی مبادله ETH به ارزش 285.15 میلیون دلار است. علاوه بر شخص یا نهادی که کیف پول را با بیش از 228 هزار اتر پر کرده است، تعدادی تراکنش گرد و غبار به این آدرس ارسال شده است. حسابی که «FTX Accounts Drainer» نامیده می‌شود، اکنون سی و پنجمین کیف پول اتریوم از نظر تعداد اتریوم است. حساب اتریوم از اولین باری که ایجاد شد، مجموعاً 593 تراکنش داشته است.

برچسب ها در این داستان

سی و پنجمین اتریوم بزرگ، Accounts Drainer، دارایی های کریپتو، اتر، اتریوم، اتریوم (ETH)، کیف پول اتریوم، etherscan، etherscan.io، FTT، توکن های FTT، ftx، FTX Accounts Drainer، مدیر عامل FTX John Ray، FTX، FTX SRM

نظر شما در مورد 477 میلیون دلار وجوه دزدیده شده ناشی از صرافی از بین رفته FTX چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.