تجزیه و تحلیل- بخش تراشه های چین برای تاثیرات کسل کننده محدودیت های ایالات متحده به چیزی بیش از پول دولتی نیاز دارد

[ad_1] رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که دولت 140 میلیارد دلار را در نظر گرفته است که می تواند شامل یارانه خرید تجهیزات تولید تراشه داخلی باشد که احتمالاً به نفع سازندگانی مانند تنها متخصص لیتوگرافی نیمه هادی چین، گروه تجهیزات میکرو الکترونیک شانگهای (SMEE) خواهد بود. این هزینه در پاسخ به این بود

کد خبر : 329568
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۲۱
تجزیه و تحلیل- بخش تراشه های چین برای تاثیرات کسل کننده محدودیت های ایالات متحده به چیزی بیش از پول دولتی نیاز دارد

[ad_1]

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که دولت 140 میلیارد دلار را در نظر گرفته است که می تواند شامل یارانه خرید تجهیزات تولید تراشه داخلی باشد که احتمالاً به نفع سازندگانی مانند تنها متخصص لیتوگرافی نیمه هادی چین، گروه تجهیزات میکرو الکترونیک شانگهای (SMEE) خواهد بود.

این هزینه در پاسخ به این بود که ایالات متحده به طور فزاینده محدودیت های صادراتی فناوری ساخت تراشه را تشدید می کرد، زیرا از ترس استفاده از آن برای تولید تراشه هایی برای کاربردهایی مانند هوش مصنوعی که می تواند توسط ارتش چین استفاده شود، بود.

اما پول به تنهایی برای دستگیری رقبای غربی که نسل‌های جلوتر هستند کافی نیست. SMEE و همتایان محلی آنها عمدتاً به کارخانه های ریخته گری تراشه داخلی می فروشند و عدم قرار گرفتن در معرض امکانات پیشرفته ساخت تراشه مانند تایوان Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC) و Samsung Electronics Co Ltd در کره جنوبی، حل مستقل مشکلات مهندسی را برای آنها دشوار کرده است. کارگران صنعت و ناظران بازار گفتند که زنجیره ارزش را افزایش دهید.

مارک لی، که بخش تراشه چین را در Bernstein Research ردیابی می کند، گفت: «این مانع از ورود هر گونه پیشرفتی که در تحقیق و توسعه انجام می دهند به تولید انبوه می رسد و همچنین آنها را از یادگیری ترفندهای بیشتر در این تجارت محدود می کند.

SMEE به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

درست مانند صنعت هوانوردی، سازندگان تجهیزات ساخت تراشه از نزدیک با مشتریان همکاری می‌کنند و خدمات بلندمدتی از جمله نصب، کالیبراسیون، تعمیر و نگهداری و تعمیر ماشین‌ها را ارائه می‌کنند که هزینه هر کدام بیش از 100 میلیون دلار است.

این همکاری می تواند منجر به اشتراک گذاری قابل توجهی از دانش شود که به هر دو طرف کمک می کند تا از نظر فناوری پیشرفت کنند.

حل کردن خیلی سخته

افرادی که در SMEE و سایر شرکت‌های چینی در زمینه‌هایی مانند اچینگ کار می‌کردند به رویترز گفتند که چگونه موانع ورود خیلی زیاد به نظر نمی‌رسید تا زمانی که زنجیره‌های تامین جهانی‌تر شدند، مهندسی پیچیده‌تر شد و بازار توسط شرکت‌هایی مانند غول لیتوگرافی هلندی ASML محصور شد. برگزاری NV.

یکی از مهندسان سابق SMEE گفت که مدیریت ارشد SMEE – به رهبری یکی از مدیران شرکت برق دولتی که شرکت را در سال 2002 راه اندازی کرد – تجربه لیتوگرافی نداشتند و کارکنان اولین ماشین های خود را با خرید و مطالعه تجهیزات دست دوم و با خواندن پتنت ها و مقالات عمومی ساختند. .

این شرکت به اندازه کافی پیشرفت کرد تا ماشینی تولید کند که بتواند الگوهای مداری به کوچکی 90 نانومتر (nm) را روی ویفرهای سیلیکونی چاپ کند – دو دهه عقب تر از ASML. با این وجود از آن به عنوان یک پیشرفت داخلی استقبال شد و در سال 2018 برنده جایزه دولت محلی شد.

این مهندس به رویترز گفت که SMEE از آن زمان تاکنون هیچ پیشرفت بزرگی نداشته است، تا حدی به دلیل مشکلات در تهیه تجهیزات از خارج.

مهندس گفت: «حتی اگر می‌توانستیم ماشین‌ها را بسازیم، نمی‌دانستیم چگونه آنها را سرویس و نگهداری کنیم.

یکی دیگر از کارمندان ارشد سابق یک تولیدکننده تجهیزات چینی چیپ‌سازی، توضیح داد که چگونه در حین کار برای تسلط بر روی روش اچینگ برای فلش NAND 3D، این شرکت نتوانست یک عنصر مهم، یعنی سوراخ کانال یا اندازه سوراخ را کامل کند.

ما می‌دانستیم که برای انجام این کار چه چیزی لازم است، اما با قابلیت طراحی تجهیزات محدود شده بودیم. رقیب آمریکایی ما قبلاً آن را حل کرده بود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.