تجزیه و تحلیل-باران فورنت ضعیف در رژه “دیگر پیاده روی” مجارستان

[ad_1] فورینت که این هفته به پایین‌ترین حد خود رسید، در میان همتایان خود در اروپای مرکزی، به دلیل قبض عظیم واردات انرژی مجارستان، که کسری حساب جاری آن را افزایش داد و اختلاف بودجه با بروکسل، این کشور را به ویژه در میان فروش آسیب‌پذیر می‌کند، تبدیل به یکی از نمونه‌های اصلی شده است.

کد خبر : 266586
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
تجزیه و تحلیل-باران فورنت ضعیف در رژه “دیگر پیاده روی” مجارستان

[ad_1]

فورینت که این هفته به پایین‌ترین حد خود رسید، در میان همتایان خود در اروپای مرکزی، به دلیل قبض عظیم واردات انرژی مجارستان، که کسری حساب جاری آن را افزایش داد و اختلاف بودجه با بروکسل، این کشور را به ویژه در میان فروش آسیب‌پذیر می‌کند، تبدیل به یکی از نمونه‌های اصلی شده است. کاهش در دارایی های پرریسک تر ناشی از افزایش دلار.

و ممکن است قبل از اینکه برای ارز آسیب دیده بهتر شود بدتر شود زیرا سرمایه گذاران هنوز در حال هضم تصمیم غافلگیرکننده بانک مرکزی برای پایان دادن به چرخه افزایش نرخ در ماه گذشته هستند، حتی با وجود اینکه تورم به بالای 20 درصد رسیده است.

پس از افزایش 125 واحد پایه به 13 درصد، بانک اعلام کرد به جای آن با تخلیه نقدینگی، شرایط پولی را سخت تر خواهد کرد، اما برخی تحلیلگران این اقدام را زودهنگام خواندند و تردید داشتند که اقدامات جدید بتواند نیروهایی را که بر فورینت فشار می آورد خنثی کند.

استر گارگیان، تحلیلگر سیتی گروپ در یادداشتی گفت: افزایش تورم و افزایش کسری تجاری بعید است فشار بر HUF را در یک محیط جهانی ریسک منفی کاهش دهد.

علاوه بر این، اعلامیه NBH مبنی بر پایان دادن به چرخه افزایش نرخ با 13 درصد در سپتامبر، چشم انداز را بیشتر به چالش می کشد.

از اول اکتبر، بانک مرکزی نسبت ذخیره الزامی بانک ها را افزایش داد، ابزار جدید سپرده گذاری و مزایده اوراق تخفیف را راه اندازی کرد.

پس از تخلیه بیش از 2 تریلیون فورینت (4.50 میلیارد دلار) در مناقصه سپرده خود در یک هفته پیش، بانک ملی مجارستان 506 میلیارد فورینت دیگر پیشنهادات را در روز چهارشنبه پذیرفت.

در بیانیه ای آمده است: «با مناقصه سپرده بلندمدت، NBH به جذب مقدار قابل توجهی از نقدینگی آزاد ادامه داد و در نتیجه سیاست های پولی را سخت تر کرد.

با این حال، جی پی مورگان شک داشت که بدون افزایش بیشتر نرخ بهره، کمک زیادی به فورینت خواهد کرد.

در یادداشتی در روز سه‌شنبه آمده است: «NBH بار دیگر در تلاش است تا از نظر ما اهداف متعددی را به چالش بکشد – ایجاد برخی انقباضات برای ایجاد ثبات در بازار FX، در حالی که از افزایش بیشتر نرخ‌ها یا تأثیر منفی بی‌رویه رشد اجتناب می‌کند.»

ما استدلال می‌کنیم که بر اساس تجربه مشابه اقتصادهایی با نیازهای مالی بزرگ BoP، نرخ‌های سیاست برای تثبیت FX باید حداقل به 16-17 درصد افزایش یابد.

ارزش فورینت در سال جاری 14 درصد به یورو و 36 درصد در برابر دلار کاهش یافته است، که عملکرد کمتری نسبت به زلوتی لهستان و تاج چک دارد، حتی با وجود نرخ معیار آن بسیار بالاتر از نرخ های چک و لهستان. زلوتی 24 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است، در حالی که تاج 15.8 درصد کاهش یافته است.

گرگیان از سیتی گروپ گفت که کاهش قیمت گاز اروپا و کاهش شدید تقاضای داخلی ممکن است به جلوگیری از وخامت بیشتر کسری تجاری مجارستان در ماه های آینده کمک کند.

او گفت: «اما ممکن است مدتی طول بکشد تا بهبود توازن ساختاری، توافق بر سر وجوه اتحادیه اروپا و اقدامات نقدینگی تسکین ارز را فراهم کند.

دولت نخست وزیر ویکتور اوربان پس از ولگردی در هزینه ها پیش از انتخابات آوریل، چندین گام برای رسیدن به هدف کسری بودجه 4.9 درصدی برای سال 2022 برداشته است و میهالی وارگا، وزیر دارایی روز سه شنبه متعهد شد در صورت نیاز اقدامات بیشتری را برای تضمین “انضباط مالی” انجام دهد.

دولت همچنین برای انجام تعهدات خود در قبال بروکسل و بازگشایی میلیاردها یورو از بودجه اتحادیه اروپا، مجموعه ای از قوانین ضد اختلاس را تصویب کرده است، اما انتظار نمی رود حتی در صورت امضای قرارداد در سال جاری، پول قبل از سال آینده جریان یابد.

اقتصاددانان می گویند که در این بین، فورینت همچنان در معرض تغییرات منفی در احساسات جهانی و مستعد ضعف است که به قیمت های داخلی وارد می شود و تلاش های بانک مرکزی برای مهار انتظارات تورمی را پیچیده تر می کند.

Peter Virovacz در ING در بوداپست گفت که بازار مجارستان به یک پیام مثبت بسیار جدی در رابطه با معامله بر روی صندوق های اتحادیه اروپا نیاز دارد که می تواند به ریسک گریزی پایان دهد.

وزیر دارایی وارگا در روز سه‌شنبه خواستار اظهارنظر درباره فورینت شد، گفت:

دلار همه چیز را در اطراف خود به هم می ریزد.

وی افزود: «البته ما در تلاش هستیم تا با سیاست مالی منضبط به یک ارز باثبات کمک کنیم.»

ابزارهای ما محدود است، اینجا دنیای سیاست پولی است، در آنجاست که بانک مرکزی اگر بخواهد باید اقدامات لازم را انجام دهد.

(1 دلار = 444.71 فورینت)

(گزارش توسط کریستینا تان؛ ویرایش توسط توماس جانوفسکی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.