تجزیه و تحلیل – افزایش شدید نرخ بهره یورو را با عمیق تر شدن شوک انرژی ذخیره نمی کند

یورو در روز دوشنبه برای اولین بار از اواخر سال 2002 به زیر 0.99 دلار سقوط کرد، پس از اینکه روسیه عرضه گاز طبیعی از طریق خط لوله اصلی به اروپا را متوقف کرد و قیمت انرژی را افزایش داد و نگرانی ها در مورد کاهش عرضه را تشدید کرد. ارز تضعیف شده پیشرو و

کد خبر : 251521
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
تجزیه و تحلیل – افزایش شدید نرخ بهره یورو را با عمیق تر شدن شوک انرژی ذخیره نمی کند


یورو در روز دوشنبه برای اولین بار از اواخر سال 2002 به زیر 0.99 دلار سقوط کرد، پس از اینکه روسیه عرضه گاز طبیعی از طریق خط لوله اصلی به اروپا را متوقف کرد و قیمت انرژی را افزایش داد و نگرانی ها در مورد کاهش عرضه را تشدید کرد.

ارز تضعیف شده پیشرو و مرکز نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه خواهد بود، زیرا ضعیف بودن یورو – کاهش 13 درصدی در سال 2022 – می‌تواند تورم بی سابقه را از طریق واردات گران‌تر بدتر کند.

یورو ضعیف به سردرد تورمی بانک مرکزی اروپا اضافه می کند https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/myvmnzggdpr/euro2.PNG

برخی از سیاستگذاران گفته‌اند که بانک باید بیش از دوره‌های ضعیف قبلی به یورو توجه کند، زیرا قیمت گاز به دلار است و یورو ضعیف اثرات افزایش هزینه‌های انرژی را تشدید می‌کند.

قیمت بازار پول در این هفته با احتمال 80 درصدی افزایش 75 واحدی نرخ پایه بزرگ است، اما تحلیلگران فکر می کنند که این امر کمک چندانی به ارز نخواهد کرد.

این افزایش بزرگ نرخ بهره هیچ کمکی به نجات یورو نخواهد کرد. اگنس بلایش، استراتژیست در موسسه سرمایه گذاری بارینگ، گفت: رکود اقتصادی در پیش است و نگرانی های ژئوپلیتیکی غیرقابل کنترل هستند. در واقع، این احتمال وجود دارد که افزایش نرخ بهره همزمان با تورم و رکود در سال 2023 باشد.

گلدمن ساکس روز دوشنبه پیش بینی کرد که یورو تا 0.97 دلار تضعیف شود و تا 6 ماه آینده در آن باقی بماند زیرا تخریب تقاضا، ناشی از بحران گاز، منجر به “انقباض عمیق تر و طولانی تر” خواهد شد.

کاپیتال اکونومیکس پیش‌بینی خود را به 0.90 دلار برای سال آینده بازبینی کرد که 9 درصد کاهش نسبت به سطوح فعلی دارد.

یورو برای ماه ها با قیمت گاز همبستگی معکوس داشته است، به این معنی که با افزایش قیمت انرژی تمایل به کاهش دارد. قیمت گاز در سال 2022 255 درصد افزایش یافت و روز دوشنبه 30 درصد افزایش یافت.

ساعت رکود

تقریباً مطمئناً منطقه یورو در حال ورود به رکود است و فعالیت تجاری برای دومین ماه در ماه اوت کاهش یافته است.

شوک انرژی تلفات عمیقی می‌کشد، در حالی که داده‌ها نشان می‌دهد که سفته‌بازان شرط‌بندی خود را در برابر ارز افزایش داده‌اند.

پوزیشن های فروش یورو در حال ایجاد هستند https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/xmvjoallapr/euro1.PNG

UniCredit تخمین می زند که در پنج سال قبل از همه گیری COVID-19، اتحادیه اروپا سالانه حدود 400 میلیارد یورو نفت و گاز وارد کرده است.

اریک از UniCredit محاسبه می کند که اگر قیمت نفت در 100 دلار در هر بشکه، یورو در برابری و قیمت گاز طبیعی 100 یورو – پنج برابر بیشتر از میانگین پنج سال گذشته – حفظ شود، هزینه به 600 میلیارد یورو یا 6 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. نیلسن

اقتصاددانان و تحلیلگران ارزی بر این باورند که درد اقتصادی حتی شدیدتر از آن چیزی است که چند ماه پیش پیش بینی می شد.

«روایت منطقه یورو در حال تغییر است. چند ماه پیش این بود: “رکودی وجود نخواهد داشت.” رابین بروکس، اقتصاددان ارشد مؤسسه مالی بین‌المللی، روز دوشنبه در توییتر گفت: اخیراً این تغییر به این سمت رفته است: «رکود خواهد بود، اما سطحی خواهد بود». این آخر هفته ما شروع به انجام آخرین تغییر کردیم: “ما به سمت رکود عمیق پیش می رویم.” یورو بسیار بیشتر سقوط خواهد کرد.

با این حال، برخی می گویند که بانک مرکزی اروپا حداقل می تواند با افزایش چشمگیر نرخ بهره در ماه های آینده، کاهش ارزش یورو را متوقف کند.

جورج ساراولوس، رئیس جهانی تحقیقات FX در دویچه بانک، گفت: بانک مرکزی اروپا می تواند به کاهش ضعف یورو کمک کند، اما مشخص نیست که می تواند منجر به افزایش پایدار یورو شود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.