تجارت نقره، نوسانات قیمت آن و آنچه در مورد آن باید بدانید

نقره یکی از محبوب ترین کالاها در دنیای تجارت است. نقره تمایل دارد ارزش بلندمدت خود را حفظ کند و درست مانند طلا، احتمالاً از یک محیط با نرخ بهره پایین قدرت می گیرد. در حالی که طلا به عنوان کالای شماره یک در مورد ترجیحات معامله گران باقی می ماند، نقره می تواند جایگزینی

کد خبر : 314897
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
تجارت نقره، نوسانات قیمت آن و آنچه در مورد آن باید بدانید



نقره یکی از محبوب ترین کالاها در دنیای تجارت است. نقره تمایل دارد ارزش بلندمدت خود را حفظ کند و درست مانند طلا، احتمالاً از یک محیط با نرخ بهره پایین قدرت می گیرد. در حالی که طلا به عنوان کالای شماره یک در مورد ترجیحات معامله گران باقی می ماند، نقره می تواند جایگزینی برای افرادی باشد که می خواهند دنیای تجارت کالاها را کشف کنند.

در این وبلاگ اطلاعات ارزشمندی در مورد تجارت نقره با شما به اشتراک می گذاریم و به شما کمک می کنیم تا دانش خود را در مورد این کالا تقویت کنید.

چند واقعیت جالب در مورد نقره

شاید کمتر تاجری بداند که اولین واحد پولی جهان بیش از چهل قرن پیش از نقره ساخته شده است. بر اساس آرشیوهای یافت شده، به لطف تحقیقات باستان شناسی، مصریان باستان آن را به عنوان “فلز سفید” توصیف کردند. برخی از مورخان معتقدند که نقره در دوران پادشاهی قدیم حتی گرانتر از طلا بود. با این حال، نظرات مختلفی در این مورد وجود دارد، بنابراین برتری قیمت نقره در برابر طلا در آن زمان نباید بدیهی تلقی شود.

از نقره در ضرب سکه و شمش استفاده شده است. با این حال، نقره را می توان در بسیاری از موارد، مانند ساخت پنل های خورشیدی و نیمه هادی ها و همچنین ساخت جواهرات و زیور آلات، به نام چند مورد استفاده کرد.

نقره در طبیعت در ترکیب با فلزات دیگر یافت می شود. بزرگترین معادن نقره در جهان را می توان در مکزیک، چین و پرو یافت. مکزیک بزرگترین کشور تولید کننده است و کارشناسان انتظار دارند که فعالیت های معدنی خود را در سال 2023 افزایش دهد، در حالی که پرو بزرگترین ذخایر را در اختیار دارد.

قیمت نقدی نقره و نوسانات

به طور کلی، قیمت هر اونس نقره بسیار کمتر از قیمت طلا است. در اول فوریه، هر اونس نقره 23.56 دلار قیمت داشت، در حالی که هر اونس طلا 1929 دلار قیمت داشت. حتی با وجود اینکه قیمت لحظه ای طلا توجه سرمایه گذاران و معامله گران را به خود جلب می کند، نقره می تواند یک گزینه جایگزین برای افرادی باشد که مایل به تنوع بخشیدن به پرتفوی معاملاتی خود هستند.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – XAG/USD ماهانه نمودار گرفته شده در 2 فوریهnd 2023. محدوده تاریخ: جولای 1خیابان 2016 – فوریهآری 2nd 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای آینده نیست پاسخults.

نقره ای نقطه قیمتس در هکتارve در 3 مورد آخر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرد سال ها. پس از زدن a دو-کمترین سال در 1 مارسخیابان 2020، قیمت نقطه نقره ایس تجمع کرد، به a بالاترین سطح هفت ساله در ابتدای اوت 2020. با اینکه نقره ای قیمت نقطه ایس تقویت شد در سه ماهه اول سال 2022، بعد تعداد کمی ماه ها شاهد کاهش قیمت این فلز گرانبها از 25.61 دلار (آوریل. 10هفتم) به 18.03 دلار (28 اوتهفتم) در هر اونس.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – XAG/دلار آمریکا روزانه نمودار گرفته شده در 2 فوریه 2023. محدوده تاریخ: سپتامبرr 20 2022فوریه 2 2023. عملکرد گذشته شاخصی از نتایج آینده نیست.

سه ماهه چهارم سال 2022 برای قیمت های نقدی نقره مفید بود زیرا از 18.25 دلار (14 اکتبر) به 28.89 دلار (29 دسامبر) رسید. در 2 فوریه 2023، هر اونس نقره 24.43 دلار معامله شد.

تحلیلگران بازار در مورد قیمت نقدی نقره چه پیش بینی می کنند؟

با از سرگیری فعالیت صنایع پس از دوران همه گیری، مشکل عرضه ناکافی نقره آشکار شده است. در صحبت با CNBC، تحلیلگران کالا پیشنهاد کردند که به دلیل کمبود کالا، قیمت نقدی نقره می تواند در سال 2023 به 30 دلار در هر اونس برسد. لازم به ذکر است آخرین باری که قیمت نقدی نقره به مرز 30 دلار در هر اونس رسید در فوریه 2013 بود.

در گزارش CBNC آمده است که تقاضا برای نقره احتمالاً در 5 سال آینده 15 درصد رشد خواهد کرد زیرا انتظار می‌رود صنایع خودروسازی و الکترونیک تولید را افزایش دهند. نظرسنجی ارائه شده توسط گروه تجاری Silver Group نشان داد که عرضه نقره حاصل از تولید معدن در سال 2022، 843.2 میلیون اونس بود که بسیار کمتر از اوج دهه 900 میلیون اونس در سال 2016 بود.

با این حال، برخی از تحلیلگران نگرانی های خود را در مورد چشم انداز مثبت بیان می کنند. آنها خاطرنشان می کنند که سهم زیادی از تقاضای نقره مربوط به تولید صنعتی است که می تواند تحت تأثیر ترس از رکود باشد. بنابراین، آنها پیشنهاد می‌کنند که اگر فدرال رزرو آمریکا به سیاست‌های پولی سخت‌تر خود ادامه دهد و تورم سریع‌تر از انتظار بازار کاهش یابد، به‌ویژه اگر اقتصاد ایالات متحده وارد رکود شود، قیمت نقدی نقره ممکن است تا ۱۸ دلار در هر اونس کاهش یابد.

مدیریت ریسک در معاملات امری ضروری است

وقتی صحبت از تجارت می شود، دانش قدرت است. از دست دادن سرمایه در صورتی امکان پذیر است که قیمت یک دارایی از پیش بینی شما منحرف شود. هنگامی که ریسک خود را به درستی مدیریت می کنید، با قرار دادن یک سقف، کنترل مقدار پولی که ممکن است در یک معامله یا گروهی از معاملات از بین برود را در دست می گیرید.

برای برنامه ریزی یک استراتژی تجاری موفق، ابتدا باید با بازار آشنا شوید. علاوه بر این، باید منابع مدیریت ریسک را که کارگزار شما ارائه می دهد، بشناسید و نحوه استفاده از آنها را بیاموزید. حتی اگر بدترین سناریو به واقعیت تبدیل شود، اگر برنامه ای برای مقابله با آن دارید، همچنان می توانید خطر خود را کاهش دهید.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مواد ندارد حاوی و نباید به این صورت تعبیر شود حاوی مشاوره سرمایه گذاری، توصیه های سرمایه گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هر گونه تراکنش در ابزارهای مالی. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.