تبلیغ علیه ایران با عباراتی ناامیدکننده و ترسناک

معاون گردشگری با اشاره به تهیه گزارشی درباره تبلیغات منفی برخی کشورها علیه ایران، گفت: عبارات ترسناک و ناامیدکننده‌ای علیه ایران وجود دارد. از همین رو لازم است سهم گردشگری از ۱۴۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور مشخص شود تا خرج تبلیغ ایران شود. به گزارش ایسنا، نشست هم‌اندیشی جامعه هتلداران

کد خبر : 293055
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۰۸
تبلیغ علیه ایران با عباراتی ناامیدکننده و ترسناک


معاون گردشگری با اشاره به تهیه گزارشی درباره تبلیغات منفی برخی کشورها علیه ایران، گفت: عبارات ترسناک و ناامیدکننده‌ای علیه ایران وجود دارد. از همین رو لازم است سهم گردشگری از ۱۴۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور مشخص شود تا خرج تبلیغ ایران شود.

به گزارش ایسنا، نشست هم‌اندیشی جامعه هتلداران ایران و رؤسای گروه‌های هتلداری، دوشنبه ۲۱ آذرماه در تهران برگزار شد، در حالی که بسیاری از هتلداران نسبت به وضعیتی که صنعت گردشگری ایران به آن دچار شده است، ‌معترض شدند.

جمشید حمزه‌زاده، رییس هیأت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، در این نشست نیز یادآور شد که با توجه به شرایط کشور، ‌هتلداران به شدت آسیب دیده‌اند و این پرسش را مطرح کرد، ‌ در این شرایط نقش دولت و حاکمیت چیست؟ او از این فرصت استفاده کرد و به برخی ابهامات بخشنامه نرخ‌گذاری و درجه‌بندی هتل‌ها اشاره کرد و خواستار اصلاح آنها شد.

حسن سیادتان،‌ رئیس جامعه هتلداران استان فارس، نیز با اتکا به پرس‌وجوهایی که از استان‌های پرمسافر اصفهان، ‌فارس و یزد داشته است، ‌تخمین زد که از نیمه شهریورماه تا آذرماه حدود ۸۰۰ گروه پنج تا بیست نفر سفرشان را به ایران لغو کرده‌اند و درآمد هتل‌ها هم از بین رفته است.

او با اشاره به قول‌هایی که وزیر میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی برای استفادۀ بخش گردشگری از تسهیلات تبصره ۱۸ داده است، ‌اظهار کرد:‌ ضرر و زیان هتلداران از زمان کرونا تا حالا ادامه دارد و انتظار می‌رود دولت کمک کند این تسهیلات سریع‌تر اختصاص یابد.

محتاج الله از هتل‌داران استان یزد و مالک هتل ملک التجار به خاموشی و قطع برق این هتل اشاره کرد و با این توضیح که نخستین شخص در یزد بود که خانه‌ای تاریخی را به هتل تبدیل کرد، آن هم در زمانی که همه در یزد به صرافت تخریب خانه‌های قدیمی افتاده بودند، گفت: دولت باید پاسخگوی وضعیت موجود این صنعت باشد. من ۲۵ سال است در این حوزه کار می‌کنم و پزشک هم هستم و در حالی که با نسخه‌پیچیدن می‌توانستم درآمد کسب کنم، ولی وارد عرصه‌ای شدم که موجی در سراسر کشور راه انداخت و همگان را آگاه کرد که بافت تاریخی ارزشمند است. با این همه، حالا ما متحمل ضرر و زیان سنگینی هستیم، حاکمیت باید پاسخگو باشد. نمی‌شود فقط دور میز بنشینیم و شعار بدهیم. وضعیت گردشگری در خط مقدم، مشکلاتی دارد و لازم است دولت همانطور که از سایر بخش‌ها حمایت می‌کند از این صنعت هم حمایت کند.

در این نشست، بیشتر هتل‌داران درباره پیچیدگی‌های وام‌ها و عقب‌ماندگی و توقف پروژه‌های سرمایه‌گذاری سخن گفتند و از دولت درخواست کردند چاره‌اندیشی داشته باشد. جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران نیز یادآور شد که شتاب تورم بیش از اندازه است و افرادی که در حال ساخت هتل هستند، مانده‌اند. از طرفی، منابع دولت محدود است و خیلی‌ها از آن بهره‌مند نمی‌شوند.

اعلام شرایط فوق‌العاده کنید

علی رحیم‌پور، مدیر یکی دیگر از گروه‌های هتلداری گفت: اتفاقاتی که رخ داده است خارج از ید سرمایه‌گذار است. ما هیچ تقصیری نداریم. بهترین وضعیت صنعت گردشگری کشور سال ۹۷ بوده و از اواخر سال ۹۸ نشسته‌ایم تا وضعیت بهتر شود، تازه شش ماه بود وضعیت بهتر شده بود که دوباره افت کرد. گردشگری داخلی تعطیل است، شهروند داخلی سرخوش نیست تا سفر برود. از وضع گردشگری خارجی هم که مطلع هستید.

او بیان کرد:‌ این صنعت هیچ چشم‌اندازی ندارد، ما حتی نمی‌دانیم شب عید چه اتفاقی می‌افتد. دولت باید برای حفظ نیروی انسانی این صنعت فکری کند. باید با دولت صحبت کرد، نمی شود با این شرایط ادامه داد. اگر لازم است شرایط فورس ماژور (اضطراری) اعلام شود.

حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران در ادامه این سخنان گفت: با اینکه کارمندان هتل‌ها بیکارند اما حقوق می‌گیرند و کارفرماها ماهانه ۲۳ درصد حق بیمه آنها را پرداخت می‌کنند، حالا که بخش خصوصی حاضر است در این شرایط حقوق کارمند را پرداخت کند، آیا دولت نمی‌تواند از ۲۳ درصد سهم خود بگذرد؟

علی‌اصغر شالبافیان ـ‌ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در تایید بخشی از این اظهارات گفت: حوزه گردشگری شرایط خوبی ندارد و ما به سهمِ نقشی که داریم موظفیم مسأله آن را پیگیری کنیم. رفتار حوزه گردشگری در وضع موجود بسیار نجیبانه بوده است و ضررهایی که در این سال‌ها متحمل شده بیشتر از سایر بخش‌ها بوده است. برای همین، همزمان با ناآرامی‌ها و شرایطی که برای گردشگری پیش آمد، کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا اقداماتی از جمله دریافت حمایت از صندوق ضمانت صادرات پیگیری شد.

او افزود:‌ طرح لغو روادید با کشورهایی که مواضع سیاسی کمتری با ایران دارند نیز در ادامه این اقدامات بوده که طرح آن به وزارت امور خارجه ارائه شده است.

معاون گردشگری همچنین به پیگیری برای استمهال وام‌ها در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت:‌ ما به اتفاق آقای ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ‌ به جلسات اقتصادی دولت رفتیم و در حال پیگیری استهمال وام هستیم. تمدید دو سال معافیت مالیاتی تا پایان ۱۴۰۲ نیز متأثر از همین پیگیری‌ها بوده است.

گرانی آب و برق در انتظار هتل‌ها

شالبافیان با اشاره به افزایش هزینه آب و برق گفت: چالش بعدی هتل‌ها قطعا افزایش هزینه آب است، آقای محرابیان (وزیر نیرو) پذیرفت که استاندارد مصرف آب را ما (گردشگری) اعلام کنیم. قرار شد نمایندگانی از هتلداران معرفی شوند که استاندارد مصرف آب را مشخص کنیم. راجع به برق هم نظر مشابهی وجود داشت که استاندارد تعرفه برق در هتل‌ها نامشخص است. مجلس هم که طرح “توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور” را تصویب کرد، اگر کمک وزارت نیرو نباشد حتما برق هتل‌ها از سال آینده افزایش می‌یابد. هرچند که ما طرح دو فوریتی را به مجلس دادیم که پس از لایحه بودجه بررسی می‌شود.

او همچنین افزایش سهم گردشگری از تسهیلات تبصره ۱۸ از دو و نیم درصد به ۱۰ درصد از دیگر اقدامات کمیته تشکیل شده برای خروج گردشگری از بحران، اعلام کرد و افزود:‌ این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است. پیش‌بینی‌ها بر این است که تا دو هفته دیگر این مصوبه ابلاغ شود. این تسهیلات برای بازسازی، تکمیل و تجهیز هتل و همچنین سرمایه در گردش است.

شالبافیان همچنین به سرمایه‌گذاران گردشگری توصیه کرد با توجه به رشد تورم در کشورما، اتکا و وابستگی از حمایت‌هایی چون وام را بردارند و پروژه‌های گردشگری را از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر کنند.  

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه از تغییر رویکرد نمایشگاه‌های گردشگری خارجی و تمرکز بر کشورهای همسایه خبر داد و افزود: درباره نمایشگاه گردشگری داخل کشور هم با شرکت نمایشگاه‌ها به توافق رسیدیم تا دو هزار متر زمین رایگان قابل تهاتر اختصاص دهند.

او همچنین از مداخله گردشگری در تدوین کتاب صادرات و واردات خبر داد و گفت:‌ دو سال است که موکت سفره‌خانه‌داران در گمرک گیر کرده است، ‌ چون تعرفه آن مشخص نیست. با وزارت صمت به توافق رسیدیم تا وزارت گردشگری در تعیین و تدوین تعرفه‌های واردات و صادرات مربوط به بخش خود، نقش داشته باشد.

سهم گردشگری از عوارض خروجی چه شد؟

معاون گردشگری در ادامه به درآمد کشور از عوارض خروج از کشور اشاره کرد که مبلغ آن طبق اعلام سازمان امور مالیاتی در هشت ماه سال ۱۴۰۱ به ۱۴۱۳ میلیارد تومان رسید و با طرح این پرسش که سهم بخش گردشگری طبق مصوبه بودجه چه شده است؟ از بخش خصوصی و هتلداران درخواست کرد کمک کنند تا درصدی از این سهم نصیب گردشگری شود تا صرف تبلیغ ایران شود.

شالبافیان با تاکید بر اینکه تبلیغ ایران فقط در وظیفه وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی نیست، ‌ به گزارشی که درباره تبلیغات برخی کشورها علیه ایران تهیه شده و در اختیار مسئولان نیز قرار گرفته است، ‌ اشاره کرد و افزود:‌ در این گزارش عبارات «ناامیدکننده» و «ترسناک» مشاهده می‌شود. قبول دارم حاکمیت باید کمک کند تا تصویر ایران بهبود پیدا کند. برای همین تاکید داریم سهمی از عوارض خروجی برای خنثی کردن این تبلیغات اختصاص یابد.

معاون وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت: ناآرامی‌ها فقط پروژه‌های سرمایه‌گذاری را متضرر نکرده است، برخی برنامه‌ها و طرح‌های ما را خدشه‌دار کرده است. سفیر ایران در عراق می‌گفت کاری که ما آغاز کردیم آرزوی سردار شهید قاسیم سلیمانی بوده است. اینکه رفت و آمد بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها و همچنین از کشورهای همسایه به عراق از طریق ایران افزایش یابد. طرح ما درباره سفر گردشگران عراقی و کشورهای همسایه به ایران بود.  

شالبافیان در نشست هتلداران خبر داد که قانون توسعه ایرانگردی و تشویق سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز در حال نهایی‌شدن است و در ادامه گفت: این قانون گره‌های زیادی را می تواند باز کند. بخش خصوصی و هتلداران کمک کنند لایحه بودجه، برنامه هفتم توسعه و قانون ایرانگردی و تشویق سرمایه‌گذار را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.