تبلیغات در رسانه ها؛ از چیدمان منطقی تا حمله چریکی

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین مهدی بذرافکن مدیرمسوول سایت رسانه بلاگ(رسانه تخصصی رسانه نگاران) نوشت: برندها برای انتقال پیام خود به مشتریان بالقوه به دنبال رسانه های اثرگذارند. رسانه های پربیننده به شرکت ها کمک می کنند تا فروش خود را افزایش دهند و روابط طولانی مدت با مخاطبان خود ایجاد کنند. تبلیغات در رسانه ها

کد خبر : 438423
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
تبلیغات در رسانه ها؛ از چیدمان منطقی تا حمله چریکی

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین مهدی بذرافکن مدیرمسوول سایت رسانه بلاگ(رسانه تخصصی رسانه نگاران) نوشت: برندها برای انتقال پیام خود به مشتریان بالقوه به دنبال رسانه های اثرگذارند. رسانه های پربیننده به شرکت ها کمک می کنند تا فروش خود را افزایش دهند و روابط طولانی مدت با مخاطبان خود ایجاد کنند.

تبلیغات در رسانه ها برای هر برندی حیاتی است. هر رسانه، واسطه ای بین برند و مشتریانش است. یافتن یک کانال عالی به برندها این امکان را می دهد تا محصول خود را با موفقیت ارائه کنند، ارزش خود را به اشتراک بگذارند و روابط قابل اعتمادی را با مخاطبان هدف، داشته باشند.
با رسانه مناسب و درست و پیام تبلیغاتی سنجیده شده، شرکت ها به معرفی برند خود می پردازند ، در اطراف برند خود سر و صدا ایجاد می کنند، مزایای محصولات خود را به نمایش می گذارند و حجم فروش و درآمد خود را افزایش می دهند.
برای رسیدن به این اهداف، باید بهترین رسانه ها را با ترکیبی از متنوع ترین تبلیغات متنی و بنری،پادکست،ویدیویی،نوتیف و… برگزید.

در رسانه های ایرانی-اینجا منظور خبرگزاری ها و پایگاه های خبری است-تبلیغات مختلفی توسط پلتفرم های تبلیغات آنلاین نمایش داده می شود.
تبلیغاتی که در اصل نیازهای مردم است و مخاطبان بر اساس نیازهایشان بر روی تبلیغات کلیک می کنند.
از این معامله؛ مخاطب،پلتفرم تبلیغات آنلاین و رسانه نمایش دهنده سود می برند؛مخاطب به کالای مورد نظرش می رسد،پلتفرم تبلیغات آنلاین و رسانه نمایش دهنده هم به میزان مشخص شده در قراردادشان، درصدِ مورد توافق را دریافت می کنند.
برخورداری از تبلیغات برای رسانه ها به میزان اعتبار آنان هم بستگی دارد، به بیانی دیگر وجود جایگاه های مختلف تبلیغات در رسانه ها(بنر-ویدیو-تبلیغات متنی و میان متنی- رپرتاژ آگهی و…) موجب اعتبار رسانه است زیرا این پیام را به مخاطب می رساند که این رسانه، بیننده خوبی دارد که شرکت های مختلف هزینه می کنند و به آن رسانه آگهی می دهند.
ضمن این که کالاهای مختلف و متنوع تبلیغ شده، نیاز مردم است که تبلیغ می شود؛از فرش مبل و تلویزیون و یخچال گرفته تا رمز ارز و بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس، از انواع گوشی های همراه و رزرو آنلاین هتل ها و مسافرخانه ها گرفته تا خرید و فروش و اجاره خودرو و سوپرمارکت اینترنتی و…
پس تبلیغات این کالاها هم نوعی خبر است. نوعی گزارش است. نوعی اطلاع رسانی است و وجود آن در رسانه ها لازم است. لازم است چون نیاز مردم است. لازم است چون درآمد و استقلال و استمرار رسانه از آن است و لازم است چون افراد و سازمان های مختلفی به شیوه های متفاوتی از آن منتفع می شوند.
با این اوصاف تبلیغات در رسانه ها نه تنها عیب نیست که هنر است! هنر رسانه است که توانسته مخاطب خوبی جذب کند و با برخورداری از این سرمایه بزرگ، اوضاع اقتصادی اش را سامان دهد.
بعضا برخی، به تبلیغات کلافه کننده در رسانه های مبتنی بر وب اعتراض می کنند.
این گفته از آن جهت صحیح است که واقعا بعضی رسانه ها در استفاده از تبلیغات و مشارکت با پلتفرهای مختلف تبلیغات آنلاین زیاده روی می کنند و سرتاپای سایت را با انواع تبلیغات می پوشانند طوری که وقتی مخاطب وارد آن رسانه می شود با یک «حمله چریکی تبلیغاتی» روبرو می شود و به دنبال راهی برای فرار از آن رسانه است!
نوتیف های متعدد تبلیغاتی از راست و چپ و بالا و پایین رسانه نمایان می شود. بین مطالب انبوهی از تبلیغات میان متنی تصویری و غیر تصویری است و داستان طوری می شود که اصل(محتوای مطلب) به حاشیه می رود و حاشیه(تبلیغات) به اصلِ منزجرکننده تبدیل می شود.
منظور بنده اما چنین تبلیغاتی با چنین رویه ای نیست. اما تبلیغات منطقی که «حمله چریکی» نباشد و مخاطب را آزار ندهد همانگونه که ذکر آن رفت هنر است و از الزامات رسانه.
الان در بسیاری خبرگزاری های معروف و قدیمی دنیا مانند رویترز تبلیغات مختلف(بنری،متنی و…) با رویکردی منطقی نمایش داده می شود.تبلیغاتی که اذیت کننده نیست.به مخاطب برای یافتن کالای مورد نظرش کمک می کند و از سویی قدرت رسانه را هم نمایان می سازد.
در رسانه های ایران هم، چنین است. بعضی از آنها اکران تبلیغاتشان آزار دهنده است و مصداق همان حمله چریکیِ تبلیغاتی، بعضی دیگر اما از چیدمان هنرمندانه و منطقی در تبلیغات برخوردارند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.