تایوان به «کشورهای دموکراتیک» در تحریم روسیه می پیوندد

[ad_1] این بحران در تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند و طی دو سال گذشته با افزایش فشار نظامی پکن مواجه بوده است، از نزدیک زیر نظر گرفته می‌شود. سو تسنگ چانگ نخست وزیر در تایپه بدون ارائه جزئیات به خبرنگاران گفت: «ما به شدت چنین اقدام تهاجمی را محکوم می کنیم و

کد خبر : 171022
تاریخ انتشار : جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
تایوان به «کشورهای دموکراتیک» در تحریم روسیه می پیوندد

[ad_1]

این بحران در تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند و طی دو سال گذشته با افزایش فشار نظامی پکن مواجه بوده است، از نزدیک زیر نظر گرفته می‌شود.

سو تسنگ چانگ نخست وزیر در تایپه بدون ارائه جزئیات به خبرنگاران گفت: «ما به شدت چنین اقدام تهاجمی را محکوم می کنیم و به کشورهای دموکراتیک می پیوندیم تا مشترکاً تحریم ها را اعمال کنند.

وانگ می‌هوا، وزیر اقتصاد تایوان، گفت که این جزیره صادرات به روسیه را به شدت بررسی خواهد کرد و با متحدان نامشخص برای اقدامات بیشتر «هماهنگی» خواهد کرد. او همچنین توضیح بیشتری نداد.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد این جزیره که کلید زنجیره تامین نیمه هادی جهانی است، “هماهنگی نزدیک با ایالات متحده و سایر کشورهای همفکر برای اتخاذ تدابیر مناسب به منظور رهایی اوکراین از وحشت جنگ خواهد داشت.”

در پاسخ به سوالی درباره تحریم ها، شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC)، تامین کننده بزرگ اپل و با ارزش ترین شرکت بورسی آسیا، گفت که از قوانین کنترل صادرات پیروی خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «TSMC از تمام قوانین و مقررات قابل اجرا پیروی می کند و به طور کامل متعهد به رعایت قوانین جدید کنترل صادرات اعلام شده است.

این شرکت همچنین دارای یک سیستم کنترل صادرات سختگیرانه است، از جمله فرآیند ارزیابی و بازنگری قوی برای اطمینان از رعایت محدودیت‌های کنترل صادرات.

روسیه بازار عمده ای برای کالاهای تایوان نیست. داده های دولتی نشان می دهد که تجارت تایوان با اوکراین و روسیه هر کدام کمتر از یک درصد از کل آن را تشکیل می دهد.

وزارت اقتصاد روز پنجشنبه گفت که قرارداد گاز طبیعی جزیره با روسیه در ماه مارس به پایان می رسد و تایوان عرضه های خود را متنوع خواهد کرد.

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، در یک رویداد در شهر جنوبی تاینان، بار دیگر تاکید کرد که وضعیت تایوان و اوکراین یکسان نیست و تنگه تایوان یک “موانع طبیعی” را تشکیل می دهد.

او افزود که بهبود مستمر ارتش تایوان در قدرت رزمی خود و همچنین توجه بالای «کشورهای دوست و متحد» به منطقه، اعتماد قوی به حفظ امنیت ایجاد می کند.

ما همچنین باید دفاع روانی خود را تثبیت کنیم، عملیات های جنگ شناختی پیشگیرانه را تقویت کنیم و با استفاده از وضعیت آشفته اوکراین، از استفاده نیروهای خارجی و همکاران محلی از اطلاعات نادرست برای ایجاد وحشت و تأثیر بر روحیه جامعه تایوان جلوگیری کنیم.»

(گزارش توسط ییمو لی و بن بلانچارد؛ ویرایش توسط سام هلمز و ریچارد پولین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.