تایوان از دیدن سرمایه گذاری تراشه در اتحادیه اروپا “خوشحال” است، خواهان روابط عمیق تر است

[ad_1] اتحادیه اروپا از تایوان، یک تولید کننده عمده نیمه هادی ها، به عنوان یکی از شرکای “همفکر” که مایل است تحت قانون تراشه های اروپایی که در فوریه معرفی شد، همکاری کند، در تلاش است تا با کمبود مداوم تراشه جهانی مقابله کند. در حالی که ماه گذشته تایوان و اتحادیه اروپا مذاکرات تجاری

کد خبر : 228010
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
تایوان از دیدن سرمایه گذاری تراشه در اتحادیه اروپا “خوشحال” است، خواهان روابط عمیق تر است

[ad_1]

اتحادیه اروپا از تایوان، یک تولید کننده عمده نیمه هادی ها، به عنوان یکی از شرکای “همفکر” که مایل است تحت قانون تراشه های اروپایی که در فوریه معرفی شد، همکاری کند، در تلاش است تا با کمبود مداوم تراشه جهانی مقابله کند.

در حالی که ماه گذشته تایوان و اتحادیه اروپا مذاکرات تجاری در سطح بالایی را برگزار کردند، کمتر از یک هفته پس از آن نشست، شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) اعلام کرد که هیچ برنامه مشخصی برای کارخانه های اروپا ندارد، زیرا یک سال پیش اعلام کرده بود که در اروپا حضور دارد. مراحل اولیه بررسی گسترش احتمالی به آلمان

چن چرن چی، معاون وزیر اقتصاد تایوان، که کارنامه او روابط اقتصادی با اروپا را پوشش می دهد، اواخر دوشنبه گفت که اگرچه نمی تواند از طرف شرکت های تراشه صحبت کند، اما خاطرنشان کرد که آنها نگفته اند که به اروپا نمی روند.

اما موضع دولت این است که ما خوشحالیم که می بینیم شرکت های ما ردپای جهانی دارند، از جمله ایالات متحده و اروپا که هر دو شرکای همفکر ما هستند. در سطح سیاست، ما البته بسیار خوشحالیم که شاهد استقرار آنها در سطح جهانی هستیم و خوشحال خواهیم شد که این اتفاق بیفتد.”

در مواجهه با فشارهای سیاسی و نظامی مستمر چین که برای وادار کردن تایوان به پذیرش ادعای حاکمیت چین طراحی شده است، تایپه مایل به تقویت روابط با سایر دموکراسی ها حتی در غیاب روابط رسمی دیپلماتیک بوده است.

در یک چروک برای جاه طلبی های اتحادیه اروپا، شرکت تایوان GlobalWafers Co Ltd در ماه فوریه در تلاش برای تصاحب 4.35 میلیارد یورو (4.36 میلیارد دلار) تامین کننده تراشه آلمانی Siltronic شکست خورد.

چن گفت که نمی‌دانست وزارتخانه، که باید سرمایه‌گذاری‌های نظارتی در مقیاس بزرگ را تأیید کند، هیچ درخواست جدیدی برای پروژه‌های تراشه اتحادیه اروپا تا کنون در سال جاری دریافت کرده است.

وی افزود، تایوان می‌خواهد روابط تجاری، فناوری و اقتصادی نزدیک و نهادینه‌شده‌ای با اتحادیه اروپا داشته باشد که با ایالات متحده دارد، جایی که TSMC در حال ساخت یک کارخانه 12 میلیارد دلاری و GlobalWafers یک کارخانه 5 میلیارد دلاری است.

تعاملات ما با ایالات متحده بیشتر بوده است، ارتباطات نزدیک تر است. ما همچنین امیدواریم که همین رابطه نزدیک را با اتحادیه اروپا توسعه دهیم.»

“اگر اینگونه باشد، برای شرکت های ما برای توجه و شناخت آنها از اروپا بسیار مفید خواهد بود.”

تایوان همچنین برای یک توافق سرمایه گذاری دوجانبه با اتحادیه اروپا فشار آورده است، اگرچه هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

چن گفت در حالی که این یک هدف سیاستی باقی می ماند، آنها معاملاتی را که در حال حاضر “دست یافتنی تر” هستند رد نمی کنند.

ما حتی امیدواریم با اتحادیه اروپا توافقنامه تجارت آزاد داشته باشیم که بهترین خواهد بود. اتحادیه اروپا قراردادهای آزاد تجاری زیادی با سایر کشورها دارد و اگر اتحادیه اروپا مایل باشد، ما نیز چنین هستیم.

(1 دلار = 0.9987 یورو)

(گزارش توسط Jeanny Kao و Ben Blanchard؛ ویرایش توسط Stephen Coates)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.