تاکید وزیر ارشاد بر افزایش خدمات فرهنگی در موکب های اربعین

محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – گفت: امسال با تشکیل ستاد اربعین در وزارتخانه تلاش شد تا از ظرفیت بخش های مختلف برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری بهره ببریم که امسال با برپایی بیش از ۴۵۰ موکب در نقاط مختلف ایران و عراق، این خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی عرضه

کد خبر : 256243
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
تاکید وزیر ارشاد بر افزایش خدمات فرهنگی در موکب های اربعین



محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – گفت: امسال با تشکیل ستاد اربعین در وزارتخانه تلاش شد تا از ظرفیت بخش های مختلف برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری بهره ببریم که امسال با برپایی بیش از ۴۵۰ موکب در نقاط مختلف ایران و عراق، این خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی عرضه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه محفل شعر اربعین حسینی که در کربلای معلی برگزار شد، همچنین با اشاره به برگزاری باشکوه کنگره اربعین گفت: امسال مراسم اربعین حسینی به بهترین شکل ممکن برگزار شد و ان شاالله سال به سال پرشکوه تر برگزار شود.

وزیر فرهنگ از تشکیل ستاد فرهنگی اربعین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: تقریبا از چند ماه پیش، ستاد فرهنگی اربعین در وزارتخانه راه اندازی شد، این ستاد از مرز میرجاوه تا مرزهای غربی موکب هایش برپا شده است. از سوی دیگر تنها بیش از ۲۵۰ موکب فرهنگی در امامزاده ها فعال اند، همچنین در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی، سینمای سیار با حضور هنرمندان برپا شده بود.

وی با تقدیر از ملت و دولت عراق برای میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی گفت: طبیعی است که بدخواهان و دشمنان اهل بیت (ع) چشم دیدن عظمت مردمی این اجتماع چند ده میلیونی را ندارند و تلاش می‌کنند با برجسته کردن برخی مشکلات که در این رویداد بزرگ طبیعی است، نورانیت این حماسه را با تبلیغات وارونه جلوه دهند اما این نور خاموش شدنی نیست و همه کسانی که درگیر این حماسه هستند با تمام وجود این حماسه را درک می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات مرزها گفت: دولت مردمی امسال ظرفیت خروجی ها را دو برابر کرد. امسال از آذربایجان غربی تا شلمچه شش مرز فعال بود اما مردم به صورت سنتی بیشتر از مهران عبور کردند. حدود ۱۸ درصد هم از مرز خسروی وارد عراق شدند. باید کار را مدیریت کنیم و تقسیم بندی درست انجام شود و مردم در انتخاب مرز راهنمایی شوند. در این باره مسئولان سازمان حج و زیارت با سامانه سماح مسائل را مدیریت خواهند کرد.

اسماعیلی ادامه داد: قصور مشکلات حتما از سوی مسئولان است و باید ظرفیت ها را افزایش داده و امور را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور محترم هم مدام درباره مسائل مرتبط با حمل و نقل ابراز نگرانی می‌کردند و این اطمینان داده می شود که دولت تصمیم جدی برای تقویت بخش حمل و نقل گرفته است و امیدواریم سال آینده مشکلات کمتر شود.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.