تاکسی‌های برقی ایران در روسیه!/ عکس

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، حتماً همه شما نام عجیب و غریب JMEV Yi یا همان لونا EV را شنیده اید و حتا این خودرو را در نمایشگاه خودرو تهران، اتواکسپو تهران، نیز رؤیت کرده اید. اکنون رسانه های روسی خبر از مونتاژ این خودرو در روسیه داده اند. لونا EV در روسیه تحت

کد خبر : 468783
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
تاکسی‌های برقی ایران در روسیه!/ عکس

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، حتماً همه شما نام عجیب و غریب JMEV Yi یا همان لونا EV را شنیده اید و حتا این خودرو را در نمایشگاه خودرو تهران، اتواکسپو تهران، نیز رؤیت کرده اید. اکنون رسانه های روسی خبر از مونتاژ این خودرو در روسیه داده اند. لونا EV در روسیه تحت نام Amberauto A5 عرضه خواهد شد.

براساس گزارش اسب بخار، این خودرو از برند نوپای JMEV چین است که در واقع، جوینت ونچر رنو و جیانگ لینگ به شمار می آید. جالب است بدانید که این خودرو در برخی بازارها تحت نام Renault Yi شناخته می شود.

تاکسی‌های برقی ایران در روسیه!/ عکس

این خودرو از نظر ظاهری همانند بیش تر خودروهای برقی روز دنیا ظاهر مدرنی دارد و براساس ترند روز دنیا طراحی شده است. در نمای جلوی این خودروی برقی چراغ های روز در بالاترین بخش قرار گرفته اند که از دو طرف تا روی سپر جلو کشیده شده اند. همچنین چراغ های اصلی نیز داخل سپر کار شده و یک طرح جلوپنجره نیز انتهای بخش میانی سپر قرار گرفته است.

در نمای کناری به دلیل استفاده از خطوط و زوایای مختلف سبب شده است آیرودینامیک این خودروی برقی ضریب خوبی داشته باشد. در نمای عقب آن نیز سادگی طراحی دیگر بخش ها همچنان ادامه یافته است و چراغ های اصلی با این که بسیار باریک طراحی شده اما از دو طرف تا انتهای سپر عقب کشیده شده اند. محل نصب پلاک روی درِ صندوق است و بر روی سپر تنها یک دیفیوزر بسیار ساده مشکی رنگ تعبیه شده است تا بیش از پیش نشان دهد که با یک خودروی برقی روبه‌رو هستیم.

تاکسی‌های برقی ایران در روسیه!/ عکس

داخل کابین این خودروی برقی نیز همچنان مانند نمای بیرونی ظاهر مدرن و به‌روزی دارد، که در آن، پنل مربوط به سیستم مالتی مدیا به سبک بیش تر خودروهای امروزی با کلاستر خودرو به صورت یکپارچه درآمده است و پس از آن، دریچه های سیستم تهویه مطبوع و پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته اند. مقابل راننده نیز یک فرمان Dکات به همراه کلیدهای کنترلی قرار گرفته است. همچنین نکته مثبت دیگر کابین این خودروی برقی کیفیت خوب متریال به کاررفته در آن است که حس بسیار خوبی را به سرنشینان القا می کند. نکته ای که در امبراتو A5 به چشم می آید برخورداری آن از امکاناتی همچون سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، استارت و ورود بدون کلید، گرم‌کن صندلی های جلو و… است که بسیاری از این موارد در تاکسی برقی ایران خودرو، لونا، حذف شده اند.

تاکسی‌های برقی ایران در روسیه!/ عکس

این خودرو دارای ابعادی به طول ۴۶۷۵ میلی متر، عرض ۱۸۳۵ میلی متر و ارتفاع ۱۴۸۰ میلی متر و فاصله محوری آن هم ۲۷۵۰ میلی متر است.

امبراتو A5 یا JMEV Yi در روسیه دارای ظرفیت باتری ۶۰.۲ کیلووات ساعت است که با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد، قادر به پیمایش بیش از ۴۰۰ کیلومتر است. پیشرانه JMEV قادر به تولید حداکثر توان ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر است.

در پایان به نظر می رسد پس از بحران های ایجادشده در بازار خودرو روسیه، که در اثر شروع جنگ این کشور با اوکراین به وقوع پیوستند، بازار خودروی روسیه نیز بسیار به ایران شبیه شده و در واقع بستر مناسب دیگری برای چینی های فرصت طلب پدید آورده است تا دقیقاً همگام با ایران، بسیاری از محصولات خود از برندهای نوپا را در این کشور نیز عرضه نمایند و از این طریق به رشد و شکوفایی هر چه بیش تر صنعت خود کمک کنند. البته چینی ها در روسیه، برخلاف ایران خودروهای رده بالای خود، برندهایی همچون بی وای دی، زیکر و جیلی را نیز عرضه می کنند.

227227

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.