تانک ین در حالی که بازار FX با تصمیمات بانک مرکزی تنظیم می شود توسط رویترز

2/2 © رویترز. اسکناس‌های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 16 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر 2/2 نوشته جان مک کرانک نیویورک (رویترز) – ین ژاپن در روز جمعه پس از آنکه بانک مرکزی ژاپن موجی از انقباضات را پشت سر گذاشت و در موضع فوق‌العاده

کد خبر : 218766
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
تانک ین در حالی که بازار FX با تصمیمات بانک مرکزی تنظیم می شود توسط رویترز


2/2

© رویترز. اسکناس‌های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 16 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

2/2

نوشته جان مک کرانک

نیویورک (رویترز) – ین ژاپن در روز جمعه پس از آنکه بانک مرکزی ژاپن موجی از انقباضات را پشت سر گذاشت و در موضع فوق‌العاده انطباق‌پذیر خود ایستادگی کرد، در برابر دلار سقوط کرد و به نوسانات فزاینده در بازارهای ارز که تحت تأثیر افزایش نرخ‌های این هفته قرار گرفته بودند، افزود. .

بازارهای ارز تحت تاثیر یکی از بزرگ‌ترین سیاست‌های پولی در دهه‌های اخیر، از جمله افزایش سه چهارم درصدی نرخ بهره در اواسط هفته فدرال رزرو، که بزرگترین آن از سال 1995 است، و شگفتی بانک ملی سوئیس، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. تصمیم برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره

بانک مرکزی ژاپن روز جمعه برخلاف جریان حرکت کرد و تنظیمات سیاست خود را بدون تغییر نگه داشت و متعهد شد از سقف بازده اوراق قرضه 0.25 درصدی خود با خرید نامحدود دفاع کند.

بوریس شلوسبرگ، مدیر عامل استراتژی FX در BK Asset Management گفت: “همه از BOJ انتظار داشتند کاری انجام دهد. آنها این کار را نکردند.”

ین که روز چهارشنبه به کمترین میزان در 24 سال گذشته یعنی 135.6 در هر دلار رسید، در واکنش به تصمیم BOJ سقوط کرد. واحد پول ژاپن آخرین بار با 2.09 درصد کاهش در برابر دلار آمریکا به 134.885 ین رسید و نسبت به یورو 1.62 درصد کاهش داشت.

شلوسبرگ گفت که سطح 135 نقطه مقاومت فنی برای ین بوده است و شکستن آن می تواند بسیاری از شورت ها را در برابر جفت ارز دلار-ین مجبور کند که شرط های خود را پوشش دهند و به طور بالقوه این جفت را تا 137 یا 140 سوق دهد.

او گفت: «اگر از این نقطه واقعاً شروع به خزیدن کنیم، فکر می‌کنم قطعاً برخی از این شورت‌های اولیه را از تجارت خارج می‌کند.

گرافیک: ین نزدیک به پایین ترین سطح 24 ساله – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/lbvgnxozapq/yen%2024%20year%20lows.JPG

دلار از پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای خود در برابر سایر همتایان اصلی خود افزایش یافت و پس از افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در اواسط هفته توسط فدرال رزرو، حرکتی که در حالی که فدرال رزرو برای مهار تورم سرسختانه سرسختانه تلاش می‌کند، توسط بازارها پیش‌بینی شده بود، کاهش یافت.

این ارز که ارز را در برابر سبدی از شش رقیب اندازه گیری می کند، 0.732% افزایش یافت و به 104.64 رسید و در مسیر صعود هفتگی حدود 0.4% در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی در ایالات متحده قرار گرفت.

سیمون هاروی، رئیس تجزیه و تحلیل FX در مونکس اروپا گفت: «امروز ما شاهد تعادل مجدد بازار هستیم. بازارها همچنان در حال تطبیق با جلسات بانک مرکزی در طول هفته هستند.

یورو آخرین بار با 0.53 درصد کاهش در برابر دلار به 1.0496 دلار رسید.

تصمیم غیرمنتظره بانک ملی سوئیس برای افزایش نیم درصدی نرخ‌ها همچنان در بازارها بازتاب داشت و فرانک به 1.0098 در برابر یورو رسید که قوی‌ترین آن از 13 آوریل است، زیرا سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که SNB تلاش نمی‌کند جلوی تقویت ارز را بگیرد. در گذشته داشته است.

دلار با رهایی از سودهای قبلی در برابر ارز سوئیس، 0.31 درصد از دست داد و به 0.9696 فرانک رسید، پس از آن که بیشترین کاهش در هفت سال گذشته در برابر سوئیس در جلسه قبل را تجربه کرد.

استراتژیست‌های مدیریت ثروت جهانی UBS، «افزایش ناگهانی نرخ بهره در سوئیس و همچنین اعلام بانک مرکزی اروپا مبنی بر کار بر روی ابزاری برای جلوگیری از تکه تکه شدن بازارهای اوراق قرضه اروپا، به محدود کردن قدرت دلار در حدود سطوح فعلی کمک می‌کند.» اداره کل سرمایه گذاری در یادداشتی پژوهشی گفت.

استرلینگ 0.99% کاهش یافت و به 1.2229 دلار رسید و بیشتر سودهای خود را از زمانی که بانک انگلستان تصمیم به افزایش مجدد نرخ بهره گرفت، البته کمتر از آنچه بسیاری در بازار انتظار داشتند، به همراه یک سیگنال تندرو در مورد اقدامات سیاست آتی بازگرداند.

بازارهای ارز نیز باید با افت شدید احساس ریسک که بازارهای سهام را تحت تأثیر قرار داده است، مقابله کنند.

دلار استرالیا که نسبت به فضای سرمایه گذاری گسترده جهانی بسیار حساس است، پس از سقوط بازارهای سهام در آسیا، 1.53 درصد کاهش یافت و به کمتر از 0.6938 دلار رسید، در حالی که وال استریت پس از فروش شدید در روز پنجشنبه افزایش یافت.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.