تامین ۹۹ درصد داروهای کشور از تولیدات داخلی/پیش‌بینی صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری دارو در سال آتی

[ad_1] رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به لحاظ عددی حدود ۹۹ درصد از اقلام دارویی مورد نیازمان را تولید می‌کنیم، گفت: در شرایطی که برخی کشورها تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ما اعمال کرده‌اند، اگر به برکت شرکت‌های فناورمان به این حد از اتکا نمی‌رسیدیم، امروز بحران بزرگی را در زمینه تامین اقلام داروها،

کد خبر : 326536
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۵۸
تامین ۹۹ درصد داروهای کشور از تولیدات داخلی/پیش‌بینی صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری دارو در سال آتی

[ad_1]

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به لحاظ عددی حدود ۹۹ درصد از اقلام دارویی مورد نیازمان را تولید می‌کنیم، گفت: در شرایطی که برخی کشورها تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ما اعمال کرده‌اند، اگر به برکت شرکت‌های فناورمان به این حد از اتکا نمی‌رسیدیم، امروز بحران بزرگی را در زمینه تامین اقلام داروها، تجهیزات و ملزومات مصرفی و مواد غذایی داشتیم.

به گزارش هوشمند نیوز، ‌ دکتر سید حیدر محمدی در نخستین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی که امروز برگزار شد، گفت: به طور کلی ۴۷۵ شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارو، بیش از ۳۷۷ شرکت دانش‌بنیان در زمینه غذا و ۳۲۸ شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی در زمینه دانش بنیان فعال هستند که در این نمایشگاه بیش از ۹۰ شرکت دانش‌بنیان به عنوان شرکت‌های برتر حاضرند تا محصولات خود را به نمایش بگذارند و بتوانند با دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران مختلف ارتباط بگیرند.

وی افزود: امسال به لحاظ عددی حدود ۹۹ درصد از اقلام دارویی مورد نیازمان را تولید کردیم و به لحاظ ریالی ۸۳ درصد از داروهای مورد نیازمان در کشور تولید می‌شوند. در حوزه تجهیزات پزشکی اعم از مصرفی و سرمایه‌ای هم به توانمندی‌های خوبی رسیده‌ایم. برخی از دستگاه‌های سرمایه‌ای مانند ونتیلاتور برای اولین بار در کشور ما تولید شده‌اند و نیاز به حمایت دارند.

رییس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که با تولید محصولات فناورانه می‌افتد، ‌کاهش وابستگی به واردات است. ما در شرایطی هستیم که برخی کشورها تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ما اعمال کرده‌اند و اگر به برکت شرکت‌های فناورمان به این حد از اتکا نمی‌رسیدیم، امروز بحران بزرگی را در زمینه تامین اقلام داروها، تجهیزات و ملزومات مصرفی و مواد غذایی داشتیم. برای اینکه بتوانیم اثر تحریم‌ها را خنثی کنیم، نیاز به حمایت در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.

محمدی با بیان اینکه یکی از اهداف این نمایشگاه عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان و کاهش وابستگی به واردات در حوزه سلامت است، گفت: امروز از یک سری از محصولات دانش‌بنیان نیز رونمایی کردیم؛ اعم از آلبومین که علی‌رغم اینکه سال‌هاست به واردات این محصول وابسته هستیم، اما خوشبختانه از اواخر سال گذشته و امسال این فرآورده در کشور تولید شده است همچنین از داروهای دیگری در حوزه سلول درمانی، بیهوشی و … نیز رونمایی شد.

وی گفت: در گذشته سالی چند قلم دارو می‌توانستیم وارد فهرست دارویی کشور کنیم اما امسال با کمک محققان این تعداد افزایش می‌یابد. در عین حال قطعاً بیشترین حجم صادرات ما مربوط به حوزه دانش‌بنیان است. این حوزه دانش جدیدی را خلق کرده است که نه‌تنها برای کشور ما بلکه برای کشورهای منطقه جذابیت دارد. اگر شرکت‌های ما بتوانند در این زمینه فعالیت کنند، بهتر می‌توانند صادرات را انجام دهند. این‌طور نیست که ما برای صادرات بازار نداشته باشیم بلکه بازار ایجاد نکردیم.

محمدی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های ما این است که تولید را به حدی تقویت کنیم که در صادرات محدودیتی ایجاد نشود، گفت: در سال آینده با توجه به اینکه مشکل ارز ترجیحی نداریم، با تأمین پایدار، مشکل صادرات هم رفع می‌شود. پیش‌بینی ما برای صادرات دارو در سال آینده ۲۰۰ میلیون دلار است.  یکی از موانع صادرات ما ارز ترجیحی بود زیرا طبیعتاً وقتی به محصولی یارانه می‌دهیم، اجازه صادرات آن را نداریم. دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک تحت حمایت ۱۰۰ درصدی یارانه و بر این اساس صادراتشان بسیار محدود بود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.