تاثیز افزایش نرخ بهره آمریکا بر بازار طلا، سکه و ارز ایران

در این گزارش به بررسی وضعیت بازارهای مالی (ارز، بورس، طلا و سکه) از دهم تا پانزدهم اردیبهشت و پیش بینی روند این بازارها طی روزهای آینده پرداخته ایم. جدول زیر وضعیت روزانه دلار، یورو، سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه، اونس جهانی و طلای ۱۸ عیار در دومین هفته اردیبهشت ماه را نشان می‌دهد.

کد خبر : 203134
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
تاثیز افزایش نرخ بهره آمریکا بر بازار طلا، سکه و ارز ایران


در این گزارش به بررسی وضعیت بازارهای مالی (ارز، بورس، طلا و سکه) از دهم تا پانزدهم اردیبهشت و پیش بینی روند این بازارها طی روزهای آینده پرداخته ایم.

جدول زیر وضعیت روزانه دلار، یورو، سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه، اونس جهانی و طلای ۱۸ عیار در دومین هفته اردیبهشت ماه را نشان می‌دهد.

نرخ دلار آمریکا در این هفته با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۲۵ هزار و ۶۱۹ تومان رسید. یورو نیز با ۰.۳۵ درصد افزایش در انتهای هفته به قیمت ۲۸ هزار و ۶۴۲ تومان معامله شد.

بازارهای مالی

بازارهای مالی

میرزایی کارشناس اقتصادی گفت: باتوجه به اینکه حدود نیمی از روزهای کاری این هفته، تعطیلات رسمی بود، عملا بازارهای مختلف یک وضعیت کم نوسانی را طی کردند. بازار سرمایه نیز وضعیت تقریبا ثابتی را تجربه کرد و به مقدار اندکی، صعودی بود.

به گفته او، باتوجه به تصمیماتی که دولت در حوزه اصلاح قیمت برخی از کالاها اتخاذ و طی چند روز اخیر شروع به اجرا کرده، به نظر می رسد که اوایل هفته آتی، وضعیت بازار ارز و به تبع بازار طلا تا حدودی نوسانی شود و به سمت افزایش گرایش پیدا کند، اما احتمالا با گذشت چند روز، بانک مرکزی حسب تجارب پیشین، مقداری به بازار ورود پیدا کند و مانع از بروز نابه سامانی جدی شود.

میرزایی گفت: برآیند تحولات مذکور بر بازار سرمایه هم تاثیر خودش را نشان خواهد داد. با اتخاذ این تصمیمات، وضعیت بازار سرمایه هم نوسانی خواهد بود و احتمالا روندی رو به رشد، اما کند را تجربه کند.

شاخص کل بورس در این هفته حدود ۰.۴۵ درصد رشد را تجربه کرد و از تراز ۱ میلیون و ۵۲۲ هزار واحد به تراز ۱ میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید.

بازارهای مالی

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: این هفته در مجموع شاخص کل هم وزن وضعیت بهتری داشته و این نشان دهنده این است که تک سهم‌ها، صنایع و شرکت‌های کوچک‌تر عملکرد مطلوبی تری داشته اند. دو صنعت حمل و نقل و صنعت غذایی به جز قند صنایع پیشتاز در هفته کاری که به اتمام رسید بودند. به طوری که صنعت حمل و نقل ۱۲.۷۹ درصد وصنعت غذایی به جز قند ۱۱.۳۹ درصد رشد را تجربه کردند. هفته قبل تر صنعت کوچک وسایل ارتباطی با رشد ۲۰ درصدی پیشتاز صنایع بازار بوده است.

در هفته‌ای که گذشت، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با ۰.۵۳ درصد کاهش به قیمت ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم با ۱.۱۶ درصد کاهش به ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

بازارهای مالی

بازارهای مالی

افزایش نرخ سکه و طلا دور از انتظار است

محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نرخ اونس جهانی به طور متوسط ۸ دلار به نسبت اول هفته کاهش یافته است. با توجه به ایام تعطیل عید فطر نرخ ارز در اواخر هفته با افزایش ۲۵۰ تومانی مواجه بود و همین امر سبب شد قیمت طلا و سکه به نسبت اول هفته افزایش یابد.

به گفته کشتی آرای سکه طرح قدیم با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی همراه بود همچنین سکه طرح جدید حدود ۱۸۰ تومان افزایش قیمت داشته است. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۰ هزار تومان و ۷۰ هزار تومان بر ارزش آن ها افزوده شد. سکه های یک گرمی نیز حدود ۲۰ هزار تومان گران شد.

هر مثقال طلا آب شده نیز با نوسانات این هفته به ۵ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان رسید که این رقم بیانگر افزایش ۷۷ هزار توامانی است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۸ هزار تومانی همراه بود.

کشتی آرای می گوید : همچنان تقاضا برای خرید سکه و طلا وجود دارد و حباب سکه به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. افزایش قیمت در هفته آینده دور از انتظار است و امکان دارد روند قیمت ها به اواسط هفته گذشته برگردد.

در این هفته براساس بیانیه بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، نرخ بهره بانکی در این کشور ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد که طی ۲۲ سال گذشته بی سابقه بوده است. همچنین، مجلس سنای آمریکا طرح حفظ تحریم ها علیه بانک مرکزی کشورمان را با هدف محدود کردن همکاری ها با چین به تصویب رسانده است.

آقای میرزایی گفت: بانک مرکزی ایران سال‌هاست تحریم است و ارتباط این حفظ رویه برای کوتاه مدت قابل پیش بینی نیست. همچنین، افزایش نرخ بهره آمریکا نیز ارتباط مستقیمی به بازارهای مالی ایران ندارد، زیرا ایران در پیوستگی با بازارهای جهانی نیست.

223227



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.