تأسیس گله گاومیش کوهان دار دشتی برای اولین ملت کلیدی

[ad_1] حفاظت از گاومیش کوهان دار امریکایی بیسون بزرگترین پستاندار خشکی آمریکای شمالی است. زمانی، میلیون ها نفر از آنها در سراسر قاره از آلاسکا تا مکزیک در حال حرکت بودند. گاومیش کوهان دار امریکایی نقش حیاتی در معیشت و فرهنگ بومیان در دشت بازی می کند. در نوبت 20هفتم قرن بیستم، گاومیش کوهان دار

کد خبر : 164003
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۴۷
تأسیس گله گاومیش کوهان دار دشتی برای اولین ملت کلیدی

[ad_1]

حفاظت از گاومیش کوهان دار امریکایی

  • بیسون بزرگترین پستاندار خشکی آمریکای شمالی است. زمانی، میلیون ها نفر از آنها در سراسر قاره از آلاسکا تا مکزیک در حال حرکت بودند. گاومیش کوهان دار امریکایی نقش حیاتی در معیشت و فرهنگ بومیان در دشت بازی می کند.
  • در نوبت 20هفتم قرن بیستم، گاومیش کوهان دار دشت‌های وحشی به دنبال دهه‌ها شکار بازار برای پوست خود و به منظور پاکسازی دشت‌ها برای توسعه کشاورزی، در آستانه انقراض بودند. بین سال‌های 1907 و 1909، تعدادی از آخرین گاو کوهان دار زنده از مونتانا به آلبرتا فرستاده شدند. نوادگان این گاومیش کوهان دار امروزه در پارک ملی جزیره الک دیده می شود.
  • گاومیش کوهان دار امریکایی به عنوان ستونی از سلامت اکوسیستم در نظر گرفته می شود که فواید بی شماری برای طبیعت و سایر حیوانات دارد.

اتصال The Key First Nation (TKFN) به گاومیش کوهان دار امریکایی

  • TKFN روی پروژه ای کار می کند که شاهد بازگشت و تجدید قوای سنت ها و فرهنگ مربوط به گاومیش کوهان دار آمریکا خواهد بود.
  • پروژه گاومیش کوهان دار TKFN یک ابتکار خلاقانه است که به طور فعال جوانان را در برنامه آموزشی و توسعه مهارت همراهی می کند.
  • سازمان حفاظت از طبیعت کانادا (NCC) از اوایل سال 2019 با The Key First Nation (TKFN) کار کرده است. در آن زمان، TKFN در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک گله گاو کوهان دار دشتی در TKFN بود و NCC در مراحل ابتدایی بود. توسعه یک برنامه مدیریت بلندمدت برای گله گاومیش کوهان دار پیرمرد در دشت و منطقه حفاظت شده میراث (OMB).

پارک های کانادا و حفاظت از گاومیش کوهان دار امریکایی

  • پارک های کانادا متعهد به حفظ یک گله عاری از بیماری و دارای تنوع ژنتیکی است و از این طریق به حفاظت از گونه ها در آمریکای شمالی کمک می کند و حیواناتی را برای ایجاد گله های حفاظتی، گله های بومی مدیریت شده و ابتکارات شریک مربوط به حفاظت از گاومیش کوهی را فراهم می کند.
  • پارک‌های کانادا تلاش می‌کند تا یک گله متعادل با چرای کافی برای حفظ سلامت آن‌ها حفظ کند، در حالی که پوشش گیاهی و مرتع را برای سایر گونه‌ها باقی می‌گذارد. به طور دوره‌ای، گاومیش کوهان دار امریکایی باید به خارج از پارک منتقل شود تا اطمینان حاصل شود که زیستگاه بیش از حد چرا نمی‌شود و فرصتی برای ارائه پروژه‌های حفاظتی در آمریکای شمالی به وجود می‌آید.
  • همه گله های حفاظت از گاومیش کوهان دار دشتی کانادا به دلیل تنوع ژنتیکی بالا و سابقه طولانی وضعیت عاری از بیماری در پارک ملی جزیره الک سرچشمه می گیرند. حمایت از انتقال گاومیش کوهان دار دشتی عاری از بیماری، بخش مهمی از ماموریت پارک ملی جزیره الک برای بیش از یک قرن بوده است.
  • در سال 2005، پارک ملی Grasslands پس از 120 سال غیبت از چشم انداز، 71 گاومیش کوهان دار را از پارک ملی جزیره الک دریافت کرد. گله اولیه شامل 30 راس گوساله نر، 30 راس گوساله ماده و 11 راس یک ساله بود.
  • پارک ملی Grasslands همچنان محل زندگی یک جمعیت مدیریت شده از گاومیش کوهان دار دشتی از نظر ژنتیکی سالم است. جمعیت فعلی گاومیش کوهان دار، به دنبال این انتقال اخیر، تقریباً 360-370 حیوان است.

پارک های کانادا از حفاظت از گاومیش کوهان دار به دلایل زیر حمایت می کند:

  • احیای محیط زیست: به‌عنوان «مهندسین اکوسیستم»، گاومیش کوهان‌دار به شیوه‌ای بر چشم‌انداز تأثیر می‌گذارد که به نفع بسیاری از جوامع گیاهی و جانوری است. به عنوان مثال، گاومیش کوهان دار امریکایی «دیواره‌هایی» ایجاد می‌کند – فرورفتگی‌های کاسه‌مانندی که از غلتیدن روی زمین خشک ایجاد می‌شوند – که زیستگاه حیوانات دیگر را فراهم می‌کنند. مدفوع آنها به عنوان کود برای گیاهان عمل می کند و از جمعیت حشرات حمایت می کند، که به نوبه خود گونه های پرندگان را تغذیه می کند و منبع غذایی برای شکارچیان است.
  • پیوند فرهنگی: بیسون نمادی از تاریخ کانادا است. آنها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردمان بومی و پیشگامان کانادا بودند و هنوز نقش مهمی در بسیاری از فرهنگ های بومی تا به امروز دارند. بازگرداندن بیسون به چشم انداز فرصتی برای تجدید ارتباطات فرهنگی و تاریخی است.
  • کشف الهام بخش: گاومیش کوهان دار امریکایی فرصت هایی را برای بازدیدکنندگان پارک ملی Grasslands ایجاد می کند تا در مورد اهمیت اکولوژیکی و فرهنگی گاومیش کوهان دار یاد بگیرند.
  • همسویی با مأموریت پارک های کانادا: پارک های کانادا سیستم گسترده ای از مناطق حفاظت شده طبیعی و میراث فرهنگی را مدیریت می کند. در مدیریت پارک‌های ملی، پارک‌های کانادا یکپارچگی زیست‌محیطی را حفظ یا احیا می‌کند و فرصت‌هایی برای کانادایی‌ها برای کشف و لذت بردن از آنها فراهم می‌کند. حفاظت از حیات وحش، زمین‌ها و آب‌هایی که سیستم پارک ملی را تشکیل می‌دهند کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که این مکان‌ها برای نسل‌های حال و آینده برای قدردانی و تجربه هستند.

نقش حفاظت از طبیعت کانادا در حفاظت از گاو کوهان دار

  • سازمان حفاظت از طبیعت کانادا (NCC) یک سازمان غیرانتفاعی و خصوصی حفاظت از زمین در کشور است که برای حفاظت از مناطق مهم طبیعی و گونه‌هایی که از آن‌ها نگهداری می‌کنند کار می‌کند.
  • NCC یک گله حفاظت از گاومیش کوهان دار را در Old Man on His Prairie و Heritage Conservation Area (OMB) مدیریت می کند.
  • OMB که توسط NCC در سال 1996 تأسیس شد، یک مزرعه 5297 هکتاری است که در منطقه پیمان چهار در جنوب غربی ساسکاچوان واقع شده است. این منطقه همچنان از اهمیت فرهنگی و معنوی برای بسیاری از ملل بومی از جمله آنیشنابه، داکوتا، لاکوتا، ناکودا، نهیاواک، نیتسیتاپی و متیس برخوردار است.
  • در سال 2003، NCC گله ای از 50 گاومیش کوهان دار دشتی را به عنوان بخشی از اهداف مدیریتی خود برای بازگرداندن فرآیندهای اکوسیستم در مقیاس بزرگ به چشم انداز معرفی کرد تا در علفزارهای بومی در OMB ساکن شوند. مدیریت NCC این گله کوچک و عاری از بیماری گاومیش کوهان دار امریکایی شامل حداقل برخورد محترمانه با حیوانات و مدیریت چرای پایدار است.
  • برنامه مدیریت گاومیش کوهان دار NCC برای گله در OMB شامل دیدگاه های بومی است که از طریق یک گروه مشاور بومی به دست آمده است. این گروه بینشی در مورد مدیریت گله ارائه می دهد و فرصت هایی را شناسایی می کند که در آن جوامع بومی می توانند از گله گاومیش کوهان دار سود ببرند.
  • Nature Conservancy of Canada (NCC) با The Key First Nation (TKFN) در فرآیند ایجاد یک گله گاومیش کوهان دار دشتی در TKFN کار کرده است.
  • NCC اذعان می کند که مردم بومی برای هزاران سال از مناطق طبیعی، گیاهان و حیات وحش سرزمین های سنتی خود محافظت و مراقبت کرده اند. NCC در تلاش است تا تعامل خود را با مردم و ملل بومی بهتر کند. این سازمان خرسند است که شریکی مشارکتی و حمایتی در بخش‌های مختلف کشور باشد و به حفاظت و مراقبت توسط بومی‌ها کمک کند. اینجا بیشتر بیاموزید

اهمیت ارسال بیسون به جوامع بومی

  • دولت کانادا متعهد به آشتی و تجدید روابط با مردم بومی بر اساس به رسمیت شناختن حقوق، احترام، همکاری و مشارکت است. همکاری با گروه‌های بومی متعدد در سراسر کانادا، پارک‌های کانادا و مردم بومی در حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و به اشتراک گذاشتن داستان‌های این مکان‌های ارزشمند شریک هستند.
  • پارک ملی Grasslands درخواست‌های جوامع بومی علاقه‌مند و پروژه‌های حفاظتی برای به دست آوردن گاومیش کوهان دار را می‌پذیرد. بسته به در دسترس بودن گاومیش کوهان دار اضافی (برای هر طبقه و گروه سنی) که برای مدیریت جمعیت شناسایی شده است، ممکن است درخواست ها به طور کامل یا جزئی برآورده شوند. هر درخواستی که در یک سال مشخص نمی‌تواند برآورده شود، ممکن است به سال‌های آینده یا سایر سایت‌های پارک‌های کانادا که ممکن است نیاز به گاومیش کوهان دار اضافی داشته باشند، از جمله پارک ملی جزیره الک، هدایت شود.

– 30 –

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.