بی ام و در حال بررسی سرمایه گذاری های انرژی برای کاهش وابستگی به گاز طبیعی است

نویسنده: ویکتوریا والدرسی برلین (رویترز) – مدیر تولید این خودروساز روز دوشنبه به رویترز گفت: بی‌ام‌و در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های جدید در انرژی خورشیدی، زمین گرمایی و هیدروژن است تا وابستگی خود به گاز طبیعی را کاهش دهد و هشدار داد که تحریم گاز روسیه صنعت را به بن بست می‌کشد. این خودروساز که برای

کد خبر : 210568
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
بی ام و در حال بررسی سرمایه گذاری های انرژی برای کاهش وابستگی به گاز طبیعی است


نویسنده: ویکتوریا والدرسی

برلین (رویترز) – مدیر تولید این خودروساز روز دوشنبه به رویترز گفت: بی‌ام‌و در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های جدید در انرژی خورشیدی، زمین گرمایی و هیدروژن است تا وابستگی خود به گاز طبیعی را کاهش دهد و هشدار داد که تحریم گاز روسیه صنعت را به بن بست می‌کشد.

این خودروساز که برای 54 درصد از مصرف انرژی خود در سال 2021 به گاز طبیعی متکی بود، در حال بررسی این است که کجا می‌تواند پنل‌های خورشیدی را به کارخانه‌های خود اضافه کند و برنامه‌هایی را با مقامات محلی برای انتقال هیدروژن به کارخانه خود در لایپزیگ آلمان در حال توسعه است.

میلان ندلکوویچ گفت: «هیدروژن برای کاهش یا حتی جبران کامل تقاضای گاز بسیار مناسب است.

او در پاسخ به این سوال که در صورت توقف تحویل گاز از روسیه چه اتفاقی برای کارخانه‌های BMW می‌افتد، گفت: «صنعت ما حدود 37 درصد از مصرف گاز طبیعی آلمان را تشکیل می‌دهد. نه فقط ب ام و بلکه کل این بخش متوقف خواهد شد.»

برنامه‌های بی‌ام‌و نشان‌دهنده آمادگی‌های گسترده‌تری است که در سراسر صنعت آلمان برای کنار گذاشتن گاز روسیه و ارائه سیستمی برای جیره‌بندی منابع موجود در صورت توقف ناگهانی تحویل در حال انجام است.

ندلکیوویچ گفت: فراتر از آلمان، یک کارخانه جدید در دبرسن مجارستان که ب ام و گفته است اولین کارخانه خودروسازی جهان خواهد بود که به طور کامل بدون سوخت های فسیلی کار می کند، به شدت به انرژی خورشیدی متکی خواهد بود و افزود که خودروساز همچنین به دنبال استفاده از انرژی زمین گرمایی است.

انرژی زمین گرمایی پایدارتر از انرژی‌های تجدیدپذیر وابسته به آب و هوا است، اما تا حدودی به دلیل هزینه‌های اولیه بالا و فرآیندهای پیچیده صدور مجوز برای حفاری، رشد یا سرمایه‌گذاری قابل مقایسه با انرژی بادی یا خورشیدی را تجربه نکرده است.

ندلیکوویچ در پاسخ به سوالی در مورد پتانسیل انرژی هسته ای، که حدود نیمی از عرضه انرژی مجارستان را تشکیل می دهد، اما در آلمان در حال حذف شدن است، گفت: «انرژی هسته ای می تواند یک عامل تثبیت کننده، به ویژه در این زمان های بی ثبات باشد. ما برای تولید خود به منابع انرژی احیا کننده متکی هستیم.»

(گزارش توسط ویکتوریا والدرسی؛ ویرایش توسط جیسون نیلی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.