بیوگرافی کامل گلاب آدینه + عکس های جدید خانوادگی

[ad_1] نام اصلی: گلاب نام خانوادگی هنری: آدینه نام خانوادگی اصلی: مستعان تاریخ تولد: 22 آبان 1332 محل تولد : تهران تحصیلات : لیسانس رشته اقتصاد سیاسی از دانشگاه ملی زمینه فعالیت : بازیگری سینما و تلویزیون آغاز کار بازیگری: 1354 تا کنون وضعیت تاهل: مجرد اسم همسر سابق: مهدی هاشمی اسم فرزندان: نورا هاشمی گلاب آدینه یا

کد خبر : 461400
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
بیوگرافی کامل گلاب آدینه + عکس های جدید خانوادگی

[ad_1]

نام اصلی: گلاب

نام خانوادگی هنری: آدینه

نام خانوادگی اصلی: مستعان

تاریخ تولد: 22 آبان 1332

محل تولد : تهران

تحصیلات : لیسانس رشته اقتصاد سیاسی از دانشگاه ملی

زمینه فعالیت : بازیگری سینما و تلویزیون

آغاز کار بازیگری: 1354 تا کنون

وضعیت تاهل: مجرد

اسم همسر سابق: مهدی هاشمی

اسم فرزندان: نورا هاشمی

گلاب آدینه یا گلاب مستعان بازیگر تئاتر و سینما است که فعالیت هنریش را از دوران قبل انقلاب شروع کرده است. او داستان و حواشی بسیاری در مورد زندگی مشترکش با مهدی هاشمی داشته است. در واقع آشنایی گلاب آدینه و مهدی هاشمی به دوران قبل از انقلاب و به زمانی بر می‌گردد که آقای هاشمی با جمعی از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا مانند داریوش فرهنگ، سوسن تسلیمی، رضا بابک، مرضیه برومند، پرویز پورحسینی، بهرام شاه محمدلو، سوسن فرخ‌نیا نزد اساتید به نامی چون حمید سمندریان، دکتر محمد کوثر، داود رشیدی، علی رفیعی و بهرام بیضایی درس تئاتر و بازیگری می‌آموختند. سپس آن‌ها دور هم جمع شده و گروهی به نام گروه تئاتر “پیاده” تاسیس کردند. سرپرستی این گروه را داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی و سوسن تسلیمی بر عهده داشتند که یکی از اعضا گلاب مستعان یا همان گلاب آدینه بود.

بیوگرافی کامل گلاب آدینه

بیوگرافی کامل گلاب آدینه

گلاب مستعان نیز دختر حسینقلی مستعان نویسنده و مترجم بود که هرچند درس هنری نخوانده بود و رشته تحصیلی‌اش کاملا فرق می‌کرد اما استعداد پدر را به ارث برده و توانسته بود جایگاه خوبی در گروه تئاتر “پیاده” به دست آورد. در واقع این سوسن تسلیمی بود که نام خانوادگی “آدینه” را برای او انتخاب کرد و این اسم برای خانم مستعان ماندگار شد. گلاب آدینه متولد 22 آبان 1332 در تهران است.

خانواده و ماجرای تغییر اسم خانوادگی گلاب مستعان به آدینه

او دختر نویسنده معروف حسینقلی مستعان است. پدرش نویسنده و مترجم بود و همه دوستداران کتاب او را با ترجمه رمان مشهور “بینوایان” می‌شناختند. آقای مستعان در سال 1361 فوت کرده است. از طرفی بیشتر اعضای خانواده خانم آدینه؛ همسر سابق، فرزند، داماد، برادرشوهر و جاری او همه در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت دارند. ناصر هاشمی برادرشوهر و سیما تیرانداز نیز جاری او هستند.

تحصیلات

گلاب آدینه مدرک لیسانس رشته اقتصاد سیاسی از دانشگاه ملی دارد.

تئاتر دانشجویی تا سینما و تلویزیون

تئاتر دانشجویی تا سینما و تلویزیون

خانم آدینه فعالیت هنریش را قبل از انقلاب و با بازی در صحنه تئاتر آغاز کرد و اکنون همه او را بازیگری معروف سینما و تلویزیون ایران می‌دانند.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، او در سال 1354 وقتی تنها 22 سال داشت توانست به صورت جدی فعالیت هنریش را با ورود به گروه تئاتر دانشجویی پیاده به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی آغاز کند. سپس برای اولین بار در سال 1359 با فیلم چوپانان کویر به عنوان منشی صحنه و بازیگر جلوی دوربین رفت اما او با سریال تلویزیونی افسانه سلطان و شبان به اوج شهرت رسید. خانم آدینه در این سریال کنار مهدی هاشمی و سوسن تسلیمی نقش آفرینی کرد. او در این دوران در چندین نمایشنامه بازی کرده و کارگردانی آن‌ها را بر عهده داشته است.

کارگردانی، افتخارات و جوایز

بیوگرافی گلاب آدینه

  • گلاب آدینه در سال 1373 و در سن 41 سالگی، پس از بازی در فیلم های بهترین بابای دنیا و شکار خاموش توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم روسری آبی به دست آورد.
  • همچنین او در سن 44 سالگی و در سال 1376 با نقش آفرینی در فیلم بانوی اردیبهشت در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن شد.
  • در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1393 نیز برای فیلم من دیه گو مارادونا هستم، جایزه نامزد زن نقش اول سیمرغ بلورین را به خانه برد.
  • باید یادآور شد که او در سال 1367 نیز برای بازی در فیلم زرد قناری ساخته رخشان بنی اعتماد در هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای نقش اول زن شده بود.
  • در سال 1396 نیز توانست برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بین المللی فیلم پکن برای فیلم آبجی شود.
  • خانم آدینه همچنین در سال 1397 بازیگر نقش اول زن جشنواره بین المللی فیلم خروس برای فیلم دوباره زندگی بود.

باید بگوییم که گلاب آدینه در سال 1381 بازیگردانی را در سریال فرستاده برعهده داشت. سپس در سال 1389 نیز کارگردان هنری سریال خواستگاران بود.

تدریس بازیگری توسط گلاب آدینه

خانم مستعان (آدینه) همچنین در کنار بازیگری، در سال 1367 به صورت جدی کار تدریس بازیگری برای گروه‌های سنی مختلف در مدارس آموزشی از جمله مدرسه هنر و ادبیات کودکان وابسته به صدا و سیما را آغاز کرد.

ازدواج، طلاق و همسر گلاب آدینه

ازدواج، طلاق و همسر گلاب آدینه

بر اساس معلومات ویکی پدیا، گلاب آدینه و مهدی هاشمی در سال 1359 وقتی او 27 و آقای هاشمی (متولد 1325 در لنگرود) 34 ساله بودند با هم ازدواج کردند. آن‌ها از گروه تئاتر دانشجویی قبل از انقلاب با هم آشنا بودند. ثمره این ازدواج نیز دختری به اسم نوراست که مانند پدر و مادر در عرصه هنر فعالیت داشته و متاهل است. در حال حاضر خانم آدینه یک نوه به اسم اوستا نیز دارد.

مهدی هاشمی که اکنون از گلاب آدینه طلاق گرفته است، بازیگر، کارگردان، فیلم نامه نویس تلویزیون، سینما، تئاتر و برادر ناصر هاشمی بازیگر و کارگردان است.

نورا دختر خانم آدینه

نورا دختر خانم آدینه

نورا هاشمی که در سال 1362 در تهران به دنیا آمده، درست مانند پدر و مادرش وارد دنیای هنر و بازیگری شد. هرچند او مشغول بازی در سریال های تلویزیونی بود اما کمی بعد توسط همسرش سیاوش اسعدی (کارگردان) پا به دنیای سینما گذاشت. او در چند فیلم سینمایی مانند جیب بر خیابان جنوبی نقش آفرینی کرده است.

اگر کنجکاوید ماجرای طلاق گلاب آدینه را بدانید، بخوانید:

مهنوش صادقی و مهدی هاشمی

در 6 تیر 1398 مهنوش صادقی که خود بازیگر سینما و تلویزیون است با انتشار ویدیویی اعلام کرد که چند سال است همسر قانونی مهدی هاشمی است. همان لحظه مهدی هاشمی و گلاب آدینه به طور ناگهانی در صدر اخبار روز قرار گرفتند. این ویدیو با واکنش گلاب آدینه و نورا هاشمی رو به رو شد. بعد از نشر ویدیو، خانم آدینه در جواب همه کامنت‌ها که از او در مورد ازدواج پرسیده بودند، نوشت “توجهی نکنید، ببینید و بخندید!”

پس از این جواب، مهدی هاشمی با انتشار یک ویدیو کوتاه خبر ازدواجش با مهنوش صادقی را تایید کرد و گفت: “چند وقت پیش خانم صادقی حقیقتی را در صفحه خود منتشر کردند که توسط عده ای تکذیب شد. آنان که خبر ازدواج ما را تکذیب کردند مقصر نیستند، چون بی اطلاع بودند.”

آقای هاشمی با گفتن این که فضای مجاری فضای پرداختن به مسائل مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … است، ادامه داد: “من تعجب می کنم که چرا انقدر این مسئله را بزرگ می‌کنید؟ این موضوع یک چیز کاملا شخصی است، لطفا تا این حد بزرگ و شلوغش نکنید.”

او همچنین با ارسال یادداشتی که در آن متذکر شده بود او و گلاب آدینه سال‌هاست که با توافق جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند، برای بانی فیلم درباره برخی از موضوعات توضیحاتی ارائه کرد.

مهنوش صادقی، مهدی هاشمی و گلاب آدینه

متن یادداشت مهدی هاشمی را در ادامه به طور کامل بخوانید:

سلام مجدد به دوستان فضای مجازی

من یک همسر دارم و او مهنوش صادقی است. این روزها متهم به دو همسری شدم و گویا بواسطه اعلام ازدواجم، خانم آدینه و دخترم نورا را شوکه کردم، در حالی که اینگونه نیست.

ما یعنی من و خانم آدینه سال‌هاست که با توافق جدا از هم زندگی می‌کنیم، زیرا بدلیل عدم تفاهم فکری که با هم داشتیم نمی‌شد زیر یک سقف ماند، و همچنین هیچ رابطه عاطفی هم بین ما نبود که بشود اسمش را ارتباط زناشویی گذاشت، اما به دلایل شخصی و همچنین محدودیت‌هایی که شغلمان برایمان ایجاد می‌کند ترجیح دادیم به این جدایی رسمیت نبخشیم.

از آنجایی که خانم آدینه به ویترین و ظواهر علاقه دارند با منتشر کردن عکس‌هایی دو نفره که مربوط به گذشته بود و همچنین درست کردن صفحه‌ای به نام من در فضای مجازی و منتشر کردن اخباری از طرف من خواستند از زندگی ما اسطوره‌ای بسازند و زندگی عاشقانه‌ای را نمایش دهند. عکس های بیشتر را در انستاگرام گلاب آدینه تماشا کنید.

من در این سال‌ها تنها بخاطر فرزندم و حفظ حرمت‌ها و احترام ایشان سکوت کردم و زندگی شخصی خودم را ادامه دادم، اما حالا دخترم سی و هشت ساله است، شخصی است مستقل که خود دارای همسر و فرزند است و من پس از آن جدایی محرمانه بدون آنکه زندگی آن دیگری را خراب کنم بعد از مدتی با خانم مهنوش صادقی (نویسنده و بازیگر) که همفکر، هم سلیقه و همکار بودیم ازدواج کردم تا به آن جدایی رسمیت ببخشم،

آیا این معنی‌اش دو همسری است؟! در تمامی این سال‌ها با سمپاشی و بایکوت کردن مهنوش مانع ادامه کار حرفه‌ای او شدند و او را خانه‌نشین کردند که او به احترام حرفه و گذشته من سکوت کرد ولی حالا بعد از سکوتی طولانی بدلیل اینکه این فشارها و سمپاشی‌ها همچنان ادامه داشت و شدت گرفت در لحظه‌ای عصیان کرد و این ازدواج را علنی کرد که البته من به او حق می‌دهم، و این جنجال به پا شد.

این ازدواج با صداقت و اصالت بود و هست با حفظ حرمت طرف دیگر حقایق پنهان دیگری هم هست که من با حفظ احترام به همه به همین مقدار که با اشاره گفتم بسنده می‌کنم.

خواستگاری افشین هاشمی از گلاب آدینه

خواستگاری افشین هاشمی از گلاب آدینه

افشین هاشمی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در سال 1396 در آخرین اجرای نمایش شیرهای خان بابا سلطنه با تمهیدی جالب، در حضور تماشاگران از بازیگر نمایش ماهی سیاه کوچولو که گلاب آدینه آن را بازی می‌کرد، خواستگاری کرد. خانم آدینه نیز جواب مثبت داد که در این نمایش بازی کند.

فهرست فیلم ها و سریال ها با نقش آفرینی گلاب آدینه

لیست کامل فیلم ها و سریال ها از خانم آدینه:

(1396) دوباره زندگی – بازیگر

(1395) دوازده روز – بازیگر

(1394) آبجی – بازیگر

(1394) داستان خانواده فرشچی – بازیگر

(1393) من دیگو مارادونا هستم – بازیگر

(1390) قصه‌ها – رخشان بنی‌اعتماد – بازیگر

(1384) آرامش – در میان مردگان – بازیگر

(1384) وقتی همه خواب بودند – بازیگر

(1383) یک تکه نان – بازیگر

(1383) گل یخ – بازیگردان

(1382) مهمان مامان – بازیگر

(1382) عروس افغان – بازیگر و بازیگردان

(1381) نغمه – بازیگردان

(1381) دوشیزه – بازیگردان و انتخاب کننده بازیگر

(1381) زندان زنان – بازیگر و انتخاب کننده بازیگر

(1378) زیر پوست شهر – بازیگر

(1377) بال های سپید – بازیگر

(1376) بانوی اردیبهشت – بازیگر

(1375) فصل پنجم – بازیگر

( 1375) معجزه خنده – بازیگردان و بازیگر

(1373) روسری آبی – بازیگر

(1371) بهترین بابای دنیا – بازیگر

(1368) شکار خاموش – بازیگر

(1367) زرد قناری – بازیگر

(1361) سریال تلویزیونی سلطان و شبان – بازیگر

(1359) رسول پسر ابوالقاسم – بازیگر و منشی صحنه

(1359) چوپانان کویر – بازیگر و منشی صحنه

تئاتر

1390 تله تئاتر «از داستان کوتاه تا نمایش»

1390 تله تئاتر «آشتی کنان» – کارگردان گلاب آدینه

1389– 1390 تله تئاتر «نامه» – کارگردان گلاب آدینه

1389 تله فیلم «موندو»

1388 تله فیلم «آسان سُر»

1386 خواستگاران – کارگردان هنری گلاب آدینه

1385 پرواز در حباب

1381 فرستاده

1378 آغوش های خالی

1377– 1376 کوه های سفید

1363– 1360 سلطان و شبان



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.