بیوگرافی کامل فخری پازوکی + عکس های جدید

[ad_1] نام: فخری نام خانوادگی: پازوکی تاریخ تولد: ۱۳۱۰ فوت: ۱۹ بهمن ۱۳۷۰ حوزه فعالیت: سینما، تلویزیون، تئاتر، رادیو مدفن: بهشت زهرا فخری پازوکی، یک بازیگر مطرح در عرصه‌ سینما و تلویزیون بوده است. وی در آثار مختلفی شرکت داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سریال تلویزیونی “شاه‌دزد”، سریال تلویزیونی “قصه عشق”، و فیلم

کد خبر : 465493
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
بیوگرافی کامل فخری پازوکی + عکس های جدید

[ad_1]

بیوگرافی فخری پازوکی

نام: فخری

نام خانوادگی: پازوکی

تاریخ تولد: ۱۳۱۰

فوت: ۱۹ بهمن ۱۳۷۰

حوزه فعالیت: سینما، تلویزیون، تئاتر، رادیو

مدفن: بهشت زهرا

فخری پازوکی، یک بازیگر مطرح در عرصه‌ سینما و تلویزیون بوده است. وی در آثار مختلفی شرکت داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سریال تلویزیونی “شاه‌دزد”، سریال تلویزیونی “قصه عشق”، و فیلم سینمایی “وسوسه” اشاره کرد.

او در دهه‌های ۱۳۳۰ و ۱۳۴۰ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. وی در دوران کاری خود به عنوان یک بازیگر ماهر و با تجربه، آثاری از خود برجای گذاشته است. فخری پازوکی در سال ۱۳۷۰ در تهران درگذشت، اما آثار هنری او همچنان در دل‌های علاقه‌مندان به هنر باقی‌مانده است.

بیوگرافی فخری پازوکی

بیوگرافی کامل فخری پازوکی

فخری پازوکی، بازیگری با تجربه و موفق در حوزه‌ تئاتر و سینما، در سال ۱۳۱۰ در تهران به دنیا آمد. او ابتدا دوره عالی هنرپیشگی تهران را گذراند و بعد از آن در نمایش‌های رادیویی به فعالیت پرداخت. پازوکی در سال ۱۳۳۲ به جامعه باربد در خیابان لاله‌زار پیوست و تحت نظر اسماعیل مهرتاش، شروع به فعالیت کرد. او بعدها با سروش خلیلی ازدواج کرد.

فعالیت فخری پازوکی از آغاز تاکنون

فخری پازوکی، بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، ابتدا با بازی در تئاتر به دنیای هنر پا نهاد. فعالیت حرفه‌ای او در تئاتر با نمایش “حکومت زمان‌خان” نوشته میرزا آقا تبریزی در تاریخ بیست و پنجم شهریور ۱۳۴۷ آغاز شد و در سه نمایش دیگر (ناهار لعنتی، وای بر مفلوب و وعده ملاقات با خودم) نیز به نقش‌آفرینی پرداخت.

اما علاقه فخری پازوکی به هنر سینما نیز به زودی بروز پیدا کرد. وی از سال ۱۳۳۰ با بازی در فیلم‌های مختلف  آغاز به کار کرد. نخستین فیلم او در این سال، “پریچهر” به کارگردانی فضل‌الله بایگان بود که با عصمت صفوی، رقیه چهره‌آزاد، ایران دفتری و علی تابش همبازی بود. پس از این فیلم، تا سال ۱۳۴۳ در فیلم‌ها ظاهر نشد ولی با حضور در فیلم “گناه من چیست” به کارگردانی گرجی عبادیا دوباره به سینما بازگشت.

او در دهه ۱۳۵۰ در فیلم‌های معروفی همچون “آقای هالو” به کارگردانی داریوش مهرجویی و در مجموعه‌های تلویزیونی نیز بازی کرد. یکی از نقش‌های برجسته او در مجموعه تلویزیونی “شاه‌دزد” به کارگردانی احمد نجیب‌زاده بود. آخرین آثار وی، حضور در فیلم “وسوسه” به کارگردانی جمشید حیدری و مجموعه تلویزیونی “آرایشگاه زیبا” به کارگردانی مرضیه برومند بود.

فخری پازوکی در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۷۰، در تهران درگذشت.

نگاهی به فیلم های فخری پازوکی در سینما و تلویزیون

نگاهی به فیلم های فخری پازوکی در سینما و تلویزیون

به طور خلاصه، فخری پازوکی در زمینه سینما در فیلم‌هایی همچون “پریچهر” (۱۳۳۰) و “گناه من چیست” (۱۳۴۳) حضور داشته است. او همچنین در فیلم “آقای هالو” (۱۳۴۹)، “عمو یادگار” (۱۳۵۰)، “چشمه” (۱۳۵۱)، “هیچکی بابا نمیشه” (۱۳۵۴) و “هم‌قسم” (۱۳۵۴) بازی کرده است.

در زمینه تلویزیون، وی در سریال‌هایی چون “داش پالکی” (۱۳۴۹)، “هردمبیل و هردم کلنگ” (۱۳۵۱)، “قصه عشق” (۱۳۵۲) و “شاه‌دزد” (۱۳۵۹) حضور داشته است. همچنین در مجموعه تلویزیونی “آرایشگاه زیبا” (۱۳۷۰–۱۳۶۹) به عنوان بازیگر مهمان حضور داشته است.

جمع بندی

فخری پازوکی، بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، با دوره عالی هنرپیشگی در تهران، آغاز به فعالیت در عرصه هنر کرد. با حضور در نمایش‌های تئاتری و فیلم‌های مختلف، او توانسته است به عنوان یک هنرمند برجسته شناخته شود. نقش‌های متنوع و بازی‌های قدرتمند او در آثاری همچون “گناه من چیست”، “آقای هالو” و “شاه‌دزد” نشان‌دهنده توانایی و استعداد او در عرصه هنر است. حضور پررنگ و گسترده‌اش در فضای سینما و تلویزیون، جایگاه وی را به عنوان یکی از هنرمندان برجسته صنعت سینما در دوران خود نمایان می‌سازد. فخری پازوکی در سن ۶۰ سالگی در تهران درگذشت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.