بیوگرافی کامل امیر قلعه نویی + عکس های جدید خانوادگی

[ad_1] نام: امیر اردشیر (معروف به امیر) نام خانوادگی: قلعه نویی تاریخ تولد: 1 آذر 1342 محل تولد: تهران تحصیلات: تحصیلات دانشگاهی ندارد وضعیت تاهل: متاهل فرزندان: دو فرزند با نام های خاتون و هوتن زمینه فعالیت: سرمربی تیم فوتبال ملی کشور محل سکونت: ایران انستاگرام امیر قلعه نویی بیوگرافی امیر قلعه نویی سرمربی فوتبال

کد خبر : 462186
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
بیوگرافی کامل امیر قلعه نویی + عکس های جدید خانوادگی

[ad_1]

بیوگرافی امیر قلعه نویی

نام: امیر اردشیر (معروف به امیر)

نام خانوادگی: قلعه نویی

تاریخ تولد: 1 آذر 1342

محل تولد: تهران

تحصیلات: تحصیلات دانشگاهی ندارد

وضعیت تاهل: متاهل

فرزندان: دو فرزند با نام های خاتون و هوتن

زمینه فعالیت: سرمربی تیم فوتبال ملی

کشور محل سکونت: ایران

انستاگرام امیر قلعه نویی

بیوگرافی امیر قلعه نویی سرمربی فوتبال را با توضیحاتی در مورد همسر، فرزندان و زندگی حرفه ایش اینجا بخوانید.

بیوگرافی امیر قلعه نویی

بیوگرافی امیر قلعه نویی

مطابق با ویکی پدیا، امیر قلعه نویی در 1 آذر 1342 در تهران به دنیا آمده است. او که بازیکن سابق فوتبال و سرمربی فعلی تیم ملی است، هیچ تحصیلات دانشگاهی ندارد اما از 16 سالگی به عنوان هافبک وارد فوتبال شد و در 24 سالگی در قطر مشغول بازی بود. سپس 10 سال بازیکن استقلال و در حال حاضر نیز سرمربی است.

خانواده و اصالت

امیر اردشیر قلعه نویی معروف به «امیر قلعه نویی» اصالتا نیشابوری است که در منطقه نازی آباد تهران به دنیا آمد. پدرش راننده ماشین سنگین ولوو بود که وقتی آقای قلعه نویی هفت ساله بود، درگذشت. او در یک خانواده پرجمعیت با ۷ خواهر و برادر بزرگ شد که نام یکی از برادرانش بابک است. همچنین او یکی از خواهرانش را به نام مریم سال ۱۴۰۲ از دست داد.

کارگری و فوتبال

  • او پس از دست دادن پدرش در 7 سالگی برای امرار معاش مجبور شد مدتی کارگری کند. به همین دلیل در دوران نوجوانی نیز شاگرد قنادی بود. همچنین پیش از ورود با استقلال تهران حدود 10 سال مشغول کار در زمین کشاورزی خودش بود.
  • این سرمربی معروف در اوایل شروع فعالیتش در فوتبال با اولین حقوق و فروش طلاهای مادرش یک پیکان مدل 61 گرفت تا برای تامین مخارج خانواده‌اش مسافرکشی کند.

ورود به فوتبال و بازی در تیم های مختلف

ورود به فوتبال و بازی در تیم های مختلف

آقای قلعه نویی از همان کودکی فوتبال بازی می‌کرد. بازی فوتبال او از میدان انصاری نازی آباد در کنار برادر بزرگترش شروع شد تا این که سال 1365 وقتی تنها 13 سال داشت، به تیم جوانان افسر پیوست. سپس در تیم سازمان فوتبال نیز بازی کرد.

  • امیر قلعه نویی فوتبال حرفه ای را در سال 1358 و در سن 16 سالگی با ورود به تیم راه آهن آغاز کرد و دو سال در این تیم حضور داشت. سپس در سال 1366 وارد تیم شاهین شد و به مدت 6 سال تا 1360 در تیم فعالیت داشت.
  • او همچنین در سال 1366 و در سن 24 سالگی لژیونر شد و یک سال بعد نیز به تیم السد قطر پیوست. سپس در 25 سالگی، در سال 1367 وارد تیم استقلال شد و تا سال 1376 در این باشگاه بازی کرد.
  • 34 ساله بود که با تیم استقلال خداحافظی کرد. او در این تیم قهرمانی جام باشگاه های آسیا 1990 را از آن خود کرد.
  • آقای قلعه نویی در سال 1365 و در سن 23 سالگی برای اولین بار پیراهن تیم ملی را به تن کرد و تا سال 1375 که عضویت این تیم را داشت، در 20 بازی تیم ملی حضور داشت و تنها 1 گل به ثمر رسانده بود.

آغاز فعالیت مربیگری

  • امیر ادرشیر قلعه نویی بعد از خداحافظی از فوتبال، یک سال دستیار مرحوم ناصر حجازی در استقلال بود. سپس دوره مربیگری را به صورت کوتاه در باشگاه بایر لورکوزن گذراند. بعد از آن نیز مدتی کم مربی تیم کشاورز شد تا این که در فصل 1380 و در سن 38 سالگی سرمربی تیم برق تهران شد. سپس در پایان فصل به طور موقت هدایت تیم استقلال تهران را برعهده داشت که در چند بازی پایانی جام حذفی شد و با کاپ قهرمانی جام حذفی به خانه برگرددد.
  • سال 1381 نیز به عنوان سرمربی استقلال اهواز انتخاب شد تا سرانجام در سال 1382 و در 40 سالگی مربیگری تیم استقلال تهران را برعهده گرفت. او تا سال 1385 در این تیم مشغول بود تا در سال آخر استقلال را به عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران رساند.
  • بعد از قهرمانی این تیم، آقای قلعه نویی در تابستان سال 1385، در 43 سالگی به عنوان سرمربی تیم ایران، هدایت این تیم را در جام ملت های 2007 آسیا برعهده گرفت. سپس بعد از حذف تیم در مرحله یک چهارم از تیم ملی کنار گذاشته شد.
  • او بعد از چند ماه استراحت در دی ماه 1386 به عنوان سرمربی مس کرمان شروع به کار کرد و یک نیم فصل مربی بازیکنان این تیم بود.

ازدواج و همسر امیر قلعه نویی

ازدواج و همسر امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی سال هاست که ازدواج کرده و دارای 2 فرزند به نام های خاتون و هوتن است. دخترش خاتون در رشته معمای تحصیل کرده و پسرش هوتن که در 16 فروردین 1375 به دنیا آمده، تاجر است.

ویژگی های شخصیتی عجیب امیر قلعه نویی

  • آقای قلعه نویی به شدت اهل خرافات است. به حدی که یکبار در سپاهان و یکبار در تراکتورسازی از یک فرد مشهور خواسته تا تیمش را از طلسم در بیاورد.
  • او موقع بیکاری در منزل پینگ پنگ و والیبال بازی می کند و در فصول سرد اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد به توچال می رود تا اسکی کند.

پرافتخارترین مربی لیگ

  • قلعه نویی در دوران سرمربیگریش 3 بار استقلال و 2 بار سپاهان را به قهرمانی در لیگ برتر رسانده است. او همچنین 2 بار با استقلال قهرمان جام حذفی شده و سابقه 4 نایب قهرمانی با تیم های مختلف لیگ را دارد. همین دلیل او توانسته لقب پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر را به دست بیاورد.
  • او تا به حال 4 بار و در فصل های 9-2008، 10-2009، 11-2010 و 12-2013 بهترین سرمربی فصل لیگ برتر ایران شده و سال 2007 نیز به عنوان دومین سرمربی برتر آسیا انتخاب شده است.
  • امیر قلعه نویی اولین سرمربی تاریخ لیگ فوتبال ایران است که به رکورد سه قهرمانی پیاپی رسیده‌ است (استقلال تهران یک‌ بار، سپاهان اصفهان دوبار). همچنین او اولین سرمربی تاریخ لیگ فوتبال ایران است که به رکورد هزار امتیاز رسیده‌ است. آقای قلعه نویی توانسته پس از 552 بازی به این رکورد برسد.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.