بیوگرافی کامل افسر اسدی + عکس های خانوادگی جدید

[ad_1] خبرنامه در بخش افراد معروف و چهره های معروف ایرانی این بار به بیوگرافی افسر اسدی پرداخته است. در این مطلب شما می‌توانید در مورد ازدواج، زندگی خصوصی و حرفه‌ای این بازیگر مشهور ایرانی که در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون آثار متعددی دارد و جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده است، بیشتر بدانید.

کد خبر : 462674
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
بیوگرافی کامل افسر اسدی + عکس های خانوادگی جدید

[ad_1]

خبرنامه در بخش افراد معروف و چهره های معروف ایرانی این بار به بیوگرافی افسر اسدی پرداخته است. در این مطلب شما می‌توانید در مورد ازدواج، زندگی خصوصی و حرفه‌ای این بازیگر مشهور ایرانی که در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون آثار متعددی دارد و جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده است، بیشتر بدانید. با خبرنامه همراه باشید!

نام: افسر

نام خانوادگی: اسدی

تاریخ تولد: 6 دی 1336

محل تولد: میانه

تحصیلات: مدرک لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر

وضعیت تاهل: متاهل

اسم همسر : اصغر همت

فرزندان: همایون و غزل همت

زمینه فعالیت: بازیگری و چهره پردازی

شروع فعالیت بازیگری: 1356

کشور محل سکونت: ایران

افسر اسدی در سال 1336 در شهرستان میانه در آذربایجان شرقی به دنیا آمده است. این بازیگر معروف مدرک لیسانس رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد. در این مطلب به زندگی خصوصی، حرفه ای، ماجرای آشناییش با اصغر همت و فرزندانش بیشتر می خوانید.

بیوگرافی افسر اسدی

افسر اسدی در 26 دی 1336 در میانه به دنیا آمده است. او مدرک لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران در سال 1365 دارد و کار هنریش را از رشته تئاتر آغاز کرده است. علاوه بر خانم اسدی، همسرش اصغر همت نیز بازیگر است.

آغاز فعالیت هنری اسدی به قبل از انقلاب بر می‌گردد

خانم اسدی در سال 1355 وقتی 19 ساله بود توانست دیپلم ادبی بگیرد. او یک سال بعد از آن در 1356 با نمایشی به نام نقاشی روز چوب ساخته منوچهر شیبای روی صحنه رفت و تا قبل از انقلاب موفق به اجرای دو تئاتر شد.

بعد از انقلاب و آغاز دوباره

افسر اسدی یک سال بعد از انقلاب اسلامی، فعالیت در تئاتر را از سر گرفت و همین سال بود که مرحوم علی حاتمی از او دعوت به بازی در سریال هزار دستان کرد. ساخت این سریال 8 سال طول کشید تا در نهایت در سال 1367 منتشر شد.

تلویزیون و سینما

او همزمان با ساخت سریال هزاردستان، در نوروز 1363 با مجموعه نورزنامه در قاب تلویزیون حاضر شد. همچنین در همین سال با هنرنمایی در فیلم شب مکافات پا به دنیای فیلم های سینمایی گذاشت.

شهرت با فیلم عبور از غبار

افسر اسدی در فیلم عبور از غبار در نقش یک زن آذری چنان زیبا بازی کرد که توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن را از جشنواره فیلم فجر به دست آورد. با این حال این فیلم روسری آبی ساخته سال 1373 بود که باعث شد نام و چهره اش برای بینندگان ماندگار شود.

ازدواج، فرزندان و نحوه آشناییش با اصغر همت

افسر اسدی با اصغر همت بازیگر و کارگردان ازدواج کرده است. این زوج در سال 1358 با نمایشنامه‌ای به نام “براند” در سالن اصلی تئاتر شهر در نقش مقابل یکدیگر بازی می‌کردند که در نهایت این همکاری به ازدواج ختم شد.

بیوگرافی اصغر همت همسر خانم اسدی

اصغر همت در سال 1331 در شیراز به دنیا آمده است. او از رشته تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ شده است. آقای همت از همان کودکی علاقه خاصی به نمایش های تخت حوضی و تعزیه داشت، به همین دلیل از دوران دبیرستان به فعالیت در تئاتر رو آورد.

این زوج هنرمند دارای 2 فرزند به نام های غزل و همایون هستند. غزل همت فوق لیسانس معماریش (رشته طراحی داخلی) را در آمریکا دریافت کرده و در همین کشور زندگی می‌کند. پسرش همایون نیز در رشته گرافیک تحصیل کرده است. حرفه اصلی همایون همت انیمیشن و طراحی است اما به ساخت مجسمه با قطعات دورریز ماشین نیز مشغول است. به همین دلیل در سال 1398 با شرکت در برنامه «عصر جدید» در اجرای خود به ساخت یک اسلحه فلزی با قطعات دورریز ماشین پرداخت.

جالب است بدانید:

  • افسر اسدی هیچ وقت تلویزیون نمی‌بیند و بیشتر اوقات مشغول مطالعه است. در واقع او تنها 10 درصد از برنامه ها و مجموعه‌های تلویزیونی را دنبال می‌کند.
  • خانم اسدی هیچ تفریح مشترکی با پسرش همایون پسرش ندارد. پسر خانم بازیگر عاشق ماجراجویی و هیجان است. پسرش در مصاحبه ای می‌گوید: “مامان حتی از سفر با من می‌ ترسد، حتی تا به حال سوار ماشین من نشده است.”

کارهای مشترک افسر اسدی و همسرش اصغر همت

هرچند این زوج هنرمند به خاطر فرزندانشان تلاش کرده اند هیچ وقت پروژه مشترکی نداشته باشند، با این حال در آثاری چون هزاردستان، روزهای انتظار و برنامه تلویزیونی زندگی جاری با هم همکار و هم بازی بوده اند.

بیماری افسر اسدی

خانم اسدی مبتلا به پارکینسون است و تحت درمان قرار دارد. او در گفت‌و‌گو با سایت «دیباچه» از ابتلا به پارکینسون خبر داد و گفت با دارو سعی در جلوگیری از پیشرفت این بیماری دارد. به گفته این بازیگر باتجربه، مصرف داروی زیاد، باعث اختلال در انجام کارهای روزمره‌اش می‌شود. افسر اسدی در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که پیش از داروهای مربوط به پارکینسون، به خاطر ابتلا به پَنیک، داروهای اعصاب مصرف می‌کرد. حملات پنیک باعث شد او مدتی از فضای کار دور بماند.

اجرای نمایش تئاتر در سال 1402

افسر اسدی بعد از سال‌ها دوری از صحنه در سال جاری با حضور در تئاتر مازیار لرستانی دوباره روی صحنه حاضر شد. این نمایش در مهر امسال در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به نمایش گذاشته شد.

شباهت زیبا بروفه با خانم اسدی

اکثر طرفداران افسر اسدی با اشاره به شباهت او و زیبا بروفه بر این باورند که این دو با هم نسبتی دارند. اما هیچ کدام از این دو بازیگر در مورد این موضوع توضیحی نداده اند.

جوایز و دستاوردهای افسر اسدی

  • برنده بهترین بازیگر نقش دوم زن از هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر (1368) برای بازی در فیلم عبور از غبار ساخته پوران درخشنده.
  • نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر (1373) برای بازی در فیلم روسری آبی ساخته رخشان بنی اعتماد.

فهرست کامل فیلم هیا سینمایی و تلویزیونی افسر اسدی

نام تمام فیلم های سینمایی، تلویزیونی و تئاتر افسر اسدی را در زیر بخوانید:

فیلم های سینمایی افسر اسدی

شب مکافات 1363

جستجو در شهر 1364

روزهای انتظار 1365

عبور از غبار 1368

زمان از دست رفته 1368

راز خنجر 1369

سربلند 1373

روسری آبی 1373

تهران روزگار نو 1378

کودکانه 1381

اسب 1384

مقلد شیطان 1385

یک وجب از آسمان 1387

دوازده صندلی 1390

گهواره ای برای مادر 1391

تا آمدن احمد 1393

سریال های افسر اسدی در تلویزیون

داداش 1392

باغ سرهنگ 1392

ماه عسل 1388

از جنس پریشانی (تله فیلم) [6] 1386

دزدان مادربزرگ 1374

تنها در تاریکی 1378

بسوی افتخار 1377

تله موش (تله تئاتر) 1376

عبور 1372

روزگار وصل 1371

وزیرمختار 1369

هزاردستان 1358

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.