بیوگرافی نیوشا ضیغمی + عکس های جدید

[ad_1] نام و نام خانوادگی: نیوشا ضیغمی تولد: ۱۸ تیر ۱۳۵۹ محل تولد: تهران تحصیلات: کارشناسی روان‌شناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی و دیپلم معماری همسر: آرش پولادخان تعداد فرزند: ۱ اینستاگرام نیوشا ضیغمی نیوشا ضیغمی، در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۵۹ متولد شده و یک بازیگر است. وی از سال ۱۳۸۲ به فعالیت هنری پرداخته

کد خبر : 470965
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
بیوگرافی نیوشا ضیغمی + عکس های جدید

[ad_1]

نام و نام خانوادگی: نیوشا ضیغمی

تولد: ۱۸ تیر ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

تحصیلات: کارشناسی روان‌شناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی و دیپلم معماری

همسر: آرش پولادخان

تعداد فرزند: ۱

اینستاگرام نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی، در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۵۹ متولد شده و یک بازیگر است. وی از سال ۱۳۸۲ به فعالیت هنری پرداخته و در طول مسیر حرفه‌ای خود، نامزد جایزهٔ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای نقش‌آفرینی در دو فیلم، “شوریده” (۱۳۸۳) و “حس پنهان” (۱۳۸۵) شده است.

بیوگرافی نیوشا ضیغمی

بیوگرافی نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی در تاریخ 18 تیر 1359 در تهران به دنیا آمد. پدرش، محسن ضیغمی، دبیر بود و مادرش، فهیمه رستم‌پور، کارمند بازنشسته که تجربه بازی در فیلم سینمایی “چارسو” را نیز داشته‌اند. نیوشا دیپلم معماری را دریافت کرد، اما به دلیل قبولی در رشته روان‌شناسی کودک در دانشگاه سراسری، ترجیح داد در این رشته ادامه تحصیل دهد و لیسانس این رشته را از دانشگاه شهید بهشتی تهران گرفت.

با وجود مخالفت والدین، نیوشا وارد حرفهٔ بازیگری شد. دربارهٔ این موضوع او می‌گوید: «وقتی می‌خواستم وارد بازیگری شوم، مادرم مخالفت نمی‌کرد، ولی پدرم زیاد موافق نبود. او اصولاً کارهای علمی را دوست داشت و ترجیح می‌داد من پزشک یا مهندس شوم تا بازیگر. اما پس از ورود من به این حرفه و شروع همکاری با آقای مسعود جعفری جوزانی، و با ورودم به سینما، در همان سال اول نتایج خوبی به دست آمد و پدرم تغییر موضع داد و با کار من موافقت کرد.»

روشا ضیغمی، خواهر نیوشا ضیغمی

روشا ضیغمی، خواهر کوچکتر نیوشا ضیغمی، در تاریخ 29 دی‌ماه 1369 متولد شده است. او همانند خواهرش به فعالیت در حوزهٔ هنر علاقه‌مند است و با وجود تحصیل در رشتهٔ مترجمی زبان انگلیسی، به کار هنری، به ویژه گرافیک، علاقه‌مند شده است.

اولین تجربهٔ بازیگری روشا ضیغمی در فیلم کوتاه “چهار” به کارگردانی پیمان عباسی بود، که در این فیلم با خواهرش نیوشا و مادرش همبازی بود. همچنین، فیلم “چهارسو” نیز یکی از تجربه‌های بازیگری او است که در این فیلم با خواهرش نیوشا و مادرش همبازی بود.

روشا ضیغمی همچنین در سریال “ماتادور” به کارگردانی نادر مختاری، در کنار بازیگرانی همچون پوریا پور سرخ، شقایق فراهانی، لیندا کیانی، سام درخشانی و پولاد کیمیایی، ایفای نقش کرده است.

شرکت در کلاس های بازیگری

شرکت در کلاس های بازیگری

ضیغمی با شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری کانون سینماگران جوان که در محله آرژانتین تهران واقع شده و توسط مؤسسه به مسعود جعفری‌جوزانی معرفی شد، بازیگری را یاد گرفت. پس از فارغ‌التحصیلی از این کلاس‌ها، در مجموعهٔ تاریخی “در چشم باد” نقش یک دختر روستایی شمالی را بازی کرد. سپس در اولین تجربه سینمایی خود در فیلم “تردست” به کارگردانی محمدعلی سجادی حضور داشت.

این فیلم سبب همکاری دوباره ضیغمی و محمد علی سجادی در فیلم “شوریده” شد که برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین از بیست و چهارمین جشنوارهٔ فیلم فجر شد و با بازیگرانی همچون هدیه تهرانی رقابت کرد.

ورود نیوشا ضیغمی به عرصه بازیگری

نیوشا ضیغمی با حضور در فیلم‌های “تردست” و “شوریده” به همراه محمدعلی سجادی، اولین گام‌های خود در دنیای سینما را برداشت. اما با حضور در فیلم “اخراجی‌ها ۱” شناخته تر شد.

نیوشا ضیغمی در اخراجی ها

نیوشا ضیغمی در فیلم سینمایی محبوب “اخراجی‌ها” نقشی مهم و ماندگار بازی کرده است. او در این فیلم به کارگردانی مسعود ده‌نمکی نقش “نرگس” را ایفا کرد.

در داستان این فیلم، نرگس دختر میرزاست که مجید دلباختهٔ او می‌شود. میرزا شرط قبول ازدواج آنها را به سربازی مجید بسته است. برای رسیدن به عشق خود، مجید همراه با دوستانش به جبهه می‌رود و در این بین موقعیت‌های طنزی ایجاد می‌شود که داستان اصلی فیلم را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر نیوشا ضیغمی، در این فیلم بازیگران دیگری مانند مینا جعفرزاده، اکبر عبدی، امین حیایی، نگار فروزنده، ارژنگ امیرفضلی، علی اوسیوند، جواد هاشمی، قاسم زارع، منوچهر آذر، عبدالرضا اکبری، محمدرضا شریفی نیا و دیگران نیز به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

نیوشا ضیغمی در بی نشان

نیوشا ضیغمی در بی نشان

نیوشا ضیغمی در سریال “بی نشان” به کارگردانی راما قویدل، نقش فریده را بازی کرده است. این سریال که یک ملودرام اجتماعی است، داستان پیگیری‌های یک خبرنگار پیشکسوت را به تصویر می‌کشد، همچنین عاشقانه‌های دختر و پسری به نام‌های مسعود و ریحانه را به تصویر می‌کشد که برای ازدواج خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

در این سریال، نیوشا ضیغمی به همراه بازیگرانی مانند پرویز فلاحی پور، قاسم زارع، مجید واشقانی، نیلوفر پارسا، مریم کاویانی، اتابک نادری، کاظم هژیرآزاد، اکبر رحمتی، مهدی فقیه، بهار نوحیان  حضور داشته است.

نیوشا ضیغمی در پرتقال خونی

در فیلم “پرتقال خونی” به کارگردانی سیروس الوند و تهیه‌کنندگی محمد نشاط که در سال 1389 ساخته شد، نیوشا ضیغمی نقش دختری به نام ترمه را بازی کرد.

این فیلم داستان مهندسی به نام والا را روایت می‌کند که در آستانه جدایی از همسرش، با دختری به نام ترمه (با بازی نیوشا ضیغمی) آشنا می‌شود. ورود ترمه جهت طراحی دکور دفتر والا به محل کار او، به تدریج باعث علاقه‌ این دو می‌شود. اما وقتی که یک عکاس جوان به نام سیاوش به زندگی ترمه وارد می‌شود، اتفاقات جالبی رخ می‌دهد.

فریبرز عرب نیا، حامد بهداد، زیبا بروفه و ویشکا آسایش نیز از بازیگران این فیلم بودند.

نیوشا ضیغمی در هشتگ

در فیلم “هشتگ” که به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر در سال 1395 ساخته شد، نیوشا ضیغمی نقش یکی از دو خانم به نام نغمه را بازی کرد. او با گریمی کاملاً متفاوت نسبت به نقش‌های دیگرش، در این فیلم حضور داشت.

داستان “هشتگ” درباره دو خانم به نام‌های نغمه (با بازی نیوشا ضیغمی) و روژین (با بازی بهاره رهنما) است که پسرانشان در یک مدرسه درس می‌خوانند. این دو خانم با مراجعه به مدرسه، متوجه وضعیت بد تحصیلی پسرانشان می‌شوند و حضور پسری دیگر در همان مقطع تحصیلی و حسادت مادران به هم، ماجراهای طنزی را رقم می‌زند.

یکی از نکات جالب این فیلم، گریم مردانه نیوشا ضیغمی است که در زمان اکران فیلم در سال 1399، توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرد.

تهیه کنندگی نیوشا ضیغمی

تهیه کنندگی نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی علاوه بر بازیگری، تجربهٔ تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری در صنعت سینما را هم داشته است. او به همراه همسرش در فیلم‌هایی همچون “پرتقال خونی” و “چارسو” به عنوان تهیه‌کننده‌ و سرمایه‌گذاران نقش داشته‌اند.

ماجرای ازدواج نیوشا ضیغمی

ماجرای ازدواج نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی در سال ۱۳۸۹ با آرش پولادخان، یک تاجر ایرانی ازدواج کرد و در اردیبهشت ۱۳۹۷ اولین فرزندشان به نام لنا را به دنیا آوردند. او در یک لایو در برنامه اینستاگرام اعلام کرد که مهریه‌اش یک سکه طلا بوده‌است و همین موضوع منجر به جنجال در رسانه‌های ایرانی شد.

از حامیان جدی صنایع دستی ایران

نیوشا ضیغمی به عنوان یکی از حامیان جدی صنایع دستی ایران شناخته می‌شود. او در گفت‌وگوهایی با مدیر کل صادرات ایران، بر لزوم معرفی صنایع دستی کشور در بازارهای جهانی تأکید کرده است.

همچنین، در یک مراسم که در انجمن حامیان کودکان کار و خیابان برگزار شد، به عنوان سفیر کودکان کار ایران معرفی شد. ضیغمی در این مراسم اظهار کرد که موضوع کودکان کار یکی از دغدغه‌های همیشگی‌اش بوده و با دیدن کودکان کار در سر چهارراه‌ها، این سوال به ذهنش می‌رسد که چرا باید این بچه‌ها از همان سن و سال وارد چرخه کار شوند و بزرگ شدن را از همان روزهای اول کودکی مشق کنند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.