بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو + عکس های جدید

[ad_1] نام: لئوناردو ویلهلم خانوادگی: دی کاپریو تاریخ تولد: 11 نوامبر 1974 محل تولد: لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده شغل: بازیگر و تهیه کننده فیلم سال های فعالیت: 1989 تا کنون سازمان: اپین وی پروداکشنز، بنیاد لئوناردو دی کاپریو عنوان: سفیر صلح سازمان ملل از 2014 همسران: ژیلی بینچنی از 2000 تا 2005، بار رافائلی

کد خبر : 469228
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۱۲
بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو + عکس های جدید

[ad_1]

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

نام: لئوناردو ویلهلم

خانوادگی: دی کاپریو

تاریخ تولد: 11 نوامبر 1974

محل تولد: لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده

شغل: بازیگر و تهیه کننده فیلم

سال های فعالیت: 1989 تا کنون

سازمان: اپین وی پروداکشنز، بنیاد لئوناردو دی کاپریو

عنوان: سفیر صلح سازمان ملل از 2014

همسران: ژیلی بینچنی از 2000 تا 2005، بار رافائلی از 2005 تا 2011، کامیلا مورون از 2017 تا 2022

اینستاگرام لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو بازیگر و تهیه کننده مشهور آمریکایی که از دوران کودکی پا به هنر و حرفه بازیگری گذاشت. او علاوه بر بازیگری در بخش تبلیغات تلویزیونی نیز فعالیت دارد.

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

مطابق با ویکی پدیا، لئوناردو ویلهلم دی کاپریو (Leonardo Wilhelm DiCaprio) هنرپیشه و تهیه کننده آمریکایی است. او در 11 نوامبر سال 1974 در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا آمریکا به دنیا آمده است. پدرش جورج دی کاپریو، نویسنده کتاب های کمیک، اصالتا ایتالیایی- آلمانی است و مادرش ایرملین ایندربرکن هم از نسل ژرمن هاست. ناگفته نماند که لئو به خاطر مادربزگ مادریش، خود را یک نیمه روسی نیز می‌داند.

مادر و پدر لئوناردو دی کاپریو وقتی او یک ساله بود از همدیگر جدا شدند و لئوناردو با همراه مادرش در محله فقیرنشین ایکو پارک موسوم به زاغه های هالییود زندگی می کرد و در همین محله نیز بزرگ شد. او 5 ساله بود که برای بازی در یک مجموعه تلویزیونی رامپر روم وارد دنیای سینما و تلویزیون شد اما به دلیل رفتارش از این پروژه اخراج شد. پس از آن نیز تصمیم گرفت به تحصیلاتش ادامه بدهد و بعد به مدرسه جان مارشال رفت.

در ابتدای کار هنریش مدیر آژانس و مدیر برنامه هایش به او گفتند که نام لئوناردو بیش از حد غیرانگلیسی و خارجی است و بهتر است نامش را لنی ویلیامز بگذارد اما لئوناردو قبول نکرد و در سال 1993 با بازی در فیلم زندگی این پسر پا به سینما گذاشت.

اوج شهرت دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو به خاطر بازی در فیلم های معروف و موفق هالیوود مثل دار و دسته های نیویورکی، تلقین، تایتانیک، جزیره شاتر و گرگ وال استریت به شهرت زیادی دست پیدا کرد. او تاکنون 6 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و اولین بار نیز در سال 2016 برای فیلم بازگشته توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. لئوناردو دی کاپریودر سپتامبر 2014 عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی شد.

ماجراهای عاشقانه لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو از سال 2000 تا 2005 با ژیزل بوندشن سوپر مدل برزیلی و از آن پس تا سال 2010 با بار رافائلی مدل اسرائیلی روابط عاشقانه داشت. این بازیگر سال های 2012 و 2013 نیز با دو مدل دیگر به ترتیب با بلیک لایولی و ارین هیثرتون رابطه داشته است. دی کاپریو در سال 2014 نیز رابطه ای چند ماهه با یک مدل آلمانی به نام تونی گارن داشت و پس از آن شایعاتی مبنی بر رابطه او با خواننده مشهور باربادوسی یعنی ریانا برسر زبان ها افتاد که صحت نداشت.

لئوناردو دی کاپریو چند سالی نیز با کاملیا مورن که یک مدل است رابطه عاطفی داشت اما پس از 4 سال زندگی مشترک از ژانویه 2018 بنا بر گزارش پیپل از همدیگر شدند. او را همه با لقب معروف ترین مجرد هالیوود می شناسند.

نکات جالب در مورد لئوناردو دی کاپریو

  • اسم لئوناردو توسط مادرش انتخاب شده است. مادرش پس از مشاهده آثار هنری لئوناردو داوینچی اسم” لئوناردو” را روی پسرش گذاشت.
  • لئوناردو دی کاپریو دارای یک برادر ناتنی به نامAdam Farrar است.
  • لئوناردو دی کاپریو قادر به صحبت کردن به زبان آلمانی است.
  • لئوناردو دی کاپریو در سال 1993 با ایفای نقش یک معلول ذهنی در فیلم چه چیزی گیلبرت گریب را می خورد کاندیدای اسکار نقش مکمل مرد در 19 سالگی شد.
  • لئوناردو دی کاپریو یکی از فعالان محیط زیست است، به ندرت در مصاحبه ها شرکت می کند و تنها برای صحبت در مورد حقوق بشر و محیط زیست در رسانه حضور پیدا می کند.
  • رابرت دنیرو، جک نیکلسون و مریل استریپ بازیگران موردعلاقه اش هستند.
  • دی کاپریو تا کنون نامزد دریافت ۱۶۱ جایزه و برنده ۵۴ جایزه شده است. جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب، جوایز فیلم بفتا و جایزه انجمن بازیگران فیلم از مهترین آن هاست.

آثار هنری و جوایز لئوناردو کاپریو

  • موفق‌ترین و تحسین‌شده‌ترین آثار دی‌کاپریو بنا به گفته پورتال آنلاین باکس آفیس موجو و نظر منتقدان وبگاه راتن تومیتوز، فیلم‌های چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد (۱۹۹۳)، رومئو + ژولیت (۱۹۹۶)، تایتانیک (۱۹۹۷)، اگه می‌تونی منو بگیر (۲۰۰۲)، دارودسته‌های نیویورکی (۲۰۰۲)، هوانورد (۲۰۰۴)، رفتگان (۲۰۰۶)، الماس خونین (۲۰۰۶)، جزیره شاتر (۲۰۱۰)، سرآغاز (۲۰۱۰)، جنگوی زنجیرگسسته (۲۰۱۲)، گتسبی بزرگ (۲۰۱۳)، گرگ وال استریت (۲۰۱۳)، بازگشته (۲۰۱۵) و روزی روزگاری در هالیوود (۲۰۱۹) هستند. فروش فیلم‌های او تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۷٫۲ میلیارد دلار بوده‌است.

دی‌کاپریو از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینما برای نقش‌آفرینی در آثار زیر به رسمیت شناخته شده‌است.

  • ۶۶مین دوره جوایز اسکار (۱۹۹۴): بهترین بازیگر نقش مکمل، نامزدی برای چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد
  • ۷۷مین دوره جوایز اسکار (۲۰۰۵): بهترین بازیگر، نامزدی برای هوانورد
  • ۷۹مین دوره جوایز اسکار (۲۰۰۷): بهترین بازیگر، نامزدی برای الماس خونین
  • ۸۶مین دوره جوایز اسکار (۲۰۱۴): بهترین فیلم و بهترین بازیگر، نامزدی برای گرگ وال استریت
  • ۸۸مین دوره جوایز اسکار (۲۰۱۶): بهترین بازیگر، پیروزی برای بازگشته
  • ۹۲مین دوره جوایز اسکار (۲۰۲۰): بهترین بازیگر، نامزدی برای روزی روزگاری در هالیوود
  • دی‌کاپریو سه جایزه گلدن گلوب نیز برنده شده‌است: بهترین بازیگر مرد — فیلم درام برای هوانورد و بازگشته و بهترین بازیگر مرد — فیلم موزیکال یا کمدی برای گرگ وال استریت. او همچنین برای بازگشته برنده یک جایزه بفتا و یک جایزهٔ انجمن بازیگران فیلم شده‌است.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.