بیوگرافی رایان اونیل؛ بازیگر داستان عشق

[ad_1] رایان اونیل، بازیگر سرشناس آمریکایی، ستاره 82 ساله هالیوود دهه هفتاد میلادی، روز جمعه 17 آذر در لس آنجلس درگذشت. خبر مرگ او توسط پاتریک اونیل، فرزند این بازیگر در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد اما به دلیل مرگ او اشاره نشده است. بیوگرافی رایان اونیل رایان اونیل بازیگر اهل ایالات متحده آمریکا

کد خبر : 441663
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۲۴
بیوگرافی رایان اونیل؛ بازیگر داستان عشق

[ad_1]

رایان اونیل، بازیگر سرشناس آمریکایی، ستاره 82 ساله هالیوود دهه هفتاد میلادی، روز جمعه 17 آذر در لس آنجلس درگذشت.

خبر مرگ او توسط پاتریک اونیل، فرزند این بازیگر در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد اما به دلیل مرگ او اشاره نشده است.

بیوگرافی رایان اونیل

بیوگرافی رایان اونیل

رایان اونیل بازیگر اهل ایالات متحده آمریکا در 20 آوریل 1941 به دنیا آمده و در 8 دسامبر 2023 از دنیا رفت. اونیل اهل لس آنجلس بود و به عنوان یک بوکسور آماتور نیز شناخته می‌شد. او را می‌توان از فیلم هایی مانند پلی در دوردست، بری لیندون، مردمی که من می‌شناسم، تاثیر صفر، به زودی و داستان عشق اشاره کرد.

رایان اونیل به خاطر رابطه طولانی خود با فارا فاوست هنرپیشه فقید نیز شناخته می‌شود. او در سال 1391 اعلام کرد که به سرطان پروستات مبتلا است اما گفت که انتظار بهبودی کامل دارد.

برای اونیل بازی در نقش رادنی در سریال محله پیتون در سال 1964 یا 1343 نقش یک سکوی پرتاب را بازی کرد که او را به اوج رساند.

بازی در “داستان عشق” اوج شهرت رایان وانیل

بازی در "داستان عشق" اوج شهرت رایان وانیل

با این حال هرچند اونیل در فیلم های زیادی نقش آفرینی کرده بود اما او با آثار محبوبی مانند “قصه عشق یا داستان عشق”، تازه چه خبر دکتر؟ و ماه کاغذی به شهرت رسیده بود.

او در مشهورترین فیلم خود “داستان عشق”، یک درام عاشقانه و پرفروش در سال 1970 یا 1349 مقابل الی مک‌گرو باعث شد نامزد اسکار شود.

یکی از دیالوگ‌های مشهور رایان اونیل در داستان عشق به دیالوگ ماندگاری در هالیوود تبدیل شد. رایان اونیل در قسمتی از فیلم می‌گوید: “عشق یعنی هرگز مجبور نباشی بگویی متاسفم.”

اونیل در همراهی با کندیس برگن، به دنباله فیلم داستان عشق در سال 1978 یا 1357 در اثری به نام “داستان الویر” بازی کرد اما این بازی به پای نقش آفرینیش در “لاو استوری” نرسید.

دنباله فیلم داستان عشق در سال 1978 یا 1357 در اثری به نام "داستان الویر"

او همچنین در یک کمدی رمانتیک به نام “تازه چه خبر دکتر” ساخته پیتر بوگدانوویچ، در سال 1972 یا 1351 به موفقیت بزرگ دیگری دست یافت. اونیل در این فیلم با باربارا استرایسند همبازی بود.

فیلم “ماه کاغذی” اثری دیگر از بوگدانوویچ در سال 1972 یا 1352 است که اونیل با دختر کوچکش همبازی شد. تاتوم اونیل در این فیلم نقش یک یتیم سیگاری 10 ساله را بازی می‌کرد که در نهایت برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل زن اسکار شد.

تاتوم اونیل و برادر کوچکترش گریفین، فرزندان رایان اونیل و جوانا مور همسر اول این بازیگر معروف است. با این حال آن‌ها در سال 1967 از هم جدا شدند و حضانت فرزندان به رایان سپرده شد.

زندگی پر چالش رایان اونیل با فرزندانش

زندگی پر چالش رایان اونیل با فرزندانش

رایان با فرزندانش رابطه پر فراز و نشیبی داشتند. تاتوم دخترش، در کتاب خاطرات خود به نام “یک زندگی کاغذی” که در سال 2004 به نشر رسید، مدعی شد که آن‌ها سال‌ها مورد آزار والدین و حسادت پدرشان قرار گرفته اند.

او همچنین گفت که پدرش او را با مواد مخدر آشنا کرده و باعث شده 25 سال با هم هیچ ارتباطی نداشته باشند.

با این حال با شروع رابطه رایان اونیل با فارا فاوست، ستاره تلویزیونی “فرشتگان چارلی” او و برادرش را به حال خود رها کرد. اما رایان ادعای فرزندانش را در یک مصاحبه تلویزیونی رد کرد.

با همه این‌ها و پس از گذراندن چالش ها و درگیری های فراوان اونیل در سال های پایانی زندگیش رابطه خوبی با دو فرزندش داشت.

پاتریک اونیل سومین فرزند این بازیگر معروف است. او فرزند رایان و لی تیلور یانگ همسر دوم او است.

بیوگرافی رایان اونیل

او همچنین یک فرزند دیگر به اسم ردموند نیز دارد که حاصل رابطه عاشقانه‌اش با فاوست است. ردموند نیز درگیر اعتیاد به مشروبات الکلی و مواد مخدر است.

با همه این ها زندگی هنری بازیگر داستان عشق پس از اواسط دهه هفتاد میلادی رونق چندانی نداشت و با وجود بازی در فیلم های مختلف مثل بری لیندون ساخته استنلی کوبربک، نتواست توجه مخاطبانش را جلب کند. با این حال او در سال 2005 تا 2017 در سریال پلیسی “استخوان‌ها” در تلویزیون فاکس، نقش اصلی را بازی کرد. در این سریال محبوب، نقش پدر یک کارشناس پزشکی قانونی با بازی امیلی دشانل را بازی می‌کرد که مورد توجه خیلی ها قرار گرفت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.