بیوگرافی داریوش مهرجویی و ماجرای وحشناک قتل او

[ad_1] داریوش مهرجویی فیلمساز، کارگردان و نویسنده شب قبل به همراه همسرش در کرج در ویلای شخصی‌شان با ضربات چاقو به قتل رسیده اند. بر اساس گفته قوه قضائیه داریوش مهرجویی روز گذشته شنبه 22 مهر به همراه همسرش وحیده محمدی فر در ویلای شخصی‌شان در زیبادشت فردیس به قتل رسیده اند. طبق اظهارات مونا

کد خبر : 415842
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
بیوگرافی داریوش مهرجویی و ماجرای وحشناک قتل او

[ad_1]

داریوش مهرجویی فیلمساز، کارگردان و نویسنده شب قبل به همراه همسرش در کرج در ویلای شخصی‌شان با ضربات چاقو به قتل رسیده اند.

بر اساس گفته قوه قضائیه داریوش مهرجویی روز گذشته شنبه 22 مهر به همراه همسرش وحیده محمدی فر در ویلای شخصی‌شان در زیبادشت فردیس به قتل رسیده اند.

طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت 20:50 دقیقه شب گذشته به او پیام داده تا به جهانشهری کرج برای شام به منزل برود. او که ساعت 22:25 دقیقه به آنجا می‌رسد، هرچه زنگ در را می‌زند، کسی باز نمی‌کند بعد با کلید وارد می‌شود و می‌بیند که پدر و مادرش با ضربات چاقی به نواحی گردن‌شان به قتل رسیده اند.

تهدید به مرگ وحیده محمدی فر و همسرش داریوش مهرجویی

پست انستاگرامی وحیده محمدی فر

پیش از این نیز همسر داریوش مهرجویی، وحیده محمدی فر، در صفحه انستاگرامش در مورد تهدید خود و همسرش به مرگ صحبت کرده بود. او چنین نوشته بود: “امشب فاجعه بود… ساعت 8… داشتم به زندگی می رسیدم و اینکه شام چی بزارم… همسرم خواب بود… مونا بیرون… خانه در سکوت یهو دیدم سگ مون چیلی ب داره پارس میکنه.. احساس خطر کردم.. در آشپزخانه رو فورا قفل کردم… بعد دیدم چیلی رفته جلوی در ورودی خونه و بد عصبانی ست… رفتم دیدم در پشت شیشه های مات پنجره از پشت یک نفر چسبیده به در.. اول فکر کردم شوخی ست… گفتم کی هستی؟ هیچی نگفت.. هی گفتم تو کی هستی؟.. حرف زشتی زد و ناگهان چاقویی از پشت سایه روشن مات پنجره به من نشان داد…. گفتم الان زنگ می زنم 110… گفت بزن. ولی حسابتون رو می رسم… لهجه ایرانی نداشت…. فورا به نگهبانی شهرک زنگ زدم… رسیدن ولی طرف فرار کرده بود… اما من رو با چاقو تهدید کرد…این چند سال پیش مورد دستبرد هم قرار گرفتیم… او در ادامه نوشته این‌ها هیچ… اما من… همسر داریوش مهرجویی پیشکسوت هنر مملکت آیا باید از طرف یک بیگانه تهدید به بشم با چاقو؟؟؟ ….

بیوگرافی داریوش مهرجویی

بیوگرافی داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی در 17 آذر سال 1318 در تهران به دنیا آمده است. او کارگردان و نویسنده بود. تحصیلاتش را در رشته فلسفه در مقطع لیسانس از دانشگاه UCLI لس آنجلس به اتمام رسانده است.

او با تدریس موسیقی فعالیتش را آغاز می‌کند و با ساخت فیلم “گاو” مشهور شد.

آنچه از بیوگرافی داریوش مهرجویی بر می‌آید او در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده بود. مادر بزرگش از نماز خوان های مقید بوده و تحت تاثیر رفتار روحانی او، مهرجویی هم از سن هفت تا 15 سالگی نماز و روزه اش را هیچ وقت قضا نشده بود.

علاقه و تحصیلات داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی در نوجوانی علاقه شدیدی به موسیقی پیدا می‌کند و وارد کلاس های آقای زندی می‌شود و در کنار آن از پدرش نواختن سنتور را می‌آموزد. سپس با موسیقی کلاسیک غربی آشنا شده و نواختن پیانو و نوشتن قطعاتی برای پیانو را هم شروع می‌کند.

او 17 سال داشت که توجه‌اش به سینما جلب شد. به همین دلیل و این که بتواند فیلم‌های خارجی را بفهمد شروع به آموختن زبان انگلیسی کرد. وقتی تحصیلات مقدماتی را به پایان رساند، یک سال در هتل آتلانتیک مدیر بود و پس از آن در 20 سالگی به کالیفرنیا رفت تا ادامه تحصیل بدهد. ابتدا وارد رشته سینما شد، اما خیلی زود آن را رها کرده و به آموختن فلسفه پرداخت.

علاقه و تحصیلات داریوش مهرجویی

او در پس از پایان تحصیلاتش در سال 1344 به ایران برگشت.

فعالیت در سینما

داریوش مهرجویی این کارگردان معروف، در سال 1346 وقتی 28 ساله بود اولین فیلمش را با نام “الماس 33” که فیلمی به شدت پرهزینه بود را ساخت. این فیلم در 5 بهمن سال 1346 در تهران منتشر شد.

با این حال او با فیلم “گاو” به شهرت رسید. در سال 1348 او با همکاری غلامحسین ساعدی فیلمنامه گاو را از روی یک داستان کوتاه مجموعه “عزاداران بیل” نوشت و فیلم آن را ساخت.

در این فیلم عزت الله انتظامی، علی نصیریان و جمشید مشایخی بازی کرده بودند که جوایز متعددی ملی و بین المللی را به دست آورد. همچنین این نویسنده به نام، قبل از انقلاب 5 فیلم ساخت و با شروع انقلاب به فرانسه مهاجرت کرد اما دوباره پس از یک سال به ایران بازگشت و در سال 1359 فیلم “مدرسه ای که می رفتیم” را ساخت.

ازدواج

داریوش مهرجویی ابتدا با “فریار جواهریان” یکی از مهندسین معماری معروف ایران ازدواج کرد اما زندگی مشترک‌شان دوام زیادی نداشت. اما آن ها دو فرزند به نام های مریم و صفا دارند. پس از آن حالا وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی است. مهرجویی از ازدواج دوم خود نیز صاحب دختری به اسم مونا است.

در نهایت او و همسرش وحیده محمدی فر، شب گذشته با ضربات چاقو در ویلای شان به قتل رسیده اند.

آخرین فیلم داریوش مهرجویی

آخرین فیلم داریوش مهرجویی

او 24 فیلم ساخته و طول زندگیش جوایز بسیاری به دست آورده است. اما آخرین فیلم داریوش مهرجویی فیلم “لامینور” است که در سال 1398 ساخته و در سال 1401 منتشر شد.

بهترین فیلم های داریوش مهرجویی

بهترین فیلم های داریوش مهرجویی عبارتند از گاو، لامینو، نارنجی‌پوش، سنتوری، مهمان مامان، درخت گلابی، لیلا…

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.