بیوگرافی ترانه علیدوستی و ناگفته های او در مورد همسرش + عکس های خانوادگی

[ad_1] نام اصلی: ترانه علیدوستی متولد: 22 دی 1362 محل تولد: تهران زمینه فعالیت: بازیگر سینما و تلویزیون و مترجم تحصیلات: دیپلم رشته کامپیوتر و تحصیل در هنرستان موسیقی همسر: علی منصور فرزند: یک دختر به اسم حنا همسر ترانه علیدوستی کیست؟ ترانه علیدوستی در تابستان 1390 وقتی 26 سال داشت با علی منصور ازدواج

کد خبر : 480095
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
بیوگرافی ترانه علیدوستی و ناگفته های او در مورد همسرش + عکس های خانوادگی

[ad_1]

نام اصلی: ترانه علیدوستی

متولد: 22 دی 1362

محل تولد: تهران

زمینه فعالیت: بازیگر سینما و تلویزیون و مترجم

تحصیلات: دیپلم رشته کامپیوتر و تحصیل در هنرستان موسیقی

همسر: علی منصور

فرزند: یک دختر به اسم حنا

همسر ترانه علیدوستی کیست؟

ترانه علیدوستی در تابستان 1390 وقتی 26 سال داشت با علی منصور ازدواج کرد و حالا این زوج دختری به اسم حنا دارند.

ترانه علیدوستی از بازیگران معروف سینمای ایران است که در سه دهه اخیر آثار ماندگاری زیادی دارد. او با فیلم من ترانه 15 سال دارم معروف شد و بعد با درباره الی مورد توجه زیادی قرار گرفت تا در نهایت با سریال شهرزاد به نام و چهره ماندگار تبدیل شد. ترانه علیدوستی فرزند بازیکن سابق تیم ملی فوتبال، حمید علیدوستی و نادره حکیم الهی مجسمه ساز و نقاش است. همانطور که گفتیم ترانه علیدوستی سال هاست که ازدواج کرده و یک دختر به اسم حنا دارد. این بازیگر در حال حاضر 40 ساله است.

وقتی خانم علیدوستی با علی منصور ازدواج کرد شایعات زیادی در مورد شغل همسرش به وجود آمد که خود او در گفتگو با همشهری در مورد شغل همسرش چنین توضیح داده است. ترانه علیدوستی در مورد شغل همسرش به همشهری گفته بود: “برداشته‌اند تیتر زده‌اند ترانه زن یک تاجر مقیم انگلیس شد و الان هم لندن است. دوستان‌مان به شوخی سربه سر همسرم می‌گذارند و اسم همسرم را گذاشته اند تاجر ونیزی! من و همسرم هم‌سن هستیم و او تا ماه پیش دانشجو بود و درسش تازه تمام شده!”

بیوگرافی ترانه علیدوستی و همسرش

ترانه علیدوستی در 22 دی 1362 در تهران به دنیا آمده و بازیگر و مترجم است. او دیپلمه رشته کامپیوتر دارد و در طول تحصیل در رشته تجربی وارد هنرستان موسیقی شد. سپس از 17 سالگی بازیگری را شروع و به زبان انگلیسی نیز تسلط کامل دارد. از طرفی او به عنوان یک مادر و حامی زنان (فمنیسم) نیز شناخته می شود.

خانواده و اصالت

خانواده و اصالت ترانه علیدوستی و پدرش حمید علیدوستی

ترانه علیدوستی فرزند اول خانوواده است که در شهر تهران به دنیا آمد. او یک برادر کوچکتر از خودش داشت و پدرش حمید علیدوستی از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال است. مادرش نادره حکیم الهی نیز سنگ تراش و مجسمه ساز است. پویان علیدوستی تنها برادر او در سال 1383 در جشن چهارشنبه سوری به دلیل انفجار مواد محترقه فوت کرد.

ترانه علیدوستی در هنرستان موسیقی

ترانه علیدوستی در هنرستان موسیقی

خانم علیدوستی فعالیت هنری را همزمان با تحصیلش در رشته تجربی آغاز کرد و وارد هنرستان موسیقی و آموزش ساز کلارینت و پیانو شد. بعد تصمیم گرفت در کلاس های بازیگری نیز شرکت کند.

از کلاس تا حضور جلوی دوربین

در سال 1379 وقتی تنها 17 سال داشت در کلاس های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد و یک سال بعد با فیلم من ترانه 15 سال دارم در نقش ترانه پرنیان جلوی دوربین حاضر شد. او در این فیلم توانست چهار جایزه معتبر خارجی و داخلی مانند سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر را به دست آورد.

همکاری با اصغر فرهادی

خانم بازیگر سپس در سال 1382 برای دومین بار در فیلم شهر زیبا ساخته اصغر فرهادی بازی کرد که باعث شد برای بار دوم در سال 1384 دوباره در فیلم چهارشنبه سوری ساخته این کارگردان حاضر شود.

شهرت بین المللی

ترانه علیدوستی بعد از بازی در فیلم «من ترانه 15 سال دارم» برای بار دوم سال 1387 وقتی 25 ساله بود در فیلم درباره الی کنار شهاب حسینی نقش آفرینی کرد. با این که دو فیلم او من ترانه 15 سال دارم و درباره الی باعث شد او به چهره ای شناخته شده در سینما تبدیل شود، اما اوج شهرت او با سریال شهرزاد در شبکه خانگی ساخته سال 1393 رقم خورد. خانم علیدوستی در فیلم فروشنده اصغر فرهادی در سال 1396 نیز خوش درخشید.

ترجمه شغل دوم ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در کنار بازیگری مترجم نیز است. او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه کتاب «رویای مادرم» تألیف آلیس مونرو به دست آورد و چندین کتاب پرفروش و پرطرفدار دیگر نیز دارد.

ازدواج و همسر ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی تابستان سال 1390 در 26 سالگی با آقای «علی منصور» ازدواج کرد و ثمره زندگی آن ها دختری به نام حناست که در سال 1392 به دنیا آمده است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، شایعات مختلفی در مورد همسر خانم علیدوستی وجود دارد که همه آن ها از اقامتش در لندن و تاجر بودن همسرش از سوی خانم بازیگر رد شده است. او گفته که همسرش تا چند سال قبل مشغول تحصیل بوده و تازه درس هایش تمام شده. او همچنین گفته آقای منصور تجربه بازیگری نیز دارد.

جدایی ترانه علیدوستی از همسرش

جدایی ترانه دوستی از همسرش

در چند سال اخیر ترانه علیدوستی در رویدادهای فرهنگی بدون همسرش حاضر شده و به همین دلیل برخی بر این باورند که او از همسرش جدا شده است اما او در مصاحبه هایش گفته که دوست ندارد در مورد زندگی خصوصیش حرفی بزند. با این حال دوستان و نزدیکانش این خبر را تایید کرده اند.

تحریم اسکار 2017

در پی دستور دونالد ترامپ مبنی بر لغو صدور روادید برای مهاجران 7 کشور که ایران نیز شامل آن می شد، ترانه علیدوستی روز 7 بهمن 1395 اعلام کرد که در واکنش به این تصمیم نژادپرستانه در این فستیوال حاضر نخواهد شد.

خبر این اعتراض توسط بسیاری از رسانه‌های مکتوب و آنلاین جهان مانند «نیویورک تایمز»، «گاردین»، «هالیوود ریپورتر» و «آسوشیتد پرس» بازتاب گسترده ای یافت.

بهترین بازیگر دهه

ترانه علیدوستی در ویژه نامه شماره 100 ماهنامه صنعت سینما به انتخاب 130 نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد. او همچنین در سال 1390 ماهنامه سینمایی فیلم خانم بازیگر را به عنوان بهترین بازیگر زن دهه هشتاد انتخاب کرد.

محکومیت به زندان

محکومیت به زندان

در 28 دی 1398 ترانه علیدوستی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد که در پی آن محکم به 5 ماه زندان با تعلیق دو ساله شد. نیروی انتظامی از او بخاطر توئیت هایی با مضامین سیاسی و اجتماعی از جمله حجاب، گشت ارشاد، رفع حصر و نگهداری از زندانیان شکایت کرده بود.

دستگیری و زندان

در پی اعتراضات و مرگ مهسا امینی، روز 26 آذر 1401 ماموران با حضور در خانه خانم علیدوستی او را با خود بردند. یک روز پس از بازداشت ترانه علیدوستی در یک تماس تلفنی به پدرش اعلام کرد که در بند 209 زندان اوین است. اتهام وی “اظهارنظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر” و انتشار “مطالب تحریک‌ آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی” اعلام شده بود که در نهایت با وثیقه 1 میلیاردی در 14 دی 1401 آزاد شد.

ممنوع المعامله

در اسفند سال 1401 مهدی یراحی (خواننده) انتشار حکمی اعلام کرد که او، کیهان کلهر، ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی به حکم دادستان کل کشور ممنوع المعامله شدند.

جوایز و دستاوردها

جوایز و دستاوردها

  • دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر برای فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» – ۱۳۸۰
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر زن بازیگر انجمن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» – ۱۳۸۱
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس برای فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» – ۱۳۸۱
  • دریافت جایزه نخل زرین بهترین بازیگر زن از جشنواره اجتماعی آبادان برای فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» – ۱۳۸۱
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر اول زن از جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن برای فیلم «پذیرایی ساده» – ۱۳۹۱
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره وزول (فرانسه) برای فیلم «پذیرایی ساده» – ۱۳۹۱
  • دریافت جایزه جایزه پروین مشترکاً به همراه لیلا حاتمی و نگار جواهریان – ۱۳۹۱

فهرست کامل آثار هنری ترانه علیدوستی

فهرست کامل آثار هنری ترانه علیدوستی

فهرست فیلم های ترانه علیدوستی:

فیلم سینمایی

  • برادران لیلا – ۱۴۰۰
  • تفریق – ۱۴۰۰
  • اورکا – ۱۳۹۹
  • فروشنده – ۱۳۹۶
  • استراحت مطلق – ۱۳۹۳
  • مادر قلب‌ اتمی – ۱۳۹۳
  • زندگی مشترک آقای محمودی و بانو – ۱۳۹۱
  • آسمان زرد کم عمق – ۱۳۹۲
  • پذیرایی ساده – ۱۳۹۰
  • انتهای خیابان هشتم – ۱۳۸۹
  • هر چی خدا بخواد – ۱۳۸۹
  • راز دشت تاران – ۱۳۸۸
  • زندگی با چشمان بسته – ۱۳۸۸
  • درباره الی – ۱۳۸۷
  • تردید – ۱۳۸۷
  • شیرین – ۱۳۸۷
  • کنعان – ۱۳۸۶
  • چهارشنبه سوری – ۱۳۸۴
  • شهر زیبا – ۱۳۸۲
  • من ترانه ۱۵ سال دارم – ۱۳۸۰

شبکه خانگی

  • شهرزاد (اول) – ۱۳۹۴ – ۱۳۹۳
  • شهرزاد (دوم) – ۱۳۹۶ – ۱۳۹۵
  • شهرزاد (سوم) – ۱۳۹۶ – ۱۳۹۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.