بیوگرافی بهناز جعفری + عکس های جدید

[ad_1] نام: بهناز جعفری تولد: ۲۵ مرداد ۱۳۵۳ محل تولد: تهران تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی اینستاگرام بهناز جعفری بهناز جعفری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد ۱۳۵۳ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او در خانواده‌ای هنردوست در تهران متولد شد؛ پدر او حسابدار

کد خبر : 470333
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
بیوگرافی بهناز جعفری + عکس های جدید

[ad_1]

نام: بهناز جعفری

تولد: ۲۵ مرداد ۱۳۵۳

محل تولد: تهران

تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی

اینستاگرام بهناز جعفری

بهناز جعفری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد ۱۳۵۳ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او در خانواده‌ای هنردوست در تهران متولد شد؛ پدر او حسابدار بازار و مادرش پرستار بیمارستان بوده است. زندگی آنها دوام چندانی نداشته و به طلاق منجر شد. بهناز جعفری شخصیت خودساخته و مستقلی دارد و از زمان کودکی کار کرده و منبع درآمدش از طریق طراحی‌های کوچک بوده است.

بیوگرافی بهناز جعفری

بیوگرافی بهناز جعفری

بهناز جعفری در سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. اولین حضور او در فیلم، «روسری آبی» در سال ۱۳۷۳ بود. بهناز جعفری برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌ای روی آب»، ساخته بهمن فرمان‌آرا، در بیستمین جشنواره فیلم فجر، جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را از آن خود کرد.

وی بازی در تئاتر را با نمایش «سلطان مار» به کارگردانی گلاب آدینه در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و در نمایش‌های کارگردانان برجسته‌ای چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان، علیرضا نادری و … به ایفای نقش پرداخته‌است. بهناز جعفری مبتلا به ام‌اس است و در یک مصاحبه اعلام کرد که به تازگی به اینستاگرام پیوسته و ازدواج را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد، زیرا به نظر او این موضوع می‌تواند مانع فعالیت هنری او شود.

دوره های بازیگری و آغاز فعالیت هنری

دوره های بازیگری و آغاز فعالیت هنری

دوره‌های بازیگری بهناز جعفری به شرح زیر است:

  1. کلاس های بازیگری در مدرسه هنر و ادبیات کودک و نوجوانان: در دوران دبیرستان، بهناز جعفری کلاس‌های بازیگری را زیر نظر رویا تیموریان، منصوره سپاه منصور و گلاب آدینه گذراند.
  2. تئاتر سلطان مار: از سال ۱۳۷۲ و در سن ۱۹ سالگی، با تئاتر سلطان مار به کارگردانی گلاب آدینه، بهناز جعفری فعالیت هنری خود را در زمینه تئاتر آغاز کرد.

ورود حرفه‌ای به بازیگری:

  1. بازی در فیلم “روسری آبی”: در سال ۱۳۷۳ توسط رخشان بنی اعتماد برای بازی در فیلم “روسری آبی” انتخاب شد و با نقش کوتاهی، اولین تجربه خود را جلوی دوربین کسب کرد.
  2. مجموعه “غبار نور”: در سال ۱۳۷۵، با حضور در مجموعه تلویزیونی “غبار نور” به قاب تلویزیون راه یافت.
  3. ورود به نمایش‌های رادیویی: یک سال بعد، یعنی در سال ۱۳۷۶، بهناز جعفری به عنوان بازیگر وارد نمایش‌های رادیویی شد.

شهرت بهناز جعفری پس از دریافت سیمرغ

شهرت بهناز جعفری پس از دریافت سیمرغ

در سال 1380، وقتی بهناز جعفری 27 ساله بود، برای بازی کوتاهش در فیلم “خانه‌ای روی آب”، که به کارگردانی بهمن فرمان آرا بود، از بیستمین جشنواره فیلم فجر، جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را از آن خود کرد. این جایزه باعث شد که بهناز جعفری بیشتر در معرض توجه قرار بگیرد و شهرتش به‌طور چشمگیری افزایش یابد.

ماجرای بیماری بهناز جعفری

در سال‌های قبل، شایعه‌ای مبنی بر مبتلا شدن بهناز جعفری به سرطان منتشر شد، اما در واقع ایشان به سرطان مبتلا نبودند و دچار بیماری ام اس شده بودند.

این بانوی هنرمند، هنگام بازی در تئاتر “مردی برای تمام فصول” به کارگردانی بهمن فرمان آرا، متوجه بیماری خود شد. در ابتدا، فکر می‌کرد که بالا رفتن از پله‌های زیاد در این فیلم باعث درد پاهایش شده است، اما بعد از چند جلسه فیزیوتراپی، وضعیتش تغییری نکرد. سپس پس از انجام آزمایش ‌ای ام‌اس، مطلع شد که به بیماری ام‌اس دچار شده است و برای درمان این بیماری اقدامات لازم را انجام داد.

نگاهی به نقش آفرینی های بهناز جعفری

نگاهی به نقش آفرینی های بهناز جعفری

بهناز جعفری در نیسان آبی

سریال “نیسان آبی” به کارگردانی منوچهر هادی، در ژانر خانوادگی و کمدی ساخته شده است و در آن بازیگرانی همچون مهران غفوریان، علیرضا خمسه، یکتا ناصر، بهناز جعفری، حسین یاری، سحر قریشی، جمشید هاشم‌پور و … به ایفای نقش می‌پردازند.

این سریال داستان دو دوست قدیمی به نام‌های جمشید و رضا را روایت می‌کند که برای تداوم دوستی خود، مایل به ازدواج با دو خواهر هستند. از طرفی، با دو خواهر به نام‌های زری و پری آشنا می‌شوند و با آنها ازدواج می‌کنند. بهناز جعفری در این سریال نقش پری، همسر رضا را بازی می‌کند.

حضور بهناز جعفری در خاتون

حضور بهناز جعفری در خاتون

در سریال “خاتون”، بهناز جعفری در نقش رعنا، همسر دوم ناصر خان ملک لاهیجی، حضور دارد. او رعنا را به تصویر می‌کشد، یک زن روستایی، ساده و مهربان که در طول داستان پسر خود را از دست داده و از حمایت‌های خاتون (نگار جواهریان) بهره‌مند می‌شود.

بهناز جعفری در خاک سرخ

در سریال “خاک سرخ” به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، بهناز جعفری نقش لعیا، خواهر لاله اسکندری را بازی می‌کند. این سریال داستان دختری است که پس از جدایی از خانواده‌اش، در جستجوی کشف هویت خود و روایت حوادثی قبل از انقلاب قرار می‌گیرد. در کنار بهناز جعفری، بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی نیز حضور داشتند.

بهناز جعفری در سریال زیر پای مادر

بهناز جعفری در سریال زیر پای مادر

در سریال “زیر پای مادر” که به کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال ۱۳۹۶ تولید شده است، بهناز جعفری نقش آتنه را بازی کرده است. این سریال در ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما پخش شده و به همراه بازیگرانی مانند مهدی سلطانی، کامبیز دیرباز، بهزاد فراهانی و دیگران به نمایش درآمده است.

در نقش آتنه، بهناز جعفری به عنوان دختر بیژن و ثریا، خواهر صدرا، مادر اشکان و عمه ستاره به ایفای نقش پرداخته است. او برای این نقش در چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.