بیماری که خطر مرگ با کرونا را 9 برابر می کند

ارتباط شدید بیماری های دهان با مرگ براثر کرونا مطالعات اخیر نشان می دهد که بین یک بیماری دهان و دندانی و کووید 19 ارتباطاتی وجود دارد. بیمارانی که از پریودنتیتیس یا بیماری های مربوط به لثه رنج می برند، 9 برابر خطر مرگ بیشتری بر اثر کووید 19 دارند و سه برابر احتمال راه

کد خبر : 39487
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
بیماری که خطر مرگ با کرونا را 9 برابر می کند


ارتباط شدید بیماری های دهان با مرگ براثر کرونا

مطالعات اخیر نشان می دهد که بین یک بیماری دهان و دندانی و کووید 19 ارتباطاتی وجود دارد. بیمارانی که از پریودنتیتیس یا بیماری های مربوط به لثه رنج می برند، 9 برابر خطر مرگ بیشتری بر اثر کووید 19 دارند و سه برابر احتمال راه پیدا کردن به icu در آن ها بیشتر از افراد معمولی است.

از آن جایی که در دوران پاندمی کرونا بسیاری از افراد از رفتن به دندانپزشک اجتناب می کنند و نگران هستند، پس باید در منزل بهداشت کامل دهان را رعایت کنند که سلامت کلی بدن آن ها به آن وابسته است و ممکن است به تعویق انداختن ملاقات با دندانپزشک آسیب های جبران ناپذیر و جدی را در دهان و دندان فرد ایجاد کند. در بخش بهداشت و سلامت نمناک بارها گفته شد که بیماری لثه ای که درمان نشود، می تواند عاملی برای ورود باکتری از دهان به کل بدن باشد و سپس به ریه ها برود و احتمال آسیب پذیر شدن بیماران را افزایش دهد.

گروهی از متخصصان به این نتیجه رسیده اند که فعالیت سلول ایمنی نوتروفیل مکانیزمی را ایجاد می کند که بین بیماری های پریودنتال یا دهان و دندان و بیماری قلبی، سرطان و مشکلات التهابی بدن و حتی کووید 19 ارتباطاتی وجود دارد.

نوتروفیل ها سلول های سیستم ایمنی هستند که با عفونت های باکتریایی مربوط به بیماری لثه مبارزه می کنند. زمانی که تعداد این سلول ها زیاد شود، آن ها پاسخ شدیدتری به هر نوع عفونت می دهند. ممکن است که بدن در معرض وضعیت های التهابی ثانویه قرار بگیرد و همین سلول های ایمنی عاملی برای تخریب بعضی از بافت ها و اعضای بدن باشد.

زخم های موجود در دهان و زبان، حساسیت دهانی، مردگی بافت لب یا نکروز لب جزء مواردی است که می تواند با کووید نوزده ارتباط داشته باشد و دهان هم منبع اصلی این عفونت و انتقال آن است. وجود زخم و ضایعه هایی در دهان جزء علائم اولیه کووید 19 هستند و ممکن است وضعیت بیمار را بدتر کنند.

زخم های دهان

مشکلاتی که احتمال مرگ بر اثر کرونا را افزایش می دهد

به همین دلیل وضعیت دهان و دندان باید در طول ابتلا به کووید 19 و بعد از آن هم به دقت تحت مراقبت باشد. پس همانطور که متوجه شدید، در این دوران هیچ چیز مهم تر از رعایت بهداشت دهان و دندان نیست.

پس با رعایت بهداشت مناسب دهان، پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم و مراجعه منظم به دندانپزشک از بیماری لثه جلوگیری کنید. خطرات زیادی در به تعویق انداختن درمان دندان و لثه وجود دارد بنابراین در ملاقات با دندانپزشک در صورت احساس درد، تردید نداشته باشید.

مشکلی که مرگ با کرونا را 9 برابر می کند

51

این مطلب مفید بود ؟10



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.