بیماری کرونا توانمندی حوزه سلامت را محک زد

هوشمند نیوز/چهارمحال و بختیاری معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌ها موتور محرکه هستند که نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی کند شوند، بیماری کرونا امتحانی بود تا توانمندی حوزه سلامت را محک بزند. یونس پناهی  18 دی‌ماه در آیین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به

کد خبر : 153031
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
بیماری کرونا توانمندی حوزه سلامت را محک زد



هوشمند نیوز/چهارمحال و بختیاری معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌ها موتور محرکه هستند که نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی کند شوند، بیماری کرونا امتحانی بود تا توانمندی حوزه سلامت را محک بزند.

یونس پناهی  18 دی‌ماه در آیین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی، وظیفه دانشگاه‌های نسل اول صرفا آموزش بود، اظهار کرد: نتیجه آن این بود که الان شاهد اعضای هیات علمی یا تخصص‌های مختلف در حوزه سلامت هستیم، با گذشت زمان دانشگاه‌ها وارد نسل دوم شدند که در آن علاوه بر آموز،تحقیق و پژوهش نیز صورت گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نتیجه فعالیت دانشگاه‌های نسل دوم در حوزه پژوهش، باعث شد که امروز در تولید دانش در مرجعیت علمی در منطقه مقام اول را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که امروزه با دانشگاه‌های نسل دوم نیز نمی‌توانیم نیازهای خود را در حوزه سلامت تامین کنیم، خاطرنشان کرد: به‌همین دلیل در کشورهای پیشرفته دانشگاه‌ها وارد نسل سوم شدند که مشخصه این نسل دانشگاه‌ها این است که پژوهش و آموزش در آن باید نیازمحور، تبدیل دانش به محصول فناور و نخبه‌پرور باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه چاپ مقاله نباید هدف دانشجوها باشد، خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های نسل سوم هدف این است که یک مقاله در نهایت به تولید یک محصول مورد نیاز حوزه سلامت منجر شود، در دانشگاه باید تفکرات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را از دانش به محصول تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: در دانشگاه‌ها صرفا آموزش با کمترین هزینه ارائه می‌شود، به همین دلیل است که فارغ التحصیلان حوزه بهداشت و درمان چون نمی‌توانند جذب بازار کار شوند مهاجرت می‌کنند، شرایط فعلی کشور اقتضا می‌کند که متحد باشیم و از موازی‌کاری‌ها پرهیز کنیم.

پناهی افزود: دانشگاه‌ها موتور محرکه هستند که نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی کند شوند، بیماری کرونا امتحانی بود تا توانمندی حوزه سلامت را محک بزند، اینک در شرایطی قرار داریم که تعداد افرادی که بر اثر بیماری از دست می‌روند اگرچه همین تعداد نیز بسیار زیاد است ولی به حداقل ممکن رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در حوزه واکسیناسیون و تولید واکسن‌های داخلی نیز رشد خوبی داشتیم و پلتفرم‌های مختلف واکسن کرونا در ایران تولید می‌شود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.