بیمارستان مسیح دانشوری در مسیر کسب هویت مگابیمارستانی

صبح امروز بخش آنکولوژی در قالب فاز دوم ساختمان امام حسن مجتبی (ع) در بیمارستان مسیح دانشوری در ۶ بخش جراحی، داخلی، پاراکلینیکال، کودکان، مراقبت های ویژه و پشتیبانی افتتاح شد. به گزارش ایسنا، فاز دوم ساختمان امام حسن مجتبی (ع) در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری صبح امروز (سه شنبه) با حضور دکتر ایرج حریرچی،

کد خبر : 69368
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
بیمارستان مسیح دانشوری در مسیر کسب هویت مگابیمارستانی



صبح امروز بخش آنکولوژی در قالب فاز دوم ساختمان امام حسن مجتبی (ع) در بیمارستان مسیح دانشوری در ۶ بخش جراحی، داخلی، پاراکلینیکال، کودکان، مراقبت های ویژه و پشتیبانی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، فاز دوم ساختمان امام حسن مجتبی (ع) در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری صبح امروز (سه شنبه) با حضور دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت و دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه افتتاح شد.

در این مراسم دکتر علی اکبر ولایتی، رییس بیمارستان مسیح دانشوری ضمن تبریک به مناسب فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا (ع)، عنوان کرد: به همت خیرین و تلاش اساتید توفیقی حاصل شد تا بتوانیم با گسترش زیرساخت های لازم، خدمت بیشتر و با کیفیت تری را ارایه دهیم.

وی از افتتاح و بهره برداری بخش آنکولوژی ساختمان امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: با همکاری پیمانکار پروژه، قرار است هر هفته یک بخش از این ساختمان به افتتاح برسد و به طور کلی تا مهرماه، تمامی بخش های مورد بهره برداری قرار گیرد و تعداد تخت های بیمارستان مسیح دانشوری به ۸۰۰ تخت افزایش پیدا می کند.

خیرین بر ارائه خدمات سلامت تمرکز کنند

دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت نیز در این مراسم ضمن تقدیر از توجه خیرین به توسعه زیرساخت های بیمارستان های دولتی از جمله مسیح دانشوری، نقش خیرین را در کشور بسیار مهم خواند و گفت: تمرکز خیرین باید بر ارائه خدمات نیز معطوف شود، البته اگر خیرین فقط بر ساخت و ساز تاکید دارند، توسعه زیرساخت های بیمارستان های دولتی بهترین مدل است، چراکه هزینه ارائه خدمات در این مراکز پایین و برعهده دولت است.

وی ادامه داد: در برخی ایالت های کانادا بیش از ۷۰ درصد بیمارستان ها خیریه و غیرانتفاعی هستند و ما نیز باید در این عرصه به کمک فرهنگ غنی ایرانی، پیشرفت کنیم.

دکتر حریرچی، افزایش سلامت مردم و محافظت مالی از آن ها در حوزه سلامت را دو هدف مهم سازمان بهداشت جهانی دانست و اظهار کرد: در حوزه محافظت مالی، کاهش پرداختی از جیب مردم  که ناعادلانه ترین نوع ارائه خدمت است، کاهش هزینه های کمرشکن و کاهش هزینه های فقرزا از جمله مهمترین رویکردها محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: در کشور ۰.۵ تا ۰.۸ درصد مردم به دلیل هزینه های سلامت فقیر می شوند و این آمار شامل ۴۷۰ تا ۸۰۰ هزار نفر می شود که بدترین نوع فقر است، چراکه افراد هم بیمارند و هم برای تامین معیشت خود ناتوانند.

قائم مقام وزیر بهداشت در پایان گفت: پاسخ به نیازهای غیربهداشتی و درمانی مردم از دیگر اهداف سازمان بهداشت جهانی است که شامل حفظ کرامت انسانی و ارائه خدمات با کیفیت غیربهداشتی و درمانی می شود.

دکتر زالی نیز از تصویب بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان بیمارستان «حکمت بنیان» خبر داد که گام مهمی محسوب می شود.

مسیح دانشوری، بیمارستان «حکمت بنیان» می شود

دکتر علیرضا زالی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: افزودن ۳۷۷ تخت در ۱۲ طبقه، فرآیندی است که شرایط متفاوت هویتی برای بیمارستان مسیح دانشوری رقم می زند و این مرکز را به یک مگابیمارستان تبدیل خواهد کرد.

رییس دانشگاه، شتاب موثر و سرعت این پروژه را رکوردی استثنایی خواند و افزود: پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی این ساختمان در عرض ۱۲ ماه، به خصوص در بیمارستانی که نقطه کانون پذیرش بیماران کرونایی بود، اقدامی ارزنده است.

وی تصریح کرد: جنبه های مهم خدماتی در بیمارستان مسیح دانشوری به صورت به هم پیوسته و در هم تنیده دیده می شود. این بیمارستان در کنار درمان، قطب مهمی در عرصه آموزش و پژوهش محسوب می شود و در این حوزه بسیار سرآمد و متعالی است. همچنین نگاه چندوجهی حاکم در این مرکز، آن را به اسوه عملی و الگوی قابل عرضه به ویژه در حوزه بیماری های تنفسی تبدیل کرده است.

دکتر زالی با اشاره به اینکه بیمارستان مسیح دانشوری در دوران کرونا بیش از پیش در عرصه ملی و بین المللی به شهرت رسید، افزود: این بیمارستان به مدد تیم بهداشت و درمان کشور از روزهای آغازین بحران در خط مقدم و از پیش قراولان مقابله با همه گیری بود.

رییس دانشگاه از بهبود قطعی ۸۵ درصد بیماران کرونایی بستری در طول این یک سال در بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد و گفت: علاوه بر تعداد بالای مراجعین و بیماران بستری در بخش های کرونایی، در خیز چهارم بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۷۳ بیمار به صورت سرپایی موقت و 2000 بیمار بستری موقت از خدمات این بیمارستان بهره گرفته اند. علاه بر این در طول سال اخیر بالغ بر ۳۷ هزار مراجعه کننده و 8000 بیمار بستری غیرکرونایی از خدمات بیمارستان مسیح دانشوری استفاده کرده اند.

دکتر زالی ادامه داد: بیمارستان مسیح دانشوری در حوزه پژوهش هم با چهره ممتاز بین المللی، یکی از کانون های پرنشاط تحقیقاتی است، به طوری که ۶۸ کارآزمایی بالینی در این مرکز کلید خورده است.

وی‌ در پایان توفیق و کامیابی بیمارستان مسیح دانشوری در جذب ظرفیت معنوی و مشارکت خیرین که حاصل مدیریت مدبرانه دکتر ولایتی، رییس بیمارستان است را بسیار خواند و گفت: شرایطی جدید با محوریت معنویت و تحقق سلامت معنوی با نگاه اسلامی ایرانی برای بیمارستان مسیح مدنظر است و طبق مصوبه هیئت امنا و موافقت وزیر بهداشت، بیمارستان مسیح به عنوان بیمارستان حکمت بنیان معرفی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه این مراسم دکتر جماعتی، قائم مقام بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر ورهرام مدیر بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر فرنیا معاون پژوهشی پژوهشکده سل و بیماری های ریوی، دکتر عباسی رییس بخش پیوند، دکتر طبرسی رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر پژوهان معاون درمان بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر ناجی رییس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی و دکتر خسروی رییس بخش آنکولوژی بیمارستان مسیح دانشوری گزارش مختصری از فعالیت ها و دستاوردهای این مرکز به ویژه در دوران بحران کرونا ارائه دادند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.