بیش از چهارصد معدن در کشور کشف کرده‌ام/در کودکی آرزوی داشتن امکانات اولیه را داشتم

[ad_1] محبوبه ابوالحسنی: غلامرضا فروغی، مشاور سازمان بهزیستی و وزارت کار با اشاره به کلید واژه «صبر» و نسبت آن با «سخت‌تر از سنگ» و وحید شاهی مریدی بیان کرد: تشبیهی که شما از واژه صبر کردید کاملاً درست است. او در بخشی از این کتاب می‌نویسد: «من برای شانه خالی کردن، بهانه‌های زیادی دارم».

کد خبر : 416751
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۴۸
بیش از چهارصد معدن در کشور کشف کرده‌ام/در کودکی آرزوی داشتن امکانات اولیه را داشتم

[ad_1]

محبوبه ابوالحسنی: غلامرضا فروغی، مشاور سازمان بهزیستی و وزارت کار با اشاره به کلید واژه «صبر» و نسبت آن با «سخت‌تر از سنگ» و وحید شاهی مریدی بیان کرد: تشبیهی که شما از واژه صبر کردید کاملاً درست است. او در بخشی از این کتاب می‌نویسد: «من برای شانه خالی کردن، بهانه‌های زیادی دارم». من وحید شاهی مرادی را می‌شناسم. او همان‌طور که در این کتاب نوشته توجیه‌های فراوانی داشت تا از زیر با فشار رها شود؛ فشارهای اداری، فشارهای خانوادگی و چندین و چند مشکل دیگر.

فروغی گفت: خیلی از اشخاص سال‌ها تلاش می‌کنند و درس می‌خوانند و سپس کارمند می‌شوند و به مسیر پیشرفت خود پایان می‌بخشند. در صورتی که مراحل بالاتری از کارمندی وجود دارد. پیمانکاری و کارآفرینی از آن دست کارهایی است که می‌تواند برای خیلی‌های دیگر شغل ایجاد کند و وحید شاهی مریدی از نقطه صفر شروع کرد و به پیمانکاری و کارآفرینی رسید و اکنون، نزدیک به پانصد نیروی کار زیر نظر آقای مریدی فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: امیدوارم آقای شاهی مریدی تجربیات خود را به دیگران منتقل کرده و قوت قلبی برای نوجوانان این سرزمین باشد. ردپای وحید شاهی مریدی می‌تواند حتی در آفریقا هم کشیده شود! چرا که آفریقا هم همچون ایران بهشت معادن گوناگون است.

فروغی ادامه داد: امیدوارم در این مسیر اهالی رسانه و وزارت کار نیز دست به دست هم داده و جریان‌سازی ایجاد کنند. چون ما باید تلنگری ایجاد کنیم تا جریان کار و رفاه شکل بگیرد.

وحید شاهی مریدی، نویسنده کتاب «سخت‌تر از سنگ» درمورد این اثر بیان کرد: از وقتی دست چپ و راست خود را شناختم تا رسیدن به اکتشاف معادن را در این کتاب نوشتم. «سخت‌تر از سنگ» کتابی صادقانه است. من تمام اتفاقات را صادقانه نوشتم تا بتوانم انگیزه‌ای برای مخاطبان نوجوان ایجاد کنم.

شاهی مریدی درمورد سختی‌هایی که در زندگی‌اش و در این کتاب به رشته تحریر درآورده گفت: من آرزوی چیزهایی را داشتم که بسیار ساده و حیاتی بودند. یخچال، سرویس بهداشتی، تلویزیون و خیلی چیزهای دیگر که در یک زندگی عادی یافت می‌شوند و شاید خنده‌دار باشد، اما من آرزوی این چیزها را داشتم؛ بنابراین، دنبال موقعیتی بودم که از این وضعیت فرار کنم و برای رسیدن به آن زندگی عادی تلاش کردم.

او ادامه داد: در کار معدن باید اشتیاق سوزان داشته باشید. خیلی از مسئولین و مدیران وقتی به بیابان پا می‌گذاریم. پا به فرار می‌گذاشتند. گرما و نبود امکانات آن‌ها را اذیت می‌کرد. اما من این اشتیاق سوزان را داشتم و گرمای سرسخت بیابان را به جان می‌خریدم.

او درباره عنوان «مرد معدنی ایران» تصریح کرد: این عنوانی است که دوستان با توجه به سفرهای متعدد من به تمام معادن فلزی و غیرفلزی کشور بر روی من گذاشتم. من حدود بیش از چهارصد معدن در کشور کشف کرده‌ام و تمام سنگ‌ها و کانی‌های فلزی را در سطح کشور می‌شناسم. در دنباله این امر کتاب «طرح جامع معدن و معدن‌نگاری» را نوشتم؛ کتابی که می‌تواند برای دانشجویان منبع خوبی باشد تا به شناخت بهتری از معدن و سنگ‌های آن برسند.

وحید شاهی مریدی در پایان نوجوانان سرزمین ایران را مخاطب قرار داد و افزود: جوانان باید پتانسیل‌های خود را کشف و در راستای آن قدم بردارند. آستین‌هایشان را بالا زده و شروع کنند. من تمام تلاش خود را می‌کنم که به آن‌ها کمک کنم. اما توان من هم تا جایی است. سعی می‌کنم در ادامه به برخی از نوجوان‌ها کمک کنم که فضای کاری ما را یاد بگیرند و خودشان در سال‌های آینده تبدیل به الگویی شوند.

۲۴۵۲۴۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.