بیش از نیمی از اهرام مالی امسال در روسیه شامل کریپتو بوده است، بانک روسیه یافته است – اخبار بیت کوین

[ad_1] بانک مرکزی روسیه در گزارشی جدید اعلام کرد که اکثر اهرام مالی شناسایی شده در سال 2022 از ارزهای رمزنگاری شده به هر نحوی استفاده می کردند. در بحبوحه تحریم‌های غرب، کلاهبرداری‌های روسیه فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند و اغلب ادعا می‌کنند که مجوز دسترسی به دارایی‌های کریپتو را از مقامات خارجی دریافت می‌کنند.

کد خبر : 230148
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
بیش از نیمی از اهرام مالی امسال در روسیه شامل کریپتو بوده است، بانک روسیه یافته است – اخبار بیت کوین

[ad_1]

بانک مرکزی روسیه در گزارشی جدید اعلام کرد که اکثر اهرام مالی شناسایی شده در سال 2022 از ارزهای رمزنگاری شده به هر نحوی استفاده می کردند. در بحبوحه تحریم‌های غرب، کلاهبرداری‌های روسیه فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند و اغلب ادعا می‌کنند که مجوز دسترسی به دارایی‌های کریپتو را از مقامات خارجی دریافت می‌کنند.

اهرام روسیه از تحریم های غرب و محبوبیت کریپتو استفاده می کنند

گزارشی که به مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی در بازار مالی این کشور اختصاص دارد، نشان می‌دهد که بیش از 56 درصد از طرح‌های هرمی در فدراسیون روسیه در نیمه اول سال، یا 537 نهاد، در ارزهای دیجیتال مختلف سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند یا سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری را تبلیغ کرده‌اند. این مقاله توسط بانک مرکزی روسیه (CBR) منتشر شده است.

به نقل از RBC Crypto، رگولاتور خاطرنشان کرد که تحریم های اعمال شده توسط غرب به دلیل درگیری در اوکراین شرایط کار موسسات مالی قانونی در روسیه را به طرز چشمگیری تغییر داده است و کلاهبرداران از این وضعیت سود می برند.

روس ها به دنبال راه های جایگزین برای سرمایه گذاری بودند و پاسخ به این تقاضا در قالب هرم های مالی جدید بود. مقام پولی توضیح داد که این طرح‌ها عمدتاً در مقیاس کوچک با طول عمر کوتاه هستند.

بین ژانویه تا ژوئن 2022، بانک مرکزی توانست تعداد خیره‌کننده‌ای از این کلاهبرداری‌ها را شناسایی کند – بیش از 2200 شرکت، پروژه و کارآفرین فردی که فعالیت‌هایشان نشانه‌هایی از فعالیت‌های مالی غیرقانونی را نشان می‌داد. این گزارش خاطرنشان می کند که این رقم سه برابر بیشتر از رقم مربوط به مدت مشابه در سال 2021 است.

کریپتو تنها حوزه ای نیست که این نهادها به آن علاقه مند شده اند، زیرا 671 مورد از آنها بازار اوراق بهادار را هدف قرار داده اند. به گفته CBR، این شرکت‌ها اغلب وانمود می‌کنند که توسط یک نهاد نظارتی در حوزه قضایی دیگری مجاز هستند و پول را منحصراً از فیات یا ارز دیجیتال خارجی جمع‌آوری می‌کنند.

بانک روسیه برای محدود کردن فعالیت‌های آنها به سازمان‌های مجری قانون مربوطه، خدمات مالیاتی فدرال، سازمان نظارت بر مخابرات Roskomnadzor و ثبت‌کنندگان نام دامنه اطلاع داده است. CBR همچنین اقدامات منظمی را برای مسدود کردن وب‌سایت‌های مشکوک انجام می‌دهد و لیست سیاهی از نهادهایی را که احتمالاً به طور غیرقانونی در بخش مالی کشور فعالیت می‌کنند، نگهداری می‌کند.

بانک مرکزی روسیه قبلاً در ماه مه افزایش تعداد اهرام مالی جدید را ثبت کرده است که از موضوع کریپتو استفاده می کنند. یکی دیگر از دلایل رشد آنها عدم اطمینان مالی است که علاقه به طرح‌های پیرامون فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فضای دارایی دیجیتال را افزایش داد.

در همین حال، وزارت امور داخلی روسیه این هفته پیشنهاد کرد که مقامات مسکو باید برای کسانی که خدمات پولشویی را به کلاهبرداران رمزنگاری ارائه می دهند، مسئولیت کیفری در نظر بگیرند. در صورتی که قانونگذاران توصیه‌های وزارتخانه را بپذیرند، این به اصطلاح «قطع‌کننده‌ها»، گاهی اوقات افرادی بی‌خبر که به کلاهبرداران اجازه استفاده از حساب‌های بانکی و کیف پول‌های رمزنگاری‌شان را می‌دادند، می‌توانند تا هفت سال زندان برای دخالت خود در نظر بگیرند.

برچسب ها در این داستان

رمزارز، سرمایه گذاری های رمزنگاری، اهرام رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، دارایی های دیجیتال، اهرام مالی، کلاهبرداری، کلاهبرداران، طرح های سرمایه گذاری، طرح های هرمی، اهرام، روسیه، روسی، کلاهبرداران، کلاهبرداری

آیا فکر می کنید با وجود رکود بازار، تعداد اهرام رمزنگاری در روسیه به رشد خود ادامه خواهد داد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که در زمینه فناوری کار می‌کند و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.