بیشترین حجم بار درمانی در بیمارستان‌های دولتی بر دوش رزیدنت‌ها و اینترن‌ها است

[ad_1] هوشمند نیوز/خراسان رضوی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: بیشترین حجم بار درمانی ما در بیمارستان‌های دولتی و آموزشی بر دوش رزیدنت‌ها و اینترن‌ها است که توجه ویژه مسئولان کشور به ویژه وزارت بهداشت را می‌طلبد. دکتر رضا لاری‌پور امروز، ۲۳ آذرماه، در حاشیه چهلمین و چهل‌ویکمین نشست شورای

کد خبر : 443073
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
بیشترین حجم بار درمانی در بیمارستان‌های دولتی بر دوش رزیدنت‌ها و اینترن‌ها است

[ad_1]

هوشمند نیوز/خراسان رضوی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: بیشترین حجم بار درمانی ما در بیمارستان‌های دولتی و آموزشی بر دوش رزیدنت‌ها و اینترن‌ها است که توجه ویژه مسئولان کشور به ویژه وزارت بهداشت را می‌طلبد.

دکتر رضا لاری‌پور امروز، ۲۳ آذرماه، در حاشیه چهلمین و چهل‌ویکمین نشست شورای عالی نظام پزشکی کشور که در هتل پردیسان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه امنیت کادر درمان مخدوش شده و این زنگ خطر بزرگی است. این امنیت مخدوش شده و کاهش اعتباری که متاسفانه در جامعه برای شاغلان سلامت وجود دارد، یکی دیگر از علل بی‌انگیزگی کادر درمان است.

لاری‌پور گفت: راهکار تغییر نگاه سیاست‌گذاران و حکمرانان حوزه سلامت به این موضوع است. همان‌طور که به حوزه امنیت توجه ویژه‌ای می‌شود، یکی از نیازهای پایه‌ای ما نیاز سلامت است که باید به صورت متوازن برای آحاد مردم توزیع شود. هر حکومتی باید این نیاز پایه‌ای را برآورده کند، برآورده‌کننده نهایی این نیاز پایه‌ای نیروی شاغل در حوزه سلامت بوده که توجه به این نیروی شاغل از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی با اشاره به به رخداد مهمی که در هفته‌های گذشته جامعه پزشکی را مکدر کرده است، تصریح کرد: این اتفاق در یکی از بیمارستان‌های ما رخ داد که منجر به دستگیری یک پزشک و دو نفر از همکاران پرستار و شاغلین کادر درمان شد. در این رخداد عدم رعایت شأن جامعه پزشکی و مقررات شکلی قانونی توسط مراجع قضایی اتفاق افتاد.

وی افزود: براساس ماده ۴۱ قانون سازمان نظام پزشکی  و تبصره آن هر فردی از شاغلان حرف پزشکی که به مناسبت کار حرفه‌ای طبابت و پزشکی دچار قصوری شود و نیاز باشد که دادسرا و بازپرس آن فرد را جلب کند، باید ۴۸ ساعت قبل به سازمان نظام پزشکی و شعبه هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی اطلاع دهد که متاسفانه در فقره اخیر این اتفاق رخ نداد.

لاری‌پور بیان کرد: قاعده کار پزشک بر مبنای احسان است یعنی قصد هر فرد شاغل در حرف پزشکی نیکی، خیر و درمان بیمار است، به همین دلیل به هیچ عنوان قتل یا کار عمد تحقق پیدا نمی‌کند، بنابراین هیچ فردی از مراجع قضایی با این روش نمی‌تواند ورودی به محفل همکاران ما و مراکز درمانی داشته باشد. 

رئیس کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم توجه ویژه به جوان‌پزشکان ما است که در مناطق مختلف کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند، عنوان کرد: بیشترین حجم بار درمانی ما در بیمارستان‌های دولتی و آموزشی بر دوش رزیدنت‌ها و اینترن‌ها است که توجه ویژه مسئولان کشور به ویژه وزارت بهداشت را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم گفته‌های متعدد این روزها همکاران بسیاری به دلایل مختلفی که بخش کوچکی از آن شاید دلایل معیشتی باشد به مهاجرت روی می‌آورند که صرفا مهاجرت جغرافیایی از کشوری به کشور دیگر نیست، بلکه مهاجرت درون شغلی هم وجود دارد یعنی فرد از حرفه خود جدا می‌شود و به حرفه دیگری روی می‌آورد.

لاری‌پور ادامه داد: تا زمانی که تعرفه‌ها مطابق قانون و براساس منطق و قیمت تمام شده واقعی خدمات دیده نشود و مطب به مثابه یک بنگاه اقتصادی، درمانگاه، کلینیک و بیمارستان نتواند سودآوری داشته باشد، بدیهی است که این رسته دچار آسیب می‌شود و در نهایت متضرر اصلی مردم هستند که از ارائه خدمات باکیفیت درمانی محروم خواهند شد.

رئیس کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل مهاجرت توسط افراد مشکلات معیشتی، مالی و اقتصادی، دوم مسائل اجتماعی و سیاسی، سوم مسائل فرهنگی و چهارم مسائل و مشکلات خانوادگی است. قرار نیست هر فردی به خارج از کشور می‌رود مادام‌العمر آنجا بماند، برخی برای تحصیلات و برخی برای آموزش‌های مختلف می‌روند و برمی‌گردند. مهاجرت فی‌نفسه کار بدی نیست، در کنار آن مهاجرت کار بسیار سختی است و اینگونه نیست که هر فردی به راحتی از کشور خارج شود. هرگونه مهاجرتی با سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری روبه‌رو است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.