بیت کوین و هیچ چیز دیگر: چرا دیوید مارکوس، مدیر سابق پی پال، متا در حال ساخت شبکه لایتنینگ است

[ad_1] برای تقریباً 25 سال، تقریباً تا زمانی که پرداخت های آنلاین امکان پذیر بوده است، دیوید مارکوس در تلاش بوده تا دریابد که چگونه آنها را کامل کند. در اواسط دهه 90 او یک شرکت مخابراتی را تأسیس کرد که دسترسی به اینترنت را همراه با خدمات تلفن ارائه می کرد. در سال 2000،

کد خبر : 361168
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
بیت کوین و هیچ چیز دیگر: چرا دیوید مارکوس، مدیر سابق پی پال، متا در حال ساخت شبکه لایتنینگ است

[ad_1]


برای تقریباً 25 سال، تقریباً تا زمانی که پرداخت های آنلاین امکان پذیر بوده است، دیوید مارکوس در تلاش بوده تا دریابد که چگونه آنها را کامل کند.

در اواسط دهه 90 او یک شرکت مخابراتی را تأسیس کرد که دسترسی به اینترنت را همراه با خدمات تلفن ارائه می کرد. در سال 2000، او Echovox را راه‌اندازی کرد که در سال 2008 آن را به Zong تبدیل کرد – یک پلتفرم تلفن همراه که به کاربران اجازه می‌داد هزینه‌ها را مستقیماً از طریق قبض تلفن همراه خود به صورت آنلاین پرداخت کنند. هنگامی که این سرمایه گذاری در سال 2011 توسط PayPal خریداری شد، مارکوس به غول پرداخت های دیجیتال پیوست و سال بعد رئیس آن شد.

او در مصاحبه ای با مجله بیت کوین به یاد می آورد که او کاغذ سفید بیت کوین را مدت کوتاهی پس از انتشار خوانده بود، اما در ابتدا «به سوراخ خرگوش نیفتاد». سپس، در سال 2012، آرژانتین به PayPal دستور داد تا تمام تراکنش‌هایی را که باعث ارسال پول به خارج از کشور می‌شد، متوقف کند، زیرا با تورم ارزی و تلاش‌های ریاضتی مالی دست و پنجه نرم می‌کرد، و ارزش واقعی این سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا شروع به طنین‌اندازی کرد. به او.

مارکوس توضیح داد: «ما مجبور بودیم (تطابق کنیم)، ما یک نهاد تحت نظارت بودیم. روزی که این اتفاق افتاد، قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی افزایش یافت و من اینطور گفتم: “اوه.” مثلاً، این چیزی است که در آن مصرف کنندگان در مکانی مانند آرژانتین در واقع به سمت بیت کوین می روند تا راهی برای انتقال پولی که به دست آورده اند – این پول آنهاست – به طریقی که آنها مناسب می دانند. بنابراین، احساس می‌کردم که از نظر اینکه بیت‌کوین دریچه‌ای برای فرار از برخی رفتارها است که با دیدگاه‌های من درباره حاکمیت خودم، پول همخوانی نداشتند، لحظه‌ای چشم‌گشا برای من بود، بنابراین این یک نقطه عطف برای من بود. در سال 2013، جایی که واقعاً اعتقاد من را محکم کرد.”

مدت کوتاهی پس از آن، در ماه مه 2013، او در کنفرانس بیت کوین 2013 در سن خوزه شرکت کرد و علیرغم جامعه نسبتاً کوچک آن، از پیشرفتی که بیت کوین در زمینه تسهیل پرداخت های دیجیتال انجام داده بود، شیفته آن شد.

او گفت: «این واقعاً تعداد انگشت شماری بود، مثل دو مشت آدم اساساً، خیلی زود بود.» “من مجذوب این ایده کلی شدم که شما ارزش را به روشی کاملاً مستقل و بدون هیچ واسطه ای منتقل می کنید. و در همان بازه زمانی، به یاد دارم که بیت کوین می فرستادم و دریافت می کردم، و داشتم کیف پول هایی را برای دوستان تنظیم می کردم تا به آنها نشان دهم چه چیزی ممکن است: “ببینید، این من هستم که برای شما پول می فرستم و هیچ کس در این بین نیست، درست است؟” و من واقعاً مجذوب آن شدم.»

به بهترین توانایی های ما

اما مارکوس هنوز آماده نبود که از امکان پرداخت های نهادینه شده و در عین حال باز برای اینترنت چشم پوشی کند. در ژوئن 2014، او به متا (در آن زمان فیس بوک) به عنوان معاون آن در محصولات پیام رسانی پیوست و برنامه موبایل فیس بوک مسنجر را توسعه داد. مارکوس در سال 2015 Messenger P2P Payments را منتشر کرد که به کاربران امکان می داد از طریق این برنامه از حساب های جاری همگام سازی شده خود برای یکدیگر پول ارسال کنند.

در اواسط سال 2019، مارکوس رهبری پروژه ارزهای دیجیتال فیسبوک، لیبرا را آغاز کرده بود که بعداً قبل از اینکه به کلی رها شود، نام آن را به Diem تغییر داد. لیبرا تقریباً بلافاصله توسط بیت کوینی ها رد شد زیرا در مقایسه با سایر پروژه های ارز دیجیتال متمرکز هیچ چیز ارزشمندی ارائه نمی دهد. و مارکوس خود را در حال دفاع از پروژه در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و همچنین کمیته بانکی سنای ایالات متحده یافت و مجبور شد به سوالاتی پاسخ دهد که اغلب بیشتر بر تاریخچه متا در تجاوز به حریم خصوصی کاربران متمرکز بود.

اما قبل از اینکه لیبرا بر روی مدل گره مجاز و الیگارشی مشخص شده در کاغذ سفید خود بنشیند، مارکوس در واقع به فکر استفاده از شبکه لایتنینگ برای پروژه خود بود.

من به یاد دارم که در اوایل سال 2018 با الیزابت استارک (مدیر عامل شرکت توسعه لایتنینگ لایتنینگ لبز) ملاقات کردم و سعی کردم بفهمم که آیا لایتنینگ واقعاً راهی برای رفتن است یا خیر، زیرا اگر راهی برای استفاده واقعی از بیت کوین وجود داشت، واقعاً می خواستم این کار را انجام دهم. مارکوس گفت. در آن زمان، ما فکر کردیم، خوب، شاید بتوانیم از لایتنینگ استفاده کنیم و سپس یک کیف پول در سطح جهانی بسازیم که بتوانیم آن را در تمام محصولات متا، واتس‌اپ و مسنجر و سایرین جاسازی کنیم و سپس به مردم امکان انتقال ارزش را بدهیم.

در نهایت، او به این نتیجه رسید که این پروتکل به دلیل برخی از نارسایی‌ها، از جمله گره‌های محدود و نقدینگی، برای تحقق چشم‌انداز متا به اندازه کافی قوی نیست.

مارکوس خاطرنشان کرد: «حتی امروز، رسیدن به میلیاردها مصرف‌کننده در شبکه لایتنینگ چالش‌برانگیز و چالش‌برانگیز خواهد بود». حتی لایه 1 نیز به اندازه کافی HTLC (قراردادهای قفل شده در زمان هش) برای انجام این کار نخواهد داشت. بنابراین، ما باید راه حل هایی را پیدا کنیم که به آنجا می رسیم. اما دیدگاه ما این بود که مقیاس نمی‌پذیرد… و به این ترتیب، به این نتیجه رسیدیم که باید این فناوری اختصاصی را بسازیم و سپس هر کاری که می‌توانیم برای تمرکززدایی به بهترین شکل ممکن انجام خواهیم داد.

در پایان، توانایی مارکوس برای غیرمتمرکز کردن یک پروژه پرداخت تحت متا کافی نبود و او از آن زمان به این درک رسیده است که تلاش برای انجام این کار در هر شبکه دیگری به غیر از بیت کوین، تمرینی بیهوده است.

او می‌گوید: «ما در این مرحله این اعتقاد را ایجاد کرده‌ایم که تنها زنجیره بلوکی و تنها دارایی‌های زیربنایی که می‌تواند از پروتکل واقعاً باز برای پرداخت‌ها در اینترنت پشتیبانی کند بیت‌کوین است و هیچ چیز دیگری.

در سال 2021، مارکوس متا را ترک کرد و سال بعد Lightspark را راه اندازی کرد تا این عقیده را دنبال کند.

دلیل بهتر بودن بیت کوین و لایتنینگ

Lightspark نرم‌افزار و ابزارهای توسعه‌ای می‌سازد که دسترسی به شبکه لایتنینگ را آسان‌تر می‌کنند، مانند کیت توسعه نرم‌افزار آن برای کمک به کسب‌وکارها برای ارائه کیف پول لایتنینگ به مشتریان خود و Lightspark Predict، که بهترین گره‌های لایتنینگ را شناسایی می‌کند و می‌تواند تراکنش‌ها را به آنها هدایت کند.

به جای ایجاد یک پلتفرم متمرکز برای فعال کردن پرداخت های دیجیتال، Lightspark بر ساخت ابزارهایی برای کمک به مشتریان برای دسترسی به این پلتفرم موجود و غیرمتمرکز متمرکز شده است. و در حالی که پذیرش شبکه لایتنینگ هنوز از رقابت با پایگاه کاربران چیزی مانند پی پال فاصله دارد، مارکوس به پتانسیل آن برای گسترش در صورت موفقیت شرکت‌هایی مانند او خوش بین است.

او گفت: “رعد و برق هنوز مشکلاتی دارد، اما من بسیار مطمئن هستم که ما در موقعیتی هستیم که بتوانیم به این مسائل رسیدگی کنیم.” «می‌بینید که برای شرکت‌ها برای ادغام با لایتنینگ با استفاده از خدمات Lightspark، حتی نیازی نیست نگران کانال‌ها باشید. لازم نیست نگران نقدینگی باشید. لازم نیست نگران تعادل مجدد کانال و توزیع نقدینگی باشید. نیازی نیست نگران مسیرهایی باشید که قرار است از چه مسیرهایی استفاده کنید و حداقل هزینه یا حداکثر هزینه را تعیین کنید. تمام این پیچیدگی به طور کامل از معادله یک شرکت که تصمیم می‌گیرد لایتنینگ را برای مصرف‌کنندگان خود پیاده‌سازی کند یا نه، حذف می‌شود.

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا انتزاع کردن کاربران به دور از مدیریت نقدینگی، موجودی کانال و مسیریابی می تواند به یک معنا مشکلات را با واسطه های مالی متمرکز و قابل اعتماد دوباره ایجاد کند، مارکوس با یک قیاس پاسخ داد.

در روزهای اولیه وب، اگر یک وب‌سایت می‌خواستید و می‌خواستید در اینترنت باشید، باید سرور خود را بسازید، یک رک پیدا کنید، آن را در یک رک قرار دهید، یک روتر بخرید، روتر خود را پیکربندی کنید. یک خط E1 یا T1 بگیرید، آن روتر را به خط E1 یا T1 خود وصل کنید و سپس تمام آن را همیشه حفظ کنید، و مثل این بود که، خوب، هیچ‌کس این کار را نمی‌کند. اما دلیل بهتر بودن لایتنینگ و بیت‌کوین این است که شرکت‌هایی مانند Lightspark وجود دارند که کار را برای پذیرش انبوه بازار آسان‌تر می‌کنند، اما اگر در یک کشور تصادفی در هر نقطه‌ای هستید و فقط اتصال اینترنت دارید، می‌توانید یک گره را روی خود اجرا کنید. خودتان تماس بگیرید و در این شبکه شرکت کنید. و من فکر می کنم این چیزی است که آن را شگفت انگیز می کند.»

و او فراتر رفت و تاکید کرد که قصد او اکنون این است که نوع خاصی از پذیرش لایتنینگ را فعال کند، به جای ارائه راه حلی که نیاز به شرکت کنندگان مستقل را به حداقل برساند.

او ادامه داد: “ما انتظار نداریم همه از نرم افزار ما استفاده کنند.” «این واقعاً چیز بدی خواهد بود، درست است؟ ما فکر می‌کنیم که هر کسی باید کار خود را اداره کند و ما به بخش خاصی از بازار که تمایل دارند مشتریان بزرگ‌تر و از نوع سازمانی هستند، پاسخ دهیم.»

از بین تمام مدیرانی که به طور فعال روی پروژه‌های بیت‌کوین کار می‌کنند، مارکوس احتمالاً دارای بیشترین تجربه است که به او اطلاع می‌دهد که بیت‌کوین به چه چیزهایی برای موفقیت نیاز دارد و همچنین از چه چیزهایی باید اجتناب کند تا شکست نخورد. و با اعلام اینکه ساختن بر لایتنینگ اوج کار زندگی اوست، مصمم به موفقیت است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.