بیت کوین در واقع یک ذخیره انرژی است و همه چیز را تغییر می دهد

[ad_1] این یک سرمقاله نظری توسط شین نیگل، سردبیر “The Tokenist” است. بارها و بارها می بینیم که رسانه های اصلی از بهره برداری درک شده بیت کوین سود می برند: مصرف انرژی. برای شبکه بیت کوین، این مسیر بسیار آشنا شده است. فقط به آنچه در می 2021 رخ داد، زمانی که ایلان ماسک

کد خبر : 363616
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
بیت کوین در واقع یک ذخیره انرژی است و همه چیز را تغییر می دهد

[ad_1]

این یک سرمقاله نظری توسط شین نیگل، سردبیر “The Tokenist” است.

بارها و بارها می بینیم که رسانه های اصلی از بهره برداری درک شده بیت کوین سود می برند: مصرف انرژی. برای شبکه بیت کوین، این مسیر بسیار آشنا شده است.

فقط به آنچه در می 2021 رخ داد، زمانی که ایلان ماسک عملاً قیمت بیت کوین را به عنوان تسلا «شکست» دید، اتفاق افتاد. اعلام کرد با استناد به نگرانی های زیست محیطی، دیگر BTC را به عنوان پرداخت نمی پذیرد. قیمت هر بیت کوین تنها در دو ساعت پس از اعلام نزدیک به 8000 دلار کاهش یافت. موارد مشابه بی شماری نیز وجود دارد.

اما نکته اصلی این است: بسیار واضح است که درک اصول بیت کوین بسیار فراتر از امنیت شبکه، سالم بودن کد و عرضه محدود دارایی است. مصرف انرژی بیت کوین نیز نقش دارد. نقش آنقدر بزرگ است که نه تنها بر قیمت بیت کوین، بلکه بر چارچوب نظارتی آن نیز تأثیر قابل توجهی دارد. خوب یا بد، این واقعاً قابل بحث نیست.

اما اگر مصرف انرژی بیت کوین بود چه؟ در حقیقت یک چیز خوب؟ اگر بیت کوین به عنوان یک «ذخیره انرژی» عمل می کرد که جایگزینی برتر برای هر سیستم پولی که تا به حال دیده ایم، عمل می کرد چه؟

خوشبختانه، مفهوم ارز مبتنی بر انرژی آنقدرها که مردم فکر می کنند رادیکال یا بدیع نیست – بیش از یک قرن است که وجود داشته است. اما شرایط لازم (یعنی فناوری) هنوز وجود نداشت تا چنین توسعه تغییر دهنده بازی را برای تمدن تسهیل کند.

با این حال، این فناوری اکنون وجود دارد و بیت کوین نامیده می شود. بگذار توضیح بدهم.

پول و “انرژی زندگی”

تکامل تمدن بشری عمدتاً بر حل یک سوال کلیدی متمرکز است: چگونه ارزش واقعی کالاها و خدمات را ارزیابی کنیم؟

به طور دقیق تر، چگونه چنین ارزشی را به یکنواخت ترین و بی دردسرترین شکل ممکن ارزیابی کنیم؟

دوران سیستم های مبادله ای باستانی را در نظر بگیرید، زمانی که هنوز یک سیستم واحد پول فیات تصور نمی شد. مبادله محصولات یا دام برای خدمات امری عادی بود. با این حال، این سیستم مملو از ناکارآمدی ها بود، زیرا به شدت متکی به همزمانی خواسته ها بود. ماهیگیری را در نظر بگیرید که به دنبال تجارت ماهی خود است – اما فقط برای نمکی که برای حفظ صید آینده خود از فاسد شدن نیاز داشت. هر فردی که به دنبال خرید و فروش ماهی است، اکنون باید دقیقاً همان چیزی را که ماهیگیر می‌خواست داشته باشد: نمک.

در چنین سناریویی، به راحتی می توان دید که چگونه اصل عرضه و تقاضا منحرف می شود.

تعیین یک مبادله عادلانه برای اقلام منحصر به فرد و غیرقابل تعویض، چالشی متمایز ایجاد می کند. چگونه اطمینان حاصل کنیم که هر دو طرف برای انرژی که سرمایه گذاری کرده اند – “انرژی زندگی” آنها – در تولید محصول یا خدماتی که می فروشند، پاداش دریافت می کنند؟

مفهوم “انرژی زندگی” به زمان، تلاش و انرژی خلاقانه ای اشاره دارد که افراد در کار خود می ریزند. هر انسانی دارای یک بازه زمانی محدود است که آن را به خروجی ملموس و مولد تبدیل می کند – الف قابل اندازه گیری شکل انرژی

اما در این سیستم مبادله، انرژی زندگی به درستی محاسبه نمی شود در عوض، عوامل خارجی به شدت بر ارزش یک محصول یا خدمات تأثیر می‌گذارند – اغلب به ضرر انرژی حیاتی که به تولید آن اختصاص می‌یابد.

در حالت ایده‌آل، ما به سیستمی نیاز داریم که امکان انباشت و ذخیره این مصرف انرژی – که می‌توانیم از آن به عنوان “انرژی اضافی” یاد کنیم – و ارزش مرتبط با آن را فراهم کند.

مزایای اینجا بسیار فراتر از فردی است که چنین انرژی مصرف کرده است. رگ حیاتی استعاری هر اقتصادی این مفهوم «انرژی مازاد» است. اگر این جریان مانع شود یا لخته شود، منجر به اقتصاد کمتر پر جنب و جوش و راکد می شود. اگر به درستی ذخیره و روان باشد، می‌تواند منجر به نوآوری و پیشرفت‌هایی شود که به نفع جامعه است.

اگر مکانیسم های دقیقی ایجاد نکنیم، جذب و ذخیره انرژی یا ارزش اضافی غیرممکن می شود.

از این رو، اندازه‌گیری این بازده انرژی به ساده‌ترین شکل ممکن، برای اطمینان از جبران منصفانه – و توانایی سرمایه‌گذاری – انرژی مصرف‌شده، حیاتی می‌شود. از این نظر، یک نقطه عطف مهم در سفر تمدن، تکامل از مبادله به پول کالایی بود که در نهایت منجر به استفاده از سکه های فلزی قابل حمل، قابل تعویض و استاندارد شد.

کاهش ارزش تاریخی انرژی زندگی

امپراتوری روم با به حداقل رساندن اصطکاک پول، خود را بر اساس کارایی اقتصادی بنا کرد. خون آن واحد پول دناری بود که از ذخایر محدود فلزات گرانبها ساخته شده بود. ماهیت محدود دناریوس به آن اجازه داد تا به عنوان ذخیره ارزش عمل کند.

همزمان، قابل حمل بودن دناریوس به عنوان یک ذخیره ارزش به آن اجازه داد تا در گوشه و کنار امپراتوری گسترش یابد و به راحتی توسط بازرگانان مختلف حمل و نقل و مبادله شود. در نتیجه، سیستم گردش خون اقتصادی مملو از انرژی شد. با به حداقل رساندن اصطکاک در مبادله کالاها و خدمات، بازارهای کار تخصصی جدیدی شکل گرفتند که باعث افزایش بهره وری و نوآوری شد.

از نظر پولی، همه چیز خوب بود. تمدن روم به ارز کالایی دست یافت که توسعه اقتصادی را تسهیل کرد. چنین ارز استاندارد، قابل حمل و محدودی که بود، انرژی رومی را ذخیره و به طور کارآمدی در بهره وری و رشد اقتصادی جذب کرد.

تا اینکه نشد، با حکم.

از آنجایی که هر امپراتور روم می خواست انرژی بیشتری از مقدار مجاز پول خرج کند، شروع به فرسایش ذخیره ارزش دیناری کردند.

دناریوس قابل حمل و جابجایی باقی ماند، با این حال در توانایی خود برای نشان دادن دقیق خروجی انرژی زندگی مردم دچار تزلزل شد. محتوای نقره هر دیناری کمتر و کوچکتر می شد و توانایی پول را برای حفظ ارزش و در نهایت قدرت خرید از بین می برد.

در نهایت، دناری تبدیل به جامد شد، بدون نقره. منبع تصویر.

امروز ما این را به عنوان تورم درک می کنیم. با هر چرخه کاهش ارزش پول، مردم اعتماد به نفس خود را از دست دادند که تولید انرژی زندگی آنها به درستی اندازه گیری شده است، کاملا مشابه آنچه امروز اتفاق می افتد:

منبع

ایالات متحده در موقعیت تاریخی عجیبی قرار دارد که در آن می تواند تورم داخلی را به لطف وضعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی (GRC) صادر کند. بنابراین، دستمزدها می تواند با سرعت تورم رشد کند. اما، از آنجایی که سقف بدهی ها به پله های بدهی تبدیل شده اند، هیچ کس با اطمینان نمی داند که تا چه زمانی این امر پایدار خواهد بود.

و قطعاً در بسیاری از کشورهای دیگر با نرخ تورم دو و حتی سه رقمی پایدار نیست.

پول: چه چیزی باید اصلاح شود؟

بنابراین، چه الگوهایی را می توانیم از تاریخ پولی خود مشاهده کنیم؟

اول، برای اندازه‌گیری مناسب خروجی‌های انرژی زندگی، گیج باید قابل تعویض و استاندارد باشد، که محاسبه امکان‌پذیر ارزش کالاها و خدمات غیرقابل تعویض را تسهیل می‌کند. دوم، سنج به طور همزمان نیاز دارد ارزش ذخیره و بودن قابل حمل.

این عناصر پایه ابزاری را در اختیار افراد قرار می دهند تا زمان و انرژی محدود خود – انرژی زندگی – را به طور دقیق به یک خروجی انرژی مولد و جبران شده تبدیل کنند.

وقتی به همه ارزهای فیات مدرن نگاه می کنیم، ذخیره ارزش آنها بر پایه های متزلزلی استوار است. مشکل اینجاست که بانک‌های مرکزی جایگزین امپراتورها شده‌اند – اما احکام آنها کمتر مخرب نیست.

در یک سطح اساسی، تبادل وجوه بین کارفرمایان و کارمندان، تبادل انرژی است. اما نه کارفرمایان و نه کارمندان جریان (cy) این انرژی جبرانی را کنترل نمی کنند. جریان آن انرژی از طریق تامین می شود واحد پول – و کاملاً توسط بانک های مرکزی کنترل می شود.

بنابراین، این بانک‌های مرکزی هستند که به طور منحصربه‌فردی دارای اختیار تغییر این جریان انرژی در طول زمان هستند، که بازتاب رویه امپراتوران روم باستان است.

بزرگترین تأثیر بر ذخیره ارزش یک ارز، برنامه عرضه و انتشار آن است. بانک های مرکزی و امپراتوران روم به طور یکسان تمایل به تغییر اساسی عرضه موجود داشته اند که تأثیر منفی بر این ویژگی دارد.

به نوبه خود، این بر توانایی افراد برای سرمایه گذاری از انرژی مصرف شده تأثیر منفی می گذارد.

ارز انرژی به عنوان فناوری نقطه عطف جدید

از معاوضه و کالاها گرفته تا سکه‌های فلزی و ارز کاغذی فیات، آزمایش‌های پولی تاریخ نتایج قابل‌توجهی به دست آورده است.

در کنار قابل حمل بودن، حفظ یکپارچگی ذخیره ارزش ارز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دستیابی به این امر، نباید به احکام خودسرانه تکیه کرد.

و این دقیقاً انقلابی است که ساتوشی ناکاموتو با کاغذ سفید بیت کوین خود به ارمغان آورد. اعتماد باید از نهادهای متمرکزی که کنترل کاملی بر سیستم‌های پولی دارند حذف شود – و توانایی افراد برای سرمایه‌گذاری بر انرژی مصرف‌شده خود از طریق نیروی کار: همانطور که ناکاموتو می‌گوید: «یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات رمزنگاری به جای اعتماد».

سپس این سوال به این سو تغییر می کند: چگونه انجام دهیم امن است آن جزء جدید اعتماد؟

روشنفکران گذشته برای حمایت از پول با واحدهای انرژی استدلال کرده اند. یعنی در سخنرانی‌های جان مینارد کینز در سال‌های 1912 تا 1913، که چارچوب فکری ابزاری برای اندازه‌گیری پول «بر حسب واحدهای انرژی الکتریکی» را فراهم کرد.

تصویر از توییتر.

خیلی زودتر از زمان‌ها، هنری فورد، صنعت‌گر آمریکایی، در واقع یک ارز انرژی را بلافاصله پس از آن، در سال 1921 پیشنهاد کرد. «واحدهای قدرت» فورد، که از بزرگترین نیروگاه جهان تولید می‌شد، قرار بود مشکل «گروه بانکی بین‌المللی را حل کند. ما آنقدر عادت کرده ایم که فکر می کنیم هیچ استاندارد مطلوب دیگری وجود ندارد.»

تصویر از طرف کتابخانه کنگره.

بیت کوین: یک سیستم انتقال انرژی با امنیت

در مورد بیت کوین، این مؤلفه جدید اعتماد از طریق ایمن می شود انرژی.

بیت کوین نه تنها قابل حمل است، بلکه به صورت دیجیتالی قابل حمل است و مکمل دوران دیجیتال ما است. این فقط کمیاب نیست، بلکه کمیاب بودن آن به روشی انرژی زا تعریف شده است. این به رویای فورد برای ارزی با پشتوانه انرژی، اما با یک تفاوت اساسی، مرتبط است. ارز انرژی مورد نظر فورد، که به بزرگترین نیروگاه جهان متصل است، در معرض آسیب پذیری های مرتبط با تمرکز قرار می گرفت. در مقابل، بیت کوین انرژی را از هر منبعی که در دسترس است استفاده می کند.

ماهیت غیرمتمرکز قدرت محاسباتی یک سیستم انعطاف پذیر و قوی ایجاد می کند. از طریق خود این انرژی است که شبکه بیت کوین این مؤلفه جدید اعتماد – اثبات رمزنگاری را ایمن می کند.

از این نظر، تصادفی نیست که مایکل سیلر چشم انداز بیت کوین را به عنوان راه حلی برای مشکل نحوه ذخیره انرژی در طول زمان و در فضا ترسیم می کند.

با بازگشت به یکی از اولین نکات ذکر شده، جایی که درک بیت کوین فراتر از اصول خود است، دو سوال باقی می ماند: بیت کوین چقدر باید در برابر عوامل خارجی دوام داشته باشد؟ آیا تهدیدات مشروعی وجود دارد؟

فقط به فناوری جدیدی نگاه کنید که با سرعت سرسام آوری در حال توسعه است. پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعی (AI) به شدت بر دنیای مالی تأثیر بگذارد – از سرمایه‌گذاری بلندمدت و مدیریت پورتفولیو گرفته تا معاملات گزینه‌های کوتاه‌مدت. با این حال، با توسعه و ادغام انبوه هوش مصنوعی، واقعیت و توهم در هم تنیده خواهند شد. جدا کردن این دو به یک کار دشوار تبدیل خواهد شد.

چنین نوآوری های قابل توجهی چگونه بر بیت کوین تأثیر می گذارد؟

بیت کوین آماده است تا چنین انقلاب های تکنولوژیکی را تحمل کند. ماهیت تغییرناپذیر بلاک چین امکان تأیید درجه ای را فراهم می کند که توسعه هوش مصنوعی نیاز بیشتری به آن ایجاد می کند. با این حال، مهمتر از آن، طرفداران بیت کوین می بینند که چگونه بیت کوین چیزی شبیه به یک حرفه را نشان می دهد، نه یک دارایی صرفا برای حدس و گمان و سود. این نوع پشتیبانی «بزرگتر از زندگی» فقط به بیت کوین کمک می کند تا نوآوری های تغییر دهنده زندگی، تغییرات رژیم سیاسی یا هر «تهدید وجودی» دیگری که ممکن است در آینده ایجاد شود را تحمل کند.

با این حال، همانطور که من سعی کردم در اینجا بیان کنم، همچنان در مورد مصرف انرژی بیت کوین یک چارچوب مناسب وجود ندارد.

بر اساس یک نظرسنجی اخیر، برای مثال، 76 درصد از سرمایه‌گذاران می‌خواهند بیت‌کوین دوست‌دار محیط‌زیست‌تر باشد – که وقتی صحبت از رابطه بین مصرف انرژی بیت‌کوین (یا به عبارت دیگر، ابزارهای آن برای تامین امنیت شبکه می‌شود، اهمیتی ندارد. ) و توانایی ما برای سرمایه گذاری موثر بر انرژی زندگی که اختصاص می دهیم.

شبکه بیت کوین با توانایی متمایز خود در ذخیره و انتقال انرژی، این معضل را برطرف می کند.

نه تنها شبکه با انرژی ایمن می شود، بلکه این پتانسیل را دارد که به طور مؤثر افراد را قادر می سازد تا از انرژی زندگی خود به درستی سرمایه گذاری کنند. این بدان معناست که بیت کوین قبلاً وارد قلمرو بی‌سابقه یک ارز انرژی شده است – نه فقط به نفع فرد، بلکه برای جامعه در کل.

تاریخ اینجاست و سفر تازه آغاز شده است.

این یک پست مهمان توسط شین نیگل است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.