بیانیه گروه هماهنگی و واکنش بین المللی برای قربانیان پرواز PS752 به مناسبت دو سال از سقوط غم انگیز پرواز PS752

[ad_1] گروه بین المللی هماهنگی و واکنش به قربانیان پرواز PS752 امروز بیانیه مشترک زیر را صادر کرد: تقریباً دو سال پیش، در اوایل صبح روز 8 ژانویه 2020، ارتش ایران دو موشک زمین به هوا شلیک کرد و پرواز 752 خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین را در نزدیکی تهران منهدم کرد. ما، وزرای کانادا، سوئد،

کد خبر : 152164
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
بیانیه گروه هماهنگی و واکنش بین المللی برای قربانیان پرواز PS752 به مناسبت دو سال از سقوط غم انگیز پرواز PS752

[ad_1]

گروه بین المللی هماهنگی و واکنش به قربانیان پرواز PS752 امروز بیانیه مشترک زیر را صادر کرد:

تقریباً دو سال پیش، در اوایل صبح روز 8 ژانویه 2020، ارتش ایران دو موشک زمین به هوا شلیک کرد و پرواز 752 خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین را در نزدیکی تهران منهدم کرد.

ما، وزرای کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا، یاد 176 مسافر و خدمه بی گناهی را که در آن روز جان خود را از دست دادند، گرامی می داریم. ما هرگز این تلفات بی‌معنا را فراموش نخواهیم کرد و در همبستگی با خانواده‌های قربانیان خواهیم ایستاد. آنها سزاوار شفافیت، عدالت و پاسخگویی در قبال این تراژدی مذموم هستند.

ما به عنوان گروهی از کشورهایی که به‌ویژه تحت تأثیر نقض قوانین بین‌المللی ایران قرار گرفته‌اند، تلاش‌های خود را برای اطمینان از تامین منافع قربانیان و خانواده‌های آنها و احترام به حاکمیت قانون متحد کرده‌ایم. با این هدف مشترک، ما پیوسته از ایران خواسته‌ایم تا برای انجام تعهدات حقوقی بین‌المللی خود برای جبران کامل سرنگونی پرواز PS752 در مذاکرات حسن نیت شرکت کند.

اخیراً، گروه هماهنگی از ایران خواسته است که تا 5 ژانویه 2022 به مذاکره با این گروه متعهد شود. متأسفانه، در 27 دسامبر 2021، ما پاسخی صریح از ایران دریافت کردیم مبنی بر اینکه نیازی به مذاکره با این گروه نمی بیند. گروه پس از موافقت اولیه برای تعامل با گروه در طول اولین دور مذاکرات ما که در 30 ژوئیه 2020 برگزار شد، ایران اکنون به طور قاطعانه هرگونه مذاکره بیشتر با گروه مربوط به تقاضای جمعی ما برای غرامت را رد می کند. از آنجایی که غرامت به کشورهای آسیب دیده بدهکار است، این موضوع باید به طور جمعی مورد بحث قرار گیرد تا با همه قربانیان به طور منصفانه و برابر رفتار شود.

واضح است که ایران همچنان از مسئولیت های حقوقی بین المللی خود، از جمله با امتناع از مذاکره بیشتر با گروه هماهنگی و جبران کامل اقدامات خود، اجتناب می کند. ما این توهین به خاطرات 176 قربانی بی گناه را نمی پذیریم.

علی‌رغم تلاش‌های ما در دو سال گذشته و تلاش‌های متعدد برای حل این موضوع از طریق مذاکره، گروه هماهنگی به این نتیجه رسیده است که تلاش‌های بیشتر برای مذاکره با ایران در مورد غرامت برای انهدام پرواز PS752 در این زمان بی‌فایده است. گروه هماهنگی اکنون بر اقدامات بعدی برای حل این موضوع مطابق با قوانین بین المللی تمرکز خواهد کرد.

ما در تعهد خود برای پاسخگویی ایران در قبال اقدامات و کوتاهی‌های مقامات ملکی و نظامی خود که منجر به سرنگونی غیرقانونی پرواز PS752 شد، با اطمینان از اینکه ایران غرامت کامل برای نقض قوانین بین‌المللی را جبران می‌کند، متحد باقی می‌مانیم.»

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.