بیانیه وزیر نوآوری، علم و صنعت و وزیر بهداشت درباره اقدامات اضافی در واکنش به تهاجم غیرقابل توجیه ولادیمیر پوتین به اوکراین

[ad_1] 11 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو امروز، محترم فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علم و صنعت و محترم ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت بیانیه زیر را بیان کردند: کانادا تهاجم غیرقابل توجیه ولادیمیر پوتین به اوکراین را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کند. دولت ما همچنان متعهد به حمایت از مردم اوکراین و

کد خبر : 177762
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۸
بیانیه وزیر نوآوری، علم و صنعت و وزیر بهداشت درباره اقدامات اضافی در واکنش به تهاجم غیرقابل توجیه ولادیمیر پوتین به اوکراین

[ad_1]

11 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو

امروز، محترم فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علم و صنعت و محترم ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت بیانیه زیر را بیان کردند:

کانادا تهاجم غیرقابل توجیه ولادیمیر پوتین به اوکراین را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کند. دولت ما همچنان متعهد به حمایت از مردم اوکراین و همکاری با متحدان ناتو و شرکای بین‌المللی خود برای پاسخی جامع و هماهنگ است.

ما به عنوان وزرای مسئول علم و آژانس های اعطای تحقیقات کانادا، مایلیم همبستگی عمیق خود را با مردم اوکراین، از جمله آنهایی که در جامعه علمی هستند، که توسط حمله هولناک به کشورشان تهدید می شوند، ابراز کنیم.

در این روحیه همبستگی است که ما از سازمان های تأمین مالی تحقیقاتی تحت مسئولیت خود – به ویژه از سه آژانس اعطای تحقیقات کانادا: مؤسسه تحقیقات بهداشتی کانادا، شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا، و علوم اجتماعی و علوم انسانی درخواست کرده ایم. شورای تحقیقات کانادا – از انعقاد قرارداد با مؤسسات تحقیقاتی روسیه خودداری کند.

با درک نقش تاریخی که دانشمندان، دانشگاهیان و محققان در دفاع از آزادی در برابر استبداد ایفا کرده اند، ما خواستار ممنوعیت گسترده همکاری با تک تک محققان روسی نیستیم. با این حال، ما از آژانس‌های اعطای تحقیقات درخواست کرده‌ایم تا اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از تأمین مالی برای همکاری‌های تحقیقاتی که می‌تواند به منافع رژیم ولادیمیر پوتین کمک کند، اجرا کنند. ما همچنین به شورای تحقیقات ملی کانادا دستور داده‌ایم تا اقدامات حفاظتی مشابهی را در رابطه با فعالیت‌های تحقیقاتی خود اعمال کند.

همچنین، ما از سایر نهادهایی که بودجه فدرال برای فعالیت‌های مرتبط با علم و تحقیقات دریافت می‌کنند می‌خواهیم – adMare BioInnovations، Brain Canada، Canada Foundation for Innovation، CIFAR، Genome Canada، موسسه محاسبات کوانتومی، Let’s Talk Science، Mitacs، موسسه Perimeter برای فیزیک نظری، شورای آکادمی های کانادا و شبکه سلول های بنیادی – به طور مشابه تعامل خود را با روسیه محدود کنند.

ما همچنین می دانیم که حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین درد و سختی را برای میلیون ها اوکراینی از جمله محققان و دانشجویان به همراه داشته است. با توجه به این موضوع، ما در حال کار با نهادهای تأمین مالی هستیم تا اقداماتی را در نظر بگیریم که می‌تواند فوراً برای حمایت از این اوکراینی‌ها انجام شود. برای این منظور، آژانس‌های اعطاکننده هر کدام یک صندوق پاسخ ویژه برای کارآموزان تحقیقاتی اوکراینی در سطوح کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا ایجاد خواهند کرد. این به همه دارندگان کمک هزینه فعال و واجد شرایط از سه آژانس اعطای کمک فدرال اجازه می دهد تا برای مکمل هایی که به کارآموزان اوکراینی که مستقیماً تحت تأثیر بحران قرار گرفته اند کمک و کمک کوتاه مدت ارائه دهند. این کمک مالی به دانشجویان واجد شرایط و دانشجویان فوق دکترا که به دلیل درگیری در اوکراین آواره شده اند، یا کسانی که انتظار می رفت در سال 2022 به اوکراین بازگردند اما به دلیل وضعیت فعلی نمی توانند، این امکان را می دهد تا تحقیقات خود را در اینجا در کانادا انجام دهند.

کانادا همیشه در کنار اوکراینی‌های شجاعی خواهد ماند که زندگی‌شان صرفاً به‌خاطر دنبال کردن دنیایی بهتر از طریق کار مهمشان به خطر افتاده است.»

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.