بیانیه وزیر بهداشت به مناسبت ماه آگاهی از سرطان کولورکتال

[ad_1] بیانیه ماه مارس، ماه آگاهی از سرطان کولورکتال است، یک کمپین سالانه که برای افزایش آگاهی در مورد عوامل خطر سرطان کولورکتال و اهمیت غربالگری به عنوان بخشی از تشخیص زودهنگام طراحی شده است. 1 مارس 2022 | اتاوا، ON | آژانس بهداشت عمومی کانادا اتاوا، روز – مارس ماه آگاهی از سرطان روده

کد خبر : 173027
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۱۷
بیانیه وزیر بهداشت به مناسبت ماه آگاهی از سرطان کولورکتال

[ad_1]

بیانیه

1 مارس 2022 | اتاوا، ON | آژانس بهداشت عمومی کانادا

اتاوا، روز – مارس ماه آگاهی از سرطان روده بزرگ است، یک کمپین سالانه که برای افزایش آگاهی در مورد عوامل خطر سرطان کولورکتال و اهمیت غربالگری به عنوان بخشی از تشخیص زودهنگام طراحی شده است.

دولت کانادا اذعان دارد که سرطان یک مشکل عمده سلامتی برای کانادایی ها است زیرا همچنان عامل اصلی مرگ و میر در کانادا است. تخمین زده می شود که از هر پنج کانادایی دو نفر در طول زندگی خود به سرطان مبتلا می شوند. سرطان کولورکتال 12 درصد از کل سرطان ها در کانادا را تشکیل می دهد و نزدیک به 30000 کانادایی در سال 2021 به سرطان کولورکتال مبتلا خواهند شد. این اعداد نگران کننده هستند و همچنین واقعیتی را نشان می دهند که نباید نادیده گرفته شود.

هیچ دلیل واحدی برای سرطان کولورکتال وجود ندارد. با این حال، برخی از عوامل خطر مانند: سن، سابقه خانوادگی، وجود پولیپ، چاقی، عدم تحرک بدنی، مصرف ناکافی میوه ها و سبزیجات و زندگی با بیماری التهابی روده، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند.

اکثر سرطان های روده بزرگ در سلول هایی که در داخل کولون یا راست روده قرار دارند شروع می شود. سرطان معمولاً به کندی رشد می کند و در صورت تشخیص در مراحل اولیه قابل درمان است.

محدودیت‌های COVID-19 که در دو سال گذشته در سراسر کشور اعمال شده است، دسترسی به غربالگری، درمان و پشتیبانی را برای بسیاری چالش‌برانگیزتر کرده است.

اگر در چند سال گذشته قرار ملاقات با پزشک را به تعویق انداخته اید، توصیه می کنم با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد غربالگری صحبت کنید، به خصوص اگر بین 50 تا 74 سال سن دارید. هر گونه سابقه خانوادگی سرطان یا سایر بیماری های مزمن را حتما ذکر کنید.

کانادایی ها می توانند با انتخاب مواد غذایی سالم، فعال بودن، ترک سیگار، محدود کردن مصرف الکل و داشتن یک سبک زندگی سالم، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهند.

من همه کانادایی ها را تشویق می کنم که مطلع شوند و اقداماتی را برای کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال انجام دهند. بیاموزید که چگونه با تغذیه سالم و فعال بودن، زندگی سالم تری داشته باشید!

ارجمند ژان ایو دوکلوس، PC، MP

مخاطب

ماری فرانس پرولکس
دبیر مطبوعاتی
دفتر ژان ایو دوکلوس محترم
وزیر بهداشت
613-957-0200

روابط رسانه ای
بهداشت کانادا
613-957-2983
[email protected]

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.