بیانیه وزیر امور خارجه و وزیر توسعه بین‌الملل درباره انتشار گزارش تحقیق درباره جنایات در منطقه تیگری در اتیوپی

[ad_1] 5 نوامبر 2021 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا محترم ملانی جولی، وزیر امور خارجه، و محترم هارجیت اس. ساجان، وزیر توسعه بین المللی و وزیر مسئول آژانس توسعه اقتصادی اقیانوس آرام کانادا، امروز بیانیه زیر را صادر کردند: «کانادا عمیقاً نگران یافته‌هایی است که در گزارش مشترک دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر

کد خبر : 125457
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
بیانیه وزیر امور خارجه و وزیر توسعه بین‌الملل درباره انتشار گزارش تحقیق درباره جنایات در منطقه تیگری در اتیوپی

[ad_1]

5 نوامبر 2021 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا

محترم ملانی جولی، وزیر امور خارجه، و محترم هارجیت اس. ساجان، وزیر توسعه بین المللی و وزیر مسئول آژانس توسعه اقتصادی اقیانوس آرام کانادا، امروز بیانیه زیر را صادر کردند:

«کانادا عمیقاً نگران یافته‌هایی است که در گزارش مشترک دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) و کمیسیون حقوق بشر اتیوپی (EHRC) درباره تحقیقات آنها در مورد نقض حقوق بشر ناشی از درگیری‌های جاری در اتیوپی ما کار شفاف و بی طرفانه ای را که OHCHR و EHRC در شرایط چالش برانگیز انجام دادند ستایش می کنیم.

این گزارش در آستانه یک سالگی آغاز این درگیری و یک روز پس از اعلام وضعیت اضطراری دولت اتیوپی (SoE) منتشر شده است. کانادا از گسترش عملیات جنگی به مناطق آمهارا و آفار اتیوپی توسط جبهه آزادیبخش خلق تیگری (TPLF) به شدت نگران است. اعلامیه دولت اتیوپی در مورد یک SoE اختیارات قابل توجهی را به دولت اعطا می کند و شامل بندهایی است که پتانسیل تشدید درگیری را دارد. این تحولات بسیار نگران کننده است و کانادا از همه طرف ها می خواهد که خویشتن داری کنند و از حقوق بشر حمایت کنند.

«میزان و قوام خشونت هدفمندی که همه طرف‌های درگیر در شمال اتیوپی علیه غیرنظامیان اعمال می‌کنند، وحشتناک، عمیقاً نگران‌کننده و کاملاً غیرقابل قبول است. یافته‌های این گزارش نقض و نقض قابل‌توجه و جدی حقوق بشر و همچنین حقوق بشردوستانه و پناهندگان را نشان می‌دهد و همه طرف‌های درگیری را درگیر می‌داند. همچنین نشان می دهد که برخی از این تخلفات ممکن است جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی باشد.

«کانادا یافته‌های OHCHR-EHRC را تأیید می‌کند و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا برای اجرای توصیه‌های مندرج در این گزارش اقدام فوری انجام دهند. این گزارش از دولت اتیوپی و TPLF و سایر طرف‌های درگیر می‌خواهد تا به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی برای تضمین حفاظت، ایمنی و امنیت غیرنظامیان و امکان دسترسی سریع و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه پایبند باشند.

کانادا با شرکا و متحدان خود برای حمایت از تلاش‌ها در جهت عدالت و پاسخگویی برای کسانی که تحت تأثیر درگیری قرار گرفته‌اند، و از تلاش‌های جاری برای حل این بحران شدید حقوق بشر و بشردوستانه حمایت خواهد کرد.

ما بار دیگر خواستار توقف فوری درگیری ها هستیم. تلاش برای یک راه حل سیاسی میانجی و یک گفتگوی ملی فراگیر به فوریت مورد نیاز است.»

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.