بیانیه وزیر امور خارجه در مورد کنفرانس وزیران لافرانکوفونی

[ad_1] 17 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا ملانی جولی، وزیر امور خارجه، امروز در پایان چهلمین نشست فوق‌العاده کنفرانس وزرای فرانکفونی که در تاریخ 16 مارس 2022 در پاریس برگزار شد، بیانیه زیر را صادر کرد: کانادا، به نمایندگی از ایزابل هودون، نماینده شخصی نخست وزیر کانادا در فرانسه، به طور

کد خبر : 180267
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۱۴
بیانیه وزیر امور خارجه در مورد کنفرانس وزیران لافرانکوفونی

[ad_1]

17 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا

ملانی جولی، وزیر امور خارجه، امروز در پایان چهلمین نشست فوق‌العاده کنفرانس وزرای فرانکفونی که در تاریخ 16 مارس 2022 در پاریس برگزار شد، بیانیه زیر را صادر کرد:

کانادا، به نمایندگی از ایزابل هودون، نماینده شخصی نخست وزیر کانادا در فرانسه، به طور فعال در کنفرانس برای ترویج دیدگاه کانادایی فرانکفونی متنوع و فراگیر، با محوریت حمایت و ترویج زبان فرانسه و همچنین شرکت کرد. دفاع از صلح، دموکراسی و حقوق بشر.

«این جلسه فوق‌العاده اهمیت ویژه‌ای داشت زیرا جهان در حال تجربه یک بحران است. تهاجم نیروهای مسلح پرزیدنت پوتین به اوکراین، یکی از اعضای ناظر لافرانکوفونی، در تضاد با ارزش‌های صلح و همبستگی است که پایه و اساس فرانکفونی است. این ارزش ها، که اعضای آن به آن پایبند هستند، در منشور فرانکفونی گنجانده شده و در مرکز اقدامات آن قرار دارند.

کانادا از اعضای سازمان بین‌المللی فرانکفونی به دلیل سخن گفتن علیه تجاوز نظامی به دستور رئیس جمهور پوتین علیه اوکراین تمجید می‌کند. قطعنامه ای که دیروز با اجماع تصویب شد، تهاجم را که به منزله حمله به قوانین بین المللی و تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین است و سایر کشورهای عضو لافرانکوفونی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، محکوم می کند.

این قطعنامه نشان می‌دهد که حمله پوتین به اوکراین نقض مستقیم منشور سازمان ملل است که طبق آن همه اعضای آن باید از تهدید یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر کشوری خودداری کنند. ‘. اعضای لافرانکوفونی همچنین خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط، خروج نیروهای نظامی روسیه توسط روسیه و حل و فصل مسالمت آمیز و سریع درگیری جاری هستند.

در هفته‌های اخیر، کانادا از قطعنامه‌ای دفاع کرده است که تهاجم پرزیدنت پوتین به اوکراین و تأثیر مخرب آن بر جمعیت غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را به صراحت محکوم می‌کند.

«فرانکوفونی به عنوان دومین سازمان بزرگ بین‌المللی، صدایی قوی در صحنه جهانی دارد و می‌تواند به تلاش‌های دیپلماتیک مداوم برای یافتن راه‌حلی برای بحران کنونی کمک کند.

کانادا به همراه متحدان و شرکای خود قاطعانه در حمایت از حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال اوکراین و در نتیجه، ترویج اصول صلح، دموکراسی و حقوق بشر که توسط لافرانکوفونی گرامی داشته می شود، ادامه خواهد داد.

محصولات مرتبط

پیوندهای مرتبط

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.