بیانیه وزیر امور خارجه به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک کانادا و اوکراین

[ad_1] 27 ژانویه 2022 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا ملانی جولی، وزیر امور خارجه محترم امروز بیانیه زیر را صادر کرد: سی سال پیش در چنین روزی، کانادا روابط دیپلماتیک با اوکراین برقرار کرد. از آن زمان، تعهد متقابل ما برای تقویت دوستی کانادا و اوکراین هرگز تزلزل نکرده است. «تاریخ بین مردمان

کد خبر : 161688
تاریخ انتشار : جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲:۴۷
بیانیه وزیر امور خارجه به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک کانادا و اوکراین

[ad_1]

27 ژانویه 2022 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا

ملانی جولی، وزیر امور خارجه محترم امروز بیانیه زیر را صادر کرد:

سی سال پیش در چنین روزی، کانادا روابط دیپلماتیک با اوکراین برقرار کرد. از آن زمان، تعهد متقابل ما برای تقویت دوستی کانادا و اوکراین هرگز تزلزل نکرده است.

«تاریخ بین مردمان ما ریشه های عمیقی دارد. برای بیش از یک قرن، کانادا خانه یک دیاسپورای قوی اوکراینی بوده است که امروزه در مجموع بیش از 1.3 میلیون نفر هستند. ارزش های مشترک ما و روابط گرم مردم با مردم از سه دهه همکاری قوی دوجانبه حمایت کرده است.

ما به عنوان مدافع سرسخت حق اوکراین برای ایجاد مسیر خود، برای حمایت از روند اصلاحات دموکراتیک اوکراین و ایجاد نهادهای انعطاف پذیر از نزدیک با هم کار کرده ایم. این هرگز مهمتر از امروز نبوده است.

کانادا متعهد به حفاظت از منافع مشترک با اوکراین مانند برابری جنسیتی، دموکراسی و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین است. ما همچنین پیوندهای تجاری خود را در حمایت از کارگران و مشاغل اوکراینی و کانادایی از طریق نوسازی توافقنامه تجارت آزاد کانادا و اوکراین، همانطور که امروز اعلام شد، تعمیق خواهیم داد.

اوکراینی‌ها در برابر تهدیدات روسیه و اقدامات بی‌ثبات‌کننده، انعطاف‌پذیری زیادی از خود نشان داده‌اند. کانادا در حمایت ما از حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال اوکراین ثابت قدم است و ما به راه حل دیپلماتیک متعهد هستیم.

در 26 ژانویه، کانادا از تمدید و گسترش عملیات UNIFIER، مأموریت آموزش نظامی و ظرفیت سازی نیروهای مسلح کانادا در اوکراین خبر داد. این تمدید و گسترش حضور نظامی کانادا در حمایت از اوکراین تضمین خواهد کرد که اعضای CAF تا پایان مارس 2025 به ارائه آموزش نظامی پیشرفته و راهنمایی برای نیروهای امنیتی اوکراین ادامه خواهند داد. همچنین اعلام شد که در اتاوا و سفارت کانادا در کیف، اوکراین، کانادا، منابع دیپلماتیک را که برای بازدارندگی و کاهش تنش حیاتی است، افزایش خواهد داد.

تجاوز روسیه بر ثبات اقتصادی اوکراین نیز تأثیر گذاشته است. در 21 ژانویه، کانادا پیشنهاد داد تا وامی تا سقف 120 میلیون دلار به اوکراین بدهد – گواهی بر تعهد ما به انعطاف‌پذیری اقتصادی اوکراین و اصلاحات حکومتی.

از آنجایی که نیروها و تجهیزات روسیه به تجمع در اوکراین و اطراف آن ادامه می دهند، کانادا مجدداً خواستار کاهش تنش است و ما گفتگو را تشویق می کنیم تا راه حلی مسالمت آمیز برای درگیری پیدا شود. اوکراین حق دارد کامل، آزاد و امن باشد. اکنون بیش از هر زمان دیگری، کانادا در کنار دولت و مردم اوکراین ایستاده است.»

پیوندهای مرتبط

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.