بیانیه وزرای خارجه G7 درباره روسیه و اوکراین

[ad_1] 19 فوریه 2022 – مونیخ، آلمان – امور جهانی کانادا ما وزرای خارجه کشورهای G7 کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا، به شدت نگران افزایش غیرقانونی ارتش روسیه در اطراف اوکراین هستیم. کریمه و بلاروس را ضمیمه کرد. تجمع بی دلیل و غیرقابل توجیه نیروهای

کد خبر : 168508
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
بیانیه وزرای خارجه G7 درباره روسیه و اوکراین

[ad_1]

19 فوریه 2022 – مونیخ، آلمان – امور جهانی کانادا

ما وزرای خارجه کشورهای G7 کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا، به شدت نگران افزایش غیرقانونی ارتش روسیه در اطراف اوکراین هستیم. کریمه و بلاروس را ضمیمه کرد. تجمع بی دلیل و غیرقابل توجیه نیروهای نظامی روسیه، بزرگترین استقرار در قاره اروپا از زمان پایان جنگ سرد، چالشی برای امنیت جهانی و نظم بین المللی است.

ما از روسیه می‌خواهیم راه دیپلماسی را انتخاب کند، تنش‌ها را کاهش دهد، نیروهای نظامی را به طور اساسی از نزدیکی مرزهای اوکراین خارج کند و به تعهدات بین‌المللی از جمله کاهش خطر و شفافیت فعالیت‌های نظامی کاملاً پایبند باشد. به عنوان اولین گام، ما از روسیه انتظار داریم که کاهش فعالیت های نظامی خود را در امتداد مرزهای اوکراین اعمال کند. ما هیچ مدرکی دال بر این کاهش ندیده ایم. ما روسیه را با اعمالش قضاوت خواهیم کرد.

ما به آخرین اعلامیه های روسیه مبنی بر تمایل به تعامل دیپلماتیک توجه کردیم. ما بر تعهد خود در برابر روسیه برای پیگیری گفتگو در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه، مانند امنیت اروپا، کاهش خطر، شفافیت، اعتمادسازی و کنترل تسلیحات تاکید می کنیم. ما همچنین تعهد خود را برای یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز و دیپلماتیک برای بحران کنونی تکرار می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم که پیشنهاد گفت‌وگو را از طریق گفتگوی ثبات استراتژیک آمریکا و روسیه، شورای ناتو-روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا بپذیرد. ما از تجدید گفتگوی امنیت اروپا سازمان امنیت و همکاری اروپا که توسط ریاست لهستانی سازمان امنیت و همکاری اروپا راه اندازی شد قدردانی می کنیم و ابراز امیدواری می کنیم که روسیه به شیوه ای سازنده درگیر شود.

هر گونه تهدید یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی و حاکمیت دولت ها در تضاد با اصول بنیادینی است که نظم بین المللی مبتنی بر قوانین و همچنین نظم صلح و امنیت اروپا را که در قانون نهایی هلسینکی، منشور پاریس و سایر موارد بعدی ذکر شده است، در تضاد است. بیانیه های سازمان امنیت و همکاری اروپا در حالی که ما آماده بررسی راه‌حل‌های دیپلماتیک برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی مشروع هستیم، روسیه نباید شک داشته باشد که هرگونه تجاوز نظامی بیشتر به اوکراین پیامدهای عظیمی از جمله تحریم‌های مالی و اقتصادی بر طیف گسترده‌ای از اهداف بخشی و فردی خواهد داشت که می‌تواند شدیداً تحمیل شود. و هزینه های بی سابقه بر اقتصاد روسیه. در صورت وقوع چنین رویدادی، اقدامات محدودکننده هماهنگی انجام خواهیم داد.

ما مجدداً بر همبستگی خود با مردم اوکراین و حمایت خود از تلاش های اوکراین برای تقویت دموکراسی و نهادهای خود و تشویق پیشرفت بیشتر در زمینه اصلاحات تاکید می کنیم. ما کمک به حفظ ثبات اقتصادی و مالی اوکراین و رفاه مردم آن را بسیار مهم می دانیم. با تکیه بر کمک های خود از سال 2014، ما متعهد هستیم که در هماهنگی نزدیک با مقامات اوکراین برای حمایت از تقویت انعطاف پذیری اوکراین مشارکت کنیم.

ما تعهد تزلزل ناپذیر خود را به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مرزها و آب های سرزمینی به رسمیت شناخته شده بین المللی آن تکرار می کنیم. ما بار دیگر بر حق هر کشور مستقلی برای تعیین آینده و ترتیبات امنیتی خود تاکید می کنیم. ما از موضع خویشتن داری اوکراین در مواجهه با تحریکات مستمر و تلاش ها برای بی ثباتی تمجید می کنیم.

ما بر قدردانی و حمایت مستمر خود از تلاش‌های آلمان و فرانسه از طریق فرآیند نرماندی برای تضمین اجرای کامل توافق‌نامه‌های مینسک، که تنها راه رو به جلو برای راه‌حل سیاسی پایدار برای درگیری در شرق اوکراین است، تأکید می‌کنیم. ما اظهارات عمومی رئیس جمهور زلنسکی را که بر تعهد قاطع اوکراین به توافقات مینسک و آمادگی او برای مشارکت سازنده در روند تاکید می کند، تصدیق می کنیم. پیشنهادات اوکراینی شایسته توجه جدی توسط مذاکره کنندگان روسی و دولت فدراسیون روسیه است. ما از روسیه می خواهیم از فرصتی که پیشنهادهای اوکراین برای مسیر دیپلماتیک نشان می دهد استفاده کند.

روسیه باید تنش زدایی کند و به تعهدات خود در اجرای توافق مینسک عمل کند. افزایش نقض آتش بس در طول خط تماس در روزهای اخیر بسیار نگران کننده است. ما استفاده از تسلیحات سنگین و گلوله باران بی رویه مناطق غیرنظامی را محکوم می کنیم که نقض آشکار توافقات مینسک است. ما همچنین این موضوع را محکوم می کنیم که فدراسیون روسیه به اعطای گذرنامه های روسی به ساکنان مناطق تحت کنترل غیردولتی اوکراین ادامه می دهد. این به وضوح با روح توافقات مینسک در تضاد است.

ما به‌ویژه از اقداماتی که توسط «جمهوری‌های مردمی» خودخوانده اتخاذ شده‌اند، نگران هستیم که باید به‌عنوان زمینه‌سازی برای تشدید تنش نظامی تلقی شود. ما نگران هستیم که حوادث صحنه‌سازی شده به عنوان بهانه‌ای برای تشدید احتمالی نظامی مورد سوء استفاده قرار گیرد. ما از روسیه می خواهیم از نفوذ خود بر جمهوری های خودخوانده برای تشویق به خویشتن داری و کاهش تنش استفاده کند.

در این زمینه، ما قاطعانه حمایت خود را از مأموریت نظارتی ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا، که ناظران آن نقشی کلیدی در تلاش‌های کاهش تنش دارند، ابراز می‌کنیم. این مأموریت باید اجازه داشته باشد تا وظایف کامل خود را بدون محدودیت در فعالیت های خود و آزادی حرکت به نفع و امنیت مردم در شرق اوکراین انجام دهد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.