بیانیه وزرای خارجه گروه 7 درباره پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی

[ad_1] 25 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو ما وزرای خارجه کشورهای گروه 7 کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، و ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا به شدت ادامه آزمایش موشک‌های بالستیک توسط جمهوری دموکراتیک خلق را محکوم می‌کنیم. کره (DPRK)، از جمله پرتاب موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) که در 24 مارس

کد خبر : 183491
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
بیانیه وزرای خارجه گروه 7 درباره پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی

[ad_1]

25 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو

ما وزرای خارجه کشورهای گروه 7 کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، و ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا به شدت ادامه آزمایش موشک‌های بالستیک توسط جمهوری دموکراتیک خلق را محکوم می‌کنیم. کره (DPRK)، از جمله پرتاب موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) که در 24 مارس 2022 انجام شد.

از ابتدای سال 2022، کره شمالی مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی بی‌سابقه‌ای را انجام داده است که بر اساس آزمایش‌های موشک بالستیک انجام شده در سال 2021، از جمله پرتاب موشک‌های جدید به اصطلاح مافوق صوت، انجام شده است و ادعای آزمایش موشک بالستیک زیردریایی را دارد. این آزمایش‌ها تلاش‌های مستمر کره شمالی برای گسترش و توسعه بیشتر قابلیت‌های موشک بالستیک خود را نشان می‌دهد. ما عمیقا متأسفیم که کره شمالی، با پرتاب‌های اخیر، تعلیق خود را برای پرتاب موشک‌های ICBM نیز کنار گذاشته است. ما قویاً این اقدامات را که نقض آشکار تعهدات کره شمالی تحت قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل از جمله قطعنامه 2397 (2017) است، محکوم می کنیم. این اقدامات بی‌ملاحظه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، خطری خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی برای هوانوردی غیرنظامی و ناوبری دریایی بین‌المللی در منطقه ایجاد می‌کند و خواستار واکنش متحد جامعه بین‌المللی، از جمله اقدامات بیشتر توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

ما قویاً از کره شمالی می خواهیم که به طور کامل از کلیه تعهدات قانونی ناشی از قطعنامه های شورای امنیت پیروی کند. ما از کره شمالی می‌خواهیم که پیشنهادهای مکرر گفت‌وگو را که از سوی همه طرف‌های ذینفع از جمله ایالات متحده، جمهوری کره و ژاپن ارائه شده است، بپذیرد. ما، وزرای خارجه G7 و نماینده عالی اتحادیه اروپا، همچنین از کره شمالی می‌خواهیم که برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک خود را به شیوه‌ای کامل، قابل راستی‌آزمایی و برگشت‌ناپذیر کنار بگذارد.

ما واضح هستیم که وضعیت انسانی وخیم در کره شمالی نتیجه انحراف منابع کره شمالی به سمت برنامه های سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک است تا رفاه مردم آن.

ما از همه کشورها می‌خواهیم که به طور کامل و مؤثر تمام اقدامات محدودکننده مربوط به کره شمالی را که توسط شورای امنیت سازمان ملل تحمیل شده است، اجرا کنند و خطر گسترش سلاح‌های کشتار جمعی از کره شمالی را به عنوان یک اولویت فوری بررسی کنند. ما با نگرانی گزارش هیئت کارشناسان تشکیل شده بر اساس قطعنامه 1874 (2009) را یادآور می شویم که نقل و انتقالات غیرقانونی کشتی به کشتی همچنان انجام می شود. ما همچنان آماده کمک و تقویت ظرفیت ها برای اجرای موثر تحریم ها هستیم. در زمینه همه‌گیری کووید-19، کار کمیته 1718 را ستایش می‌کنیم، که به سرعت تمام درخواست‌های معافیت تحریم‌های مرتبط با کووید-19 را برای کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی تأیید کرده است.

“گروه 7 متعهد به همکاری با همه شرکای مربوطه در راستای هدف صلح در شبه جزیره کره و حفظ نظم بین المللی مبتنی بر قوانین است.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.