بیانیه وزرای بهداشت و سلامت روان و اعتیاد به مناسبت ماه آگاهی از سرطان ریه

[ad_1] بیانیه از آنجایی که نوامبر، ماه آگاهی از سرطان ریه است، یادآوری مفیدی است که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه اقداماتی را انجام دهید. سالم غذا بخورید، فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید و سیگار را ترک کنید. 22 نوامبر 2021 | اتاوا، ON | بهداشت کانادا استعمال دخانیات مهمترین علت

کد خبر : 132988
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
بیانیه وزرای بهداشت و سلامت روان و اعتیاد به مناسبت ماه آگاهی از سرطان ریه

[ad_1]

بیانیه

22 نوامبر 2021 | اتاوا، ON | بهداشت کانادا

استعمال دخانیات مهمترین علت قابل پیشگیری مرگ و میر زودرس و بیماری در کانادا است. این ماده در ایجاد بیش از 40 بیماری و سایر پیامدهای جدی سلامتی نقش دارد و سیگار عامل اصلی سرطان ریه است.

هر ساله نزدیک به 30000 کانادایی به سرطان ریه مبتلا می‌شوند که یک بیماری ویرانگر و اغلب قابل پیشگیری است. هرچه بیشتر و بیشتر سیگار بکشید، شانس ابتلا به این بیماری بیشتر می شود، به طوری که نزدیک به 80 درصد موارد سرطان ریه مربوط به سیگار کشیدن است. قرار گرفتن در معرض دود دست دوم نیز خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که سیگار می‌کشند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به علائم شدیدتر COVID-19 باشند، زیرا سیگار بر عملکرد ریه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این، برخی از بیماری‌های زمینه‌ای ناشی از سیگار کشیدن، مانند بیماری مزمن ریه و سرطان ریه، خطر پیامدهای شدیدتر COVID-19 را افزایش می‌دهند.

استراتژی تنباکو کانادا همچنان موفقیت خود را در کنترل دخانیات نشان می دهد، از جمله کاهش نرخ سیگار در کانادا به 13%. نرخ جوانان در پایین ترین سطح خود در دهه های اخیر است. در حالی که این گامی در مسیر درست است، باید برای کمک به جوامعی که به طور نامتناسبی تحت تأثیر نرخ بالای سیگار قرار دارند، مانند جمعیت بومی، جمعیت LGBTQ، کسانی که از اختلالات خلقی یا اضطرابی رنج می‌برند، و همچنین افراد کمک کرد. زندگی در فقر ما رویکردی جامع و مردم محور برای پیشگیری از مرگ و میر و بیماری ناشی از استعمال دخانیات در جامعه خود داریم.

در مقررات محصولات تنباکو (ظاهر ساده و استاندارد) در سال 2019 برای محافظت از جوانان و دیگران در برابر استفاده از محصولات دخانی و وابستگی متعاقب آن به آنها و جلوگیری از فریب یا گمراهی مردم در رابطه با خطرات سلامتی ناشی از استفاده از محصولات دخانی به تصویب رسید.

به عنوان بخشی از استراتژی تنباکو کانادا، ما به سرمایه گذاری در کمپین های آموزش عمومی و تدوین مقررات جدید ادامه می دهیم. در ماه مه 2021، ما 3 میلیون دلار برای تأمین بودجه یک کمپین ملی بازاریابی اجتماعی برای تشویق افرادی که سیگار می‌کشند به ترک سیگار اعلام کردیم. این کمپین یک تلاش مشترک بین انجمن سرطان کانادا، انجمن ریه کانادا، انجمن بهداشت عمومی کانادا، و بنیاد قلب و سکته مغزی کانادا است.

صندوق کانادایی‌ها و جوامع سالم در مارس 2021 راه‌اندازی شد و به تأمین مالی پروژه‌هایی ادامه خواهد داد که به عوامل خطر رفتاری برای بیماری‌های مزمن رسیدگی می‌کنند و محیط‌های فیزیکی و اجتماعی ایجاد می‌کنند که از سلامت بهتر در میان کانادایی‌ها حمایت می‌کنند. این برنامه از کانادایی‌هایی که با نابرابری‌های بهداشتی مواجه هستند و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های مزمن هستند، به‌ویژه مردان جوان، بومی‌ها، LGBTQ+ و جوامع کم درآمد حمایت می‌کند.

از آنجایی که نوامبر، ماه آگاهی از سرطان ریه است، یادآوری مفیدی است که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه اقداماتی را انجام دهید. سالم غذا بخورید، فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید و سیگار را ترک کنید.

برای اطلاعات و منابعی که به شما در ترک سیگار کمک می کند، به Canada.ca/quit-smoking مراجعه کنید.

ارجمند ژان ایو دوکلوس، PC، MP
کارولین بنت محترم، PC، MP

مخاطب

ماری-فرانس پرولکس
دفتر ژان ایو دوکلوس
وزیر بهداشت
613-957-0200

آنی درگلستانیان
دفتر کارولین بنت
وزیر بهداشت روان و اعتیاد
613-957-0200

روابط رسانه ای
بهداشت کانادا
613-957-2983
[email protected]

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.