بیانیه وزرای بهداشت، سلامت روان و اعتیاد و خدمات بومی به مناسبت روز جهانی ایدز و هفته آگاهی بومی ایدز

[ad_1] بیانیه اول دسامبر مصادف با روز جهانی ایدز و آغاز هفته بومی آگاهی از ایدز است. امروز ما یاد عزیزانی را که به دلیل سندرم نقص ایمنی اکتسابی (بیماری‌های مرتبط با ایدز) از دست داده‌ایم، و با نشان دادن حمایت خود از افراد مبتلا به ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) گرامی می‌داریم. ما با

کد خبر : 136926
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
بیانیه وزرای بهداشت، سلامت روان و اعتیاد و خدمات بومی به مناسبت روز جهانی ایدز و هفته آگاهی بومی ایدز

[ad_1]

بیانیه

1 دسامبر 2021 اتاوا، در آژانس بهداشت عمومی کانادا

اول دسامبر مصادف با روز جهانی ایدز و آغاز هفته بومی آگاهی از ایدز است. امروز ما یاد عزیزانی را که به دلیل سندرم نقص ایمنی اکتسابی (بیماری‌های مرتبط با ایدز) از دست داده‌ایم، و با نشان دادن حمایت خود از افراد مبتلا به ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) گرامی می‌داریم. ما با هم می توانیم سهم خود را برای افزایش آگاهی، افزایش دانش خود و پایان دادن به انگ و تبعیض پیرامون HIV انجام دهیم.

اچ آی وی همچنان یکی از نگرانی های بهداشت عمومی در کانادا است. در سال 2018، تخمین زده شد که از هر هشت نفر در کانادا که مبتلا به HIV هستند، یک نفر از وضعیت خود بی اطلاع است. انجام آزمایش برای آگاهی از وضعیت HIV و دسترسی به پیشگیری، درمان، حمایت و مراقبت کلیدی است. داده‌های نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که COVID-19 بر ارائه و دسترسی به خدمات HIV و سایر عفونت‌های منتقله از راه جنسی و خونی، از جمله آزمایش، تأثیر گذاشته است.

شعار امسال روز جهانی ایدز این است: به نابرابری ها پایان دهید. به ایدز پایان دهید پایان دادن به همه گیری ها

برای پایان دادن به نابرابری ها و نابرابری ها، باید اذعان کنیم که اچ آی وی به طور نامتناسبی بر جمعیت خاصی در نتیجه نابرابری های بهداشتی و عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت تأثیر می گذارد. ما تأثیرات نامتناسب HIV را بر جوامعی که با چالش‌های اجتماعی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، به‌ویژه در میان ملل اول، اینوئیت و متیس و همچنین همجنس‌گرایان، دوجنس‌گراها، سایر مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند و افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، تشخیص می‌دهیم. جوامع و سازمان هایی که با افراد مبتلا به اچ آی وی کار می کنند همچنان رهبری فوق العاده ای را در رسیدگی به نیازهای اجتماعی و بهداشتی نشان می دهند که به حذف HIV و ایدز در کانادا کمک می کند.

ما می دانیم که تلاقی بین همه گیری COVID-19 و پاسخ HIV در کانادا وجود دارد. کووید-19 بر گروه هایی که در معرض خطر ابتلا به HIV هستند، از جمله مردم بومی، تأثیر گذاشته است. هفته آگاهی بومی ایدز از ما می خواهد امسال واکنش بومی به همه گیری های متقاطع را به رسمیت بشناسیم.

اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردمان بومی دولت ها مردم بومی حق دارند فعالانه در توسعه و تعیین برنامه‌های بهداشتی، مسکن و سایر برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر آن‌ها مشارکت داشته باشند و تا آنجا که ممکن است، چنین برنامه‌هایی را از طریق مؤسسات خود اجرا کنند.» به این ترتیب، ما به کار با رهبران، جوامع و شرکای اولین ملل، اینوئیت، و متیس، و همچنین دولت‌های استانی و منطقه‌ای ادامه خواهیم داد تا رویکردهای جامع و مبتنی بر تمایز را برای رسیدگی به عفونت‌های منتقله از راه جنسی و خونی در اولویت قرار دهیم. . در انجام این کار، تلاش‌های مشترک ما برای ایجاد اهداف قابل اندازه‌گیری برای شناسایی و بستن شکاف‌ها در نتایج سلامت بین جوامع بومی و غیربومی از جمله بیماری‌های واگیر کار می‌کند.

ما از سازمان‌های بومی ملی و منطقه‌ای برای توسعه و اجرای استراتژی‌ها و رویکردهای مقابله با HIV و ایدز حمایت می‌کنیم. Pauktuutit Inuit Women of Canada در حال تلاش برای اجرای tavva: استراتژی ملی سلامت جنسی اینویت برای ارتقا و محافظت از سلامت جنسی اینویت است. انجمن زنان بومی کانادا به توسعه مراقبت‌های آگاهانه از آسیب و رویکردهای مبتنی بر قدرت برای سلامت جنسی، تشخیص سلامت و نابرابری‌های اجتماعی و جلوگیری از عفونت‌های منتقله از راه جنسی و خونی ادامه می‌دهد.

علاوه بر این، دولت کانادا به حمایت از جوامع، اتحادها و شبکه‌ها (CAAN) در تلاش‌هایشان برای شناسایی آمادگی جامعه در جوامع ملل اول در رابطه با بهترین و عاقلانه شیوه‌های پیشگیری، آموزش و آزمایش‌های ایمن فرهنگی، درمان و حمایت در اطراف ادامه می‌دهد. عفونت های مقاربتی و خونی.

ابتکارات خاص جامعه منطقه ای مانند “وضعیت خود را بشناسید” در ساسکاچوان نیز برای حمایت از مردم بومی وجود دارد که در آن 74 جامعه به طور جزئی یا کامل به برنامه ها دسترسی دارند.

برای پایان دادن به ایدز، ما باید از تأثیراتی که COVID-19 بر تلاش های ما برای مقابله با HIV داشته است، بهبود یافته و به سرعت بخشیدن به پیشرفت خود در جهت حذف ایدز به عنوان یک تهدید بهداشت عمومی تا سال 2030 ادامه دهیم. تأیید کانادا از اهداف 95-95-95 تعیین شده توسط موقت جهانی UNAIDS پیشرفت ما را تضمین می کند. طرح‌هایی که به افزایش دانش، تغییر نگرش‌ها و رفتارها و حمایت از پذیرش فناوری‌های پیشگیری موجود و در حال ظهور کمک می‌کنند، برای کاهش تعداد عفونت‌های جدید در کانادا ضروری هستند.

در سال 2020، اکثر موارد گزارش شده جدید HIV به تماس جنسی و مصرف مواد مخدر تزریقی نسبت داده شد. روش‌های ایمن‌تر جنسی، مانند استفاده صحیح و مداوم از کاندوم و روان‌کننده‌ها، می‌تواند به جلوگیری از انتقال HIV یا سایر عفونت‌های مقاربتی و خونی کمک کند. استفاده نکردن از سوزن های مشترک نیز یک راه موثر برای پیشگیری از HIV و هپاتیت C است. افرادی که HIV منفی هستند می توانند از داروهایی به نام پیشگیری از مواجهه قبل از مواجهه (PrEP) برای جلوگیری از ابتلا به HIV استفاده کنند. ما تشویق می‌شویم که بین سال‌های 2016 تا 2020 شاهد افزایش چشمگیر تعداد کاربران PrEP در کانادا باشیم.

برای افرادی که HIV مثبت هستند، درمان های بسیار موثری برای مدیریت عفونت در دسترس است. هنگامی که فردی تحت درمان برای HIV است و بار ویروسی سرکوب شده خود را حفظ می کند، عملاً هیچ خطری برای انتقال جنسی وجود ندارد. این در غیر این صورت به عنوان Undetectable=Untransmittable (U=U) شناخته می شود.

ما مفتخریم که کانادا میزبان بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی ایدز در مونترال در سال 2022، از 29 ژوئیه تا 2 آگوست خواهد بود. این کنفرانس دانشمندان، پزشکان، رهبران جامعه، مدافعان، افراد دارای تجربه زنده ایدز، ارائه دهندگان بهداشت و دیگران را گرد هم می آورد. از سراسر جهان برای پیشبرد تحقیقات HIV، انتقال شواهد به عمل، و سرعت بخشیدن به پیشرفت به سوی هدف مشترک پایان دادن به HIV و ایدز. برای پایان دادن به بیماری های همه گیر، به همکاری بین المللی قوی نیاز است.

همانطور که روز جهانی ایدز و هفته بومی آگاهی از ایدز را به رسمیت می شناسیم، باید به یاد داشته باشیم که HIV قابل پیشگیری است. هنگامی که به موقع درمان شود، به افراد اجازه می دهد تا زندگی طولانی و سالمی داشته باشند. ما شما را تشویق می کنیم که در مورد حقایق HIV بیشتر بیاموزید و به افزایش آگاهی و به چالش کشیدن انگ مرتبط با HIV بپیوندید. بیایید با هم به ایدز پایان دهیم.

#روز جهانی ایدز
#هفته بومی آگاهی از ایدز
#پایان دادن به اچ آی وی

ژان ایو دوکلوس محترم
وزیر بهداشت

کارولین بنت محترم
وزیر بهداشت روان و اعتیاد و معاون وزیر بهداشت

پتی حاجدو محترم
وزیر خدمات بومی

مخاطب

ماری-فرانس پرولکس
دفتر ژان ایو دوکلوس محترم
وزیر بهداشت
613-957-0200

زکری کالدول
دفتر کارولین بنت محترم
وزیر بهداشت روان و اعتیاد
613-957-0200

روابط رسانه ای
آژانس بهداشت عمومی کانادا
613-957-2983
[email protected]

اندرو مک کندریک
دفتر محترم پتی حاجدو
وزیر خدمات بومی
[email protected]

روابط رسانه ای
خدمات بومی کانادا
819-953-1160
[email protected]

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.