بیانیه مشترک کانادا و فنلاند در مورد همکاری دوجانبه

[ad_1] 4 آوریل 2022 – هلسینکی، فنلاند – امور جهانی کانادا «کانادا و فنلاند از تاریخ غنی روابط عالی برخوردارند که بر پایه روابط مردمی و ارزش‌های مشترک بنا شده است. به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین کانادا و فنلاند، دولت‌های فنلاند و کانادا تمام دستاوردهایی را که با هم به دست

کد خبر : 188147
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۵۸
بیانیه مشترک کانادا و فنلاند در مورد همکاری دوجانبه

[ad_1]

4 آوریل 2022 – هلسینکی، فنلاند – امور جهانی کانادا

«کانادا و فنلاند از تاریخ غنی روابط عالی برخوردارند که بر پایه روابط مردمی و ارزش‌های مشترک بنا شده است. به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین کانادا و فنلاند، دولت‌های فنلاند و کانادا تمام دستاوردهایی را که با هم به دست آورده‌ایم جشن می‌گیرند و به آینده می‌نگرند و متعهد به تعمیق مشارکت و همکاری در سیاست خارجی و امنیتی در حمایت از صلح هستند. ، رفاه، حقوق بشر و ثبات.

کانادا و فنلاند به عنوان شرکا و دوستان فراآتلانتیک متعهد به تقویت روابط کلیدی برای امنیت جمعی ما هستند. تحولات اخیر نشان داده است که این همکاری چقدر حیاتی است و شرکای ما در واکنش به تهاجم فاحش بیشتر روسیه به اوکراین چقدر متحد بوده اند. کانادا و فنلاند این تهاجم را محکوم می کنند و از روسیه می خواهند که به طور کامل به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی از جمله منشور سازمان ملل احترام بگذارد. ما متعهد به اطمینان از پاسخگویی هستیم و از تحقیقات آغاز شده توسط دادگاه کیفری بین المللی استقبال می کنیم. فنلاند و کانادا بر حمایت ما از اوکراین و مردم آن تاکید می کنند. ما در کنار کسانی هستیم که از تجاوز روسیه رنج می برند و به ارائه کمک های بشردوستانه متعهد هستیم. ما قاطعانه از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کنیم.

این حمله به حاکمیت اوکراین توهین به نظم بین المللی مبتنی بر قوانین است. برابری حاکمیتی، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشورها، و آزادی آنها در انتخاب ترتیبات امنیتی خود، مفاهیمی اساسی برای امنیت جهانی و چندجانبه گرایی مؤثر است. ما تعهد قاطع خود را به اصول بنیادین امنیت اروپایی و بین المللی، از جمله منشور سازمان ملل، قانون نهایی هلسینکی و منشور پاریس برای اروپای جدید، تکرار می کنیم. روابط ترانس آتلانتیک و همکاری اتحادیه اروپا و ناتو برای امنیت ما کلیدی است و ما برای تقویت این روابط با یکدیگر همکاری خواهیم کرد.

ارتباط کانادا و فنلاند در مورد مسائل قطب شمال قوی است و همکاری طولانی مدت ما در قطب شمال برای هر دو کشور مفید بوده است. کانادا و فنلاند با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا به تعدادی از چالش‌های تأثیرگذار بر قطب شمال و شمال، از جمله تغییرات آب و هوا، رسیدگی کنند و فرصت‌هایی را برای ارتباط بهتر دو کشور از نظر اجتماعی، علمی، فرهنگی و اقتصادی بررسی کرده‌اند. کانادا و فنلاند مجدداً بر تعهد مداوم خود به صلح و ثبات در قطب شمال و مسئولیت خود در قبال مردم قطب شمال، از جمله مردم بومی، که به همکاری مستمر ما کمک می‌کنند و از آن سود می‌برند، تاکید می‌کنند. دولت های ما فرصت ها را برای تقویت سیاست قطب شمال فنلاند و چارچوب سیاست قطب شمال و شمال کانادا ارزیابی خواهند کرد.

«با تکیه بر همکاری قوی برای حمایت از فرآیندهای دموکراتیک و جامعه مدنی، کانادا و فنلاند تعهد و حمایت خود را از IDEA بین‌المللی و ائتلاف آزادی آنلاین تأیید می‌کنند و از کار مرکز عالی اروپا برای مقابله با تهدیدات ترکیبی برای شناسایی تهدیدات ترکیبی استفاده می‌کنند. در جوامع ما، از جمله استفاده از اطلاعات نادرست.

کانادا و فنلاند تعهدات اساسی خود را در قبال حاکمیت قانون و همکاری مشترک در مجامع بین المللی برای رسیدگی به تهدیدات علیه امنیت بین المللی و حقوق بشر تأیید می کنند. ما فرصت های بیشتری را برای تقویت همکاری در پیشبرد منافع مشترکمان مانند برابری جنسیتی، تغییرات آب و هوا و تنوع زیستی، آموزش و فضای مدنی و مدافعان حقوق بشر بررسی خواهیم کرد. کانادا در دوره 2022-2024 خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل با فنلاند همکاری خواهد کرد.

فنلاند و کانادا ادامه همکاری در زمینه تغییرات آب و هوا و محیط زیست را تایید می کنند. کانادا و فنلاند با درک اهمیت تعهدات کشورهایمان به بی‌طرفی کربن و چالش‌های مبرم امنیت انرژی، علاقه مشترک ما به بهبود تجارت و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پاک را تأیید می‌کنند.»

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.